AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Del Skrevet 13. april Alle bekymringer. Jeg er uføretrygdet med stort barn. Får nesten ikke lån i banken pgr av inntekt og forsørgeransvar.Jeg eier en eldre leilighet som er så lytt å jævelig.Det er ett mareritt å tenke på at jeg må fortsette å bo her.Det går utover helsa mi.Jeg drømmer om ett hus, det eneste jeg vil ha råd til er ett gammelt hus men det blir nok mye bedre enn dette.Barnet mitt har ett år igjen på ungdomskolen.Jeg vil helst flytte nå. Skal jeg ha råd til hus så må jeg bo i hvertfall 30 minutter unna med bil.Jeg må også selge før jeg kjøper nytt.Den usikkerheten er slitsom. Alt virker så håpløst. Barnet trives og vil ikke flytte. Men jeg klarer snart ikke mer. Nå har jeg bodd oppå folk i så mange år. Jeg har fått helt nok av dette. Anonymkode: 717e5...838 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle bekymringer. Jeg er uføretrygdet med stort barn. Får nesten ikke lån i banken pgr av inntekt og forsørgeransvar.Jeg eier en eldre leilighet som er så lytt å jævelig.Det er ett mareritt å tenke på at jeg må fortsette å bo her.Det går utover helsa mi.Jeg drømmer om ett hus, det eneste jeg vil ha råd til er ett gammelt hus men det blir nok mye bedre enn dette.Barnet mitt har ett år igjen på ungdomskolen.Jeg vil helst flytte nå. Skal jeg ha råd til hus så må jeg bo i hvertfall 30 minutter unna med bil.Jeg må også selge før jeg kjøper nytt.Den usikkerheten er slitsom. Alt virker så håpløst. Barnet trives og vil ikke flytte. Men jeg klarer snart ikke mer. Nå har jeg bodd oppå folk i så mange år. Jeg har fått helt nok av dette. Anonymkode: 717e5...838 Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 717e5...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 13. april #3 Del Skrevet 13. april Om du har tid og overskudd vil du kunne følge nøye med eiendomsmarkedet i aktuelle regioner, det dukker av og til opp eldre, avsidesliggende hus til en grei penge. Jeg kjenner folk som var i lignende situasjon som deg og de fann seg hus og har flyttet. De har det bedre i dag. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #4 Del Skrevet 13. april Sparkling_Pink skrev (Akkurat nå): Om du har tid og overskudd vil du kunne følge nøye med eiendomsmarkedet i aktuelle regioner, det dukker av og til opp eldre, avsidesliggende hus til en grei penge. Jeg kjenner folk som var i lignende situasjon som deg og de fann seg hus og har flyttet. De har det bedre i dag. Det er bare ansvaret jeg har for tenåringen.Hadde jeg ikke hatt barn så hadde ting vært så mye lettere.Jeg må selge leiligheten før jeg kan by på noe annet.Hvor skal vi bo i mellomtiden.Jeg klarer ikke passe inn i en sånn betong kloss.Hvor jeg må høre lyder fra alle folk rundt. Jeghar vondt i kroppen, ryggen verker, jeg sover nesten ikke lenger.Jeg føler meg alltid dårlig. Anonymkode: 717e5...838 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #5 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bare ansvaret jeg har for tenåringen.Hadde jeg ikke hatt barn så hadde ting vært så mye lettere.Jeg må selge leiligheten før jeg kan by på noe annet.Hvor skal vi bo i mellomtiden.Jeg klarer ikke passe inn i en sånn betong kloss.Hvor jeg må høre lyder fra alle folk rundt. Jeghar vondt i kroppen, ryggen verker, jeg sover nesten ikke lenger.Jeg føler meg alltid dårlig. Anonymkode: 717e5...838 Jeg følger meg på Finn hele tiden. Den ene etter den andre boligen går fra meg fordi jeg sitter med den leiligheten her. Anonymkode: 717e5...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. april #6 Del Skrevet 13. april Jeg kjenner folk som har blitt uføre fordi de har flyttet bort fra alt de kjente. Så det er svært alvorlig å ikke få bo der man føler man hører til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #7 Del Skrevet 13. april I-landsproblem. Du eier bolig som trygdet og likevel klager du. Anonymkode: 4031c...b2a 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg følger meg på Finn hele tiden. Den ene etter den andre boligen går fra meg fordi jeg sitter med den leiligheten her. Anonymkode: 717e5...838 Har du satt i gang prosessen med å selge leiligheten din da? Anonymkode: b0ca6...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Del Skrevet 13. april Det er veldig mye dyrere å ha hus enn å ha leilighet. Særlig hvis du kun har råd til et hus i tvilsom stand. Tenk deg svært nøye om før du gjør det… Det kan også være veldig vanskelig for en niendeklassing å flytte. Hvis du kan holde ut i fire år til, er barnet ditt ferdig på vgs. Da står du mye friere. Anonymkode: 9b337...be5 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #10 Del Skrevet 13. april Jeg er ufør og kan ikke bo i enebolig med mindre jeg har økonomi til å leie mye hjelp. Det er slitsomt å bo tett i blokk, men som syk kan det være best likevel. Unntaket kunne vært om jeg hadde en partner. Anonymkode: 839d3...b21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #11 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I-landsproblem. Du eier bolig som trygdet og likevel klager du. Anonymkode: 4031c...b2a Du skjønner virkelig ikke hvordan det er å være sensitiv for lyder på denne måten Anonymkode: 8baf7...354 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #12 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bare ansvaret jeg har for tenåringen.Hadde jeg ikke hatt barn så hadde ting vært så mye lettere.Jeg må selge leiligheten før jeg kan by på noe annet.Hvor skal vi bo i mellomtiden.Jeg klarer ikke passe inn i en sånn betong kloss.Hvor jeg må høre lyder fra alle folk rundt. Jeghar vondt i kroppen, ryggen verker, jeg sover nesten ikke lenger.Jeg føler meg alltid dårlig. Anonymkode: 717e5...838 Psykolog/psykiater? Må da vel være enklere enn å selge leilighet og flytte med tenåring? Jeg ville i alle fall prøvd det først. Lyddempende øretelefoner når du er alene hjemme? Anonymkode: 9b337...be5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #13 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Psykolog/psykiater? Må da vel være enklere enn å selge leilighet og flytte med tenåring? Jeg ville i alle fall prøvd det først. Lyddempende øretelefoner når du er alene hjemme? Anonymkode: 9b337...be5 Psykolog hjelper ikke mot støy som er ett stort problem her jeg bor.Det hadde nok vært lettere hvis jeg bodde øverst å slapp å ha folk over meg.Det er det vanskeligste. Anonymkode: 717e5...838 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #14 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Psykolog hjelper ikke mot støy som er ett stort problem her jeg bor.Det hadde nok vært lettere hvis jeg bodde øverst å slapp å ha folk over meg.Det er det vanskeligste. Anonymkode: 717e5...838 Jeg hadde samme problem, og løste dette ved å svare med samme mynt; bare å spille inn støyen og kjøre dette på fullt volum når naboene sover. Ellers vil jeg varmt anbefale lydisolasjon når man bor i en støysensitiv leilighet; dette koster litt, men gir en helt ny livskvalitet når alle lydene blir borte. Man kan leve sparsommelig i ett år slik at man får råd til dette, og problemet vil være løst. Med mindre man bor i visse strøk på steder som Drammen; da blir eneste fornuftige løsning å flytte. Anonymkode: 70d4b...fba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #15 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 717e5...838 Du setter barnet ditt først i årene før barnet blir myndig. Så kan du selge. Jeg anser deg som "heldig ". Selv om du er uføretrygdet så eier du faktisk boligen du bor i selv om den er gammel og slitt. Kan det være en løsning å bare flytte til en annen leilighet, rekkehus el.l? Men uansett bør du vente for barnets skyld, hvertfall til barnet er ferdig på vgs. Alternativet hvis du absolutt må bort kan være å selge, og så leie en bolig mens du får tenkt deg litt om hvor du skal bo, men å leie i lengden er ikke lurt. Anonymkode: 94165...904 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #16 Del Skrevet 13. april Majer skrev (2 timer siden): Jeg kjenner folk som har blitt uføre fordi de har flyttet bort fra alt de kjente. Så det er svært alvorlig å ikke få bo der man føler man hører til Hørest sinnsykt ut. Anonymkode: affd9...a4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. april #17 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hørest sinnsykt ut. Anonymkode: affd9...a4a Det tenkte jeg og, men leser du tråder her inne ser du at de som flytter nesten aldri får besøk da det forventes at det alltid er de som må oppsøke de som slapp å flytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 14. april #18 Del Skrevet 14. april Dersom du flytter, så kan du få mange uforutsette utgifter med et hus. Mye jobb med hus også. Du kan miste kontakten med barnet sitt, for du ødelegger hennes sosiale liv. Det er ikke sikkert du kommer til å bli lykkelig et annet sted. For lykken kommer fra innsiden. Hva kan du gjøre med situasjonen din? Er det noen aktivitetstilbud for deg? Prøve noe du ikke vet om du liker. Tegning, leire, strikking, bokklubb. Hvor bor du nå? Hvis du vil svare på det, så kanskje noen kan komme med tips. Det høres også ut som at du ikke trives med livet ditt hva med å lage deg en 5 års plan. Sparer du der du kan. Tenk på ulike steder du ønsker å flytte til. Drøm deg bort i prosessen. Men tenk utenfor voksen. Kan hende en nyere leilighet kan være det du trenger, hvor isolasjonen er bedre. Eller kanskje du trenger å komme deg på turer bort. Jeg håper du klarer å finne glede i situasjonen du er i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #19 Del Skrevet 14. april Jeg tenker at du bør holde ut. Når barnet begynner på vgs så kan du vurdere å flytte, for det er jo ikke gitt at vgs er nærmere der du bor nå. Jeg skal flytte med barna 30 min herfra, mens vgs blir mer tilgjengelig etter flytt (like lang reisevei, men flere busser å ta av). Jeg har nettopp kjøpt en blokkleilighet og er ekstremt spent med tanke på nettopp det med lyder fra naboer. Men jeg turte ikke å gå for et eldre hus eller selveier leilighet, jeg er også ufør. Tenk på alle de uforutsette utgiftene som plutselig kan dukke opp. Hva gjør man hvis man må bytte tak eller rør, og ikke har evne til å spare opp mange hundretusener på kort tid? Råte i kledning, nytt bad osv. Bare det å male huset er jo dyrt. Tenk deg godt om, om du virkelig vil gi slipp på forutsigbarheten som du lever med nå. Og funder på om andre ting kan hjelpe deg til å få det bedre, som en skriver her. Når man har lite som skjer i livet sitt så er det lett å irritere seg/ la seg plage av mindre ting (ikke færre, men mindre og flere) enn når man har givende aktiviteter å bruke energien på. Hva kan du aktivt gjøre med situasjonen din her og nå ? Høre på musikk, podcast, støy i hodetelefoner kan kanskje hjelpe deg, sammen med noe meningsfullt der du må jobbe litt for resultater. Anonymkode: 4d789...2b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #20 Del Skrevet 14. april Kan du ikke flytte i toppetasjen i en blokk ved der du bor? Mindre lytt øverst. Anonymkode: da9a2...2e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå