AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Skrevet 13. april 2024 Kan man sende bekymringsmelding til barnevernet om den ene forelderen holder barnet unna den andre forelderen? Og dem har 50/50. Ikke sett ungen på 4 uker, og den har kuttet kontakt, får ikke tak i den ene forelderen. Anonymkode: dda73...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan man sende bekymringsmelding til barnevernet om den ene forelderen holder barnet unna den andre forelderen? Og dem har 50/50. Ikke sett ungen på 4 uker, og den har kuttet kontakt, får ikke tak i den ene forelderen. Anonymkode: dda73...dc9 Er det du som ikke har sett barnet? Anonymkode: 0bb94...3cb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det du som ikke har sett barnet? Anonymkode: 0bb94...3cb Er det ditt barn? Anonymkode: 0bb94...3cb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Skrevet 13. april 2024 Ja. Jeg ringte bv når far bare tok barnet med hjem på overnatting uten samtykke fra meg eller samværsrett. Bv registrerte det, men gjorde ingenting siden barnet ikke var i fare. Men her kommet de garantert til å gjøre noe. Barnet blir fratatt sin rett til samvær med en forelder. De kommer nok til å kontakte politiet om ikke forelderen som har barnet fortsetter å hindre samvær. Anonymkode: 4d8d1...59e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Skrevet 13. april 2024 Ville ringt politiet om du ikke har hørt en lyd fra barnet ditt på 4 uker. Anonymkode: 012ff...562
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Jeg ringte bv når far bare tok barnet med hjem på overnatting uten samtykke fra meg eller samværsrett. Bv registrerte det, men gjorde ingenting siden barnet ikke var i fare. Men her kommet de garantert til å gjøre noe. Barnet blir fratatt sin rett til samvær med en forelder. De kommer nok til å kontakte politiet om ikke forelderen som har barnet fortsetter å hindre samvær. Anonymkode: 4d8d1...59e Det er ikke lov å holde på sånn nei. Det er kidnapping på sitt eget barn. Anonymkode: 0bb94...3cb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #8 Skrevet 13. april 2024 Det kommer helt an på årsaken 🧐 Jeg har selv vært en mor som har «sabotert». Anonymkode: e7d13...fc2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #9 Skrevet 13. april 2024 Det kan man jo, men det er ikke nødvendigvis et barnevernsanliggende. Er det bekymring for hvordan barnet ivaretas, vil det være det. Anonymkode: fe45a...42a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #10 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ville ringt politiet om du ikke har hørt en lyd fra barnet ditt på 4 uker. Anonymkode: 012ff...562 Det tror jeg at jeg ville gjort også. Om jeg ikke hadde hørt noe fra verken barn eller den andre forelderen og det ikke var mulig å få kontakt så hadde det heller vært en politisak. Anonymkode: c1dba...6fc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #11 Skrevet 13. april 2024 Barnevernet gjør ingen ting med dette, dersom barnet ikke er utsatt for omsorgssvikt. Ta kontakt med en advokat og ta den andre forelderen til retten. Verken politi eller barnevern gjør noe med dette, da det regnes som en konflikt dere i mellom. Anonymkode: 0584a...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #12 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Barnevernet gjør ingen ting med dette, dersom barnet ikke er utsatt for omsorgssvikt. Ta kontakt med en advokat og ta den andre forelderen til retten. Verken politi eller barnevern gjør noe med dette, da det regnes som en konflikt dere i mellom. Anonymkode: 0584a...4f0 Det er kidnapping, om man ikke får tak i barnet eller den foreldren barnet er med. Det har vært null kontakt på 4 uker. Det er en politisak. Anonymkode: 012ff...562
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #13 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Barnevernet gjør ingen ting med dette, dersom barnet ikke er utsatt for omsorgssvikt. Ta kontakt med en advokat og ta den andre forelderen til retten. Verken politi eller barnevern gjør noe med dette, da det regnes som en konflikt dere i mellom. Anonymkode: 0584a...4f0 Takk for svar! Anonymkode: dda73...dc9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #14 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er kidnapping, om man ikke får tak i barnet eller den foreldren barnet er med. Det har vært null kontakt på 4 uker. Det er en politisak. Anonymkode: 012ff...562 Nei, det er faktisk ikke det. Burde kanskje vært sånn, men politiet tar ikke tak i disse sakene, med mindre det ligger en rettskraftig dom. Har vært borti ganske mange sånne saker på grunn av jobben min. Anonymkode: 0584a...4f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #15 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er faktisk ikke det. Burde kanskje vært sånn, men politiet tar ikke tak i disse sakene, med mindre det ligger en rettskraftig dom. Har vært borti ganske mange sånne saker på grunn av jobben min. Anonymkode: 0584a...4f0 Kankje ikke om det er mor som stikker av med ungen, men om far gjør det, da kalles det kidnapping. Anonymkode: 012ff...562
Rosalilje84 Skrevet 13. april 2024 #16 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er kidnapping, om man ikke får tak i barnet eller den foreldren barnet er med. Det har vært null kontakt på 4 uker. Det er en politisak. Anonymkode: 012ff...562 Nei. Det er ikke kidnapping når barnet er hjemme hos sin forelder. Det er ingen politisak. Politiet kommer ikke inn før retten har fastsatt samvær ved en dom. Barnevernet kan heller ikke gjøre noe her. Ta mor til retten og få en dom på samvær. Så agerer du derfra. 1
Rosalilje84 Skrevet 13. april 2024 #17 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kankje ikke om det er mor som stikker av med ungen, men om far gjør det, da kalles det kidnapping. Anonymkode: 012ff...562 Man stikker ikke av med ungen når man har ungen hjemme hos seg selv i Norge.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #18 Skrevet 13. april 2024 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Man stikker ikke av med ungen når man har ungen hjemme hos seg selv i Norge. Hvordan vet du at barnet er i Norge, når det ikke har vært kontakt på 4 uker? Burde jo kunne gå å hente ungen på skolen/barnehagen. Anonymkode: 012ff...562
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #19 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kankje ikke om det er mor som stikker av med ungen, men om far gjør det, da kalles det kidnapping. Anonymkode: 012ff...562 Kjenner til flere fedre, enn mødre som har gjort dette og det er fremdeles ingen kidnapping. Anonymkode: 0584a...4f0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #20 Skrevet 13. april 2024 Nå vet ikke jeg grunnen, men en innkalling til familevernskontoret hadde også vært lurt. Om du ikke får tak i eller svar om hvordan det går med barnet, ville jeg ringt inn om politi i det minste kunne sjekke om alt var i orden, at du var bekymret. Ellers er det familevernskontoret for og kunne dra dette til retten. Anonymkode: c87fe...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå