AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Skrevet 13. april 2024 Hva gjør dere på? Når helga kommer, ferien, alt, hva gjør dere for å leve, for å ha det litt bra? Jo, jobbe mot å ha flere rundt deg, men en kan ikke ALLTID gjøre det. Så det blir mye tid alene, og da kjenner jeg bare at jeg er veldig ensom. Er en del her inne, og merker i helgene at det er mindre aktivitet, da tenker jeg at det er få ensomme her. Det er jo en merkelig antagelse å gjøre. Av og til bruker jeg chat.no for å snakke med noen, men der er det som oftest bare ekle menn som vil snakke. Anonymkode: 5e914...475 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Skrevet 13. april 2024 Trist å høre at du er ensom 🫂😔 Har lest at flere her inne er ensomme, så det er desverre fler. Bruker tid her inne, men er usikker på om det hjelper eller om det bare er et tidsfordriv. Har på YouTube og podkaster jeg liker i bakgrunnen mens jeg holder på med ting som husarbeid og kreative prosjekter så lenge det ikke er musikk jeg holder på med. Kjenner jeg må bli flinkere å finne på ting utendørs, som å gå på kafe alene, kino, tørre å gå skogturer uten at noen blir med, senere kanskje reise alene også. Men også bli flinkere til å skape flere relasjoner og kanskje en dag finne en kjæreste. Gruver litt til 17 mai, har ingen å feire med og har i flere år egentlig hatt lyst til å gjøre mer utav dagen. Det blir den første helt alene, før var problemet mer at jeg var den eneste som hadde skikkelig lyst til å finne på noe. Så det var en annen form for ensomhet. Anonymkode: 5a67f...634 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trist å høre at du er ensom 🫂😔 Har lest at flere her inne er ensomme, så det er desverre fler. Bruker tid her inne, men er usikker på om det hjelper eller om det bare er et tidsfordriv. Har på YouTube og podkaster jeg liker i bakgrunnen mens jeg holder på med ting som husarbeid og kreative prosjekter så lenge det ikke er musikk jeg holder på med. Kjenner jeg må bli flinkere å finne på ting utendørs, som å gå på kafe alene, kino, tørre å gå skogturer uten at noen blir med, senere kanskje reise alene også. Men også bli flinkere til å skape flere relasjoner og kanskje en dag finne en kjæreste. Gruver litt til 17 mai, har ingen å feire med og har i flere år egentlig hatt lyst til å gjøre mer utav dagen. Det blir den første helt alene, før var problemet mer at jeg var den eneste som hadde skikkelig lyst til å finne på noe. Så det var en annen form for ensomhet. Anonymkode: 5a67f...634 Er du også ensom? Det stod kanskje litt mellom linjene, men ville ikke misforstå deg. Jeg blir inspirert av deg som kommer i gang med kreative prosjekter, jeg ender ofte med å bruke litt mye tid på å gruble, eller bare bli "stuck" på en måte. Og da ender jeg alltid med den følelsen av å ha kastet bort tiden, de sjeldne gangene jeg gjør noe kreativt føler jeg meg mer fornøyd. Likevel synes jeg et er vanskelig å "komme i gang" med noe annet. Føler av og til at KG og andre sosiale media er en slags "illusjon", på den måten at jeg vil heller være her enn gjøre noe HELT alene i min egen verden, fordi her er jeg "litt sosial", men det er en illusjon for egentlig er jeg like usosial med å skrive her enn som hvis jeg bare gjorde noe alene. Men så er det den der periodiske belønningen da, av og til får en litt kontakt og har noen gode dialoger. Jeg har tidligere turt å gjøre en del alene, det anbefales å reise alene. Men det er litt som at jeg er litt "ferdig" med det, at det ikke gir meg det samme lenger. Føles litt meningsløst, kanskje jeg er litt deprimert. Hva kunne du tenke deg å gjøre på 17.mai da? Det er en dag jeg helst går i hi, og forsøker å hoppe over. TS Anonymkode: 5e914...475 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 Er ensom da samboer er død og jeg er utmattet pga covid. Livet er tungt😑 Anonymkode: 3a640...713 11
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Skrevet 13. april 2024 Jeg er litt ensom. Har familie, barn og kjæreste. Men savner litt gode venner. Hadde for et par år siden en vennegruppe som jeg til slutt meldte meg litt ut av. Det ble for mye drama for meg og jeg følte ikke at de var gode venner. Var alt for mye baksnakking av de som ikke var der og jeg opplevde å bli sveket og backstabbet. Fikk nok til slutt og meldte meg ut. Savner noen ganger å ha den gjengen å henge med. For vi hadde det mye gøy også. Men det var ikke en plass jeg følte meg skikkelig trygg. Merker at jeg noen ganger savner å være sosial. Har vel egentlig bare to venner igjen og de bor et stykke unna så det krever litt å skulle være sosial med de. Og så har jeg en venn som bor på andre siden av landet som jeg chatter en del med. Får dekt litt sosialt behov der. Heldigvis har jeg familie jeg kan tilbringe høytider og ferie sammen med. Og jeg har barna mine og kjæresten som jeg tilbringer helger med. Vet ikke helt om jeg kan karakteriseres som ensom. Men jeg savner i alle fall gode venner å være sammen med, gå turer med, besøke, dra ut på et glass vin med osv. Anonymkode: 6ee1d...521 2 1
svartkatt Skrevet 13. april 2024 #6 Skrevet 13. april 2024 Det har vært noen tråder som dette. Skjønner ikke hvordan du får inntrykk av at nesten ingen er ensomme her inne. 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Skrevet 13. april 2024 svartkatt skrev (2 minutter siden): Det har vært noen tråder som dette. Skjønner ikke hvordan du får inntrykk av at nesten ingen er ensomme her inne. Det skrev jeg i HI, og jeg skrev også at det er en merkelig antagelse. Leste du ikke det, eller syntes du fremdeles det var uklart? TS Anonymkode: 5e914...475
Ulf-Bjarne Skrevet 13. april 2024 #8 Skrevet 13. april 2024 Ensomme mennesker kan kontakte andre ensomme mennesker.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #10 Skrevet 13. april 2024 Jeg føler meg ensom Anonymkode: 54661...a50
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #11 Skrevet 13. april 2024 Jeg fant meg en sosial hobby. Når jeg har barnefri spiller jeg golf, og har bare truffet skikkelig koselige folk. Har ikke fått gode venner av det, men mange bekjentskaper og det er en utrolig fin måte å være sosial på. Anonymkode: 20572...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #12 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er ensom da samboer er død og jeg er utmattet pga covid. Livet er tungt😑 Anonymkode: 3a640...713 Jeg kan ikke forestille meg et slikt tap, kondolerer. ❤️ Jeg er selv kronisk utmattet, men ikke pga covid, men ja, det gjør noe med muligheten til å skaffe et større sosialt liv. Helt enig i at livet er tungt. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er litt ensom. Har familie, barn og kjæreste. Men savner litt gode venner. Hadde for et par år siden en vennegruppe som jeg til slutt meldte meg litt ut av. Det ble for mye drama for meg og jeg følte ikke at de var gode venner. Var alt for mye baksnakking av de som ikke var der og jeg opplevde å bli sveket og backstabbet. Fikk nok til slutt og meldte meg ut. Savner noen ganger å ha den gjengen å henge med. For vi hadde det mye gøy også. Men det var ikke en plass jeg følte meg skikkelig trygg. Merker at jeg noen ganger savner å være sosial. Har vel egentlig bare to venner igjen og de bor et stykke unna så det krever litt å skulle være sosial med de. Og så har jeg en venn som bor på andre siden av landet som jeg chatter en del med. Får dekt litt sosialt behov der. Heldigvis har jeg familie jeg kan tilbringe høytider og ferie sammen med. Og jeg har barna mine og kjæresten som jeg tilbringer helger med. Vet ikke helt om jeg kan karakteriseres som ensom. Men jeg savner i alle fall gode venner å være sammen med, gå turer med, besøke, dra ut på et glass vin med osv. Anonymkode: 6ee1d...521 Jeg er glad for å høre at du føler du får dekt litt dine sosiale behov. Jeg har brutt kontakten med familien min og merker at det har gjort en stor forskjell. Fordi jeg kan kjenne igjen den der følelsen av å savne mer gode venner, men det var noe med at i høytider og ferier så hadde jeg liksom en plan, noen å møte. Jeg savner ikke familien så mye, men jeg savner at de dekket et sosialt behov, og dermed føler jeg meg mer ensom nå. Om det gir mening, alt går liksom i det samme, og det sosiale behovet handler kanskje litt også om at jeg kjeder meg. Kan også kjenne meg igjen i det med at en kan ha mulighet til noen å være sosial med, men det er ikke sikkert det er riktig likevel. Jeg hadde også noen lignende venner som du beskriver, og jeg må skylde på meg selv at jeg ikke er del av det lenger, men greia var at jeg følte meg likevel ensom selv om jeg var med dem, på grunn av omgangsformen, et litt "hardt miljø" og mye drama. Faktisk bedre denne ensomheten her enn den jeg følte da. TS Anonymkode: 5e914...475 1 1
Molly 4.5 år Skrevet 13. april 2024 #13 Skrevet 13. april 2024 Jeg er ensom. Har barn og hund. Men ikke en eneste venn. Voksen kvinne med adhd og har aldri skjønt ossen man skaffer seg venner og beholde dem. Går turer med hunden min og rydder hjemme 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #14 Skrevet 13. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (4 minutter siden): Ensomme mennesker kan kontakte andre ensomme mennesker. Ja, jeg skrev vel egentlig litt for å være litt sosial. svartkatt skrev (3 minutter siden): Jeg gadd ikke lese alt 😆 Now it all makes sense. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler meg ensom Anonymkode: 54661...a50 ❤️ Hva bruker du tiden din på når du er ensom? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fant meg en sosial hobby. Når jeg har barnefri spiller jeg golf, og har bare truffet skikkelig koselige folk. Har ikke fått gode venner av det, men mange bekjentskaper og det er en utrolig fin måte å være sosial på. Anonymkode: 20572...fc1 Så glad for å høre at du fant noe som hjalp deg ut av ensomheten! TS Anonymkode: 5e914...475
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #15 Skrevet 13. april 2024 Har ikke hatt kjæreste siden 2009, har ikke hatt venner siden 2003, ser familien i ett par timer 1 gang i året max, har ingen sosial kontakt med noen utover dette. Hvordan dealer jeg? Jeg er død innvendig Brukte å bryte sammen mange ganger i uka helt opp til jeg var i midten av tyveårene, nå er jeg 36 og har så og si ikke følt noe som helst verken positivt eller negativt de siste 10 åra.. Man blir bare nummen etter hvert er min erfaring. Anonymkode: 10ac8...c3d 2 5
Ulf-Bjarne Skrevet 13. april 2024 #16 Skrevet 13. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Har ikke hatt kjæreste siden 2009, har ikke hatt venner siden 2003, ser familien i ett par timer 1 gang i året max, har ingen sosial kontakt med noen utover dette. Hvordan dealer jeg? Jeg er død innvendig Brukte å bryte sammen mange ganger i uka helt opp til jeg var i midten av tyveårene, nå er jeg 36 og har så og si ikke følt noe som helst verken positivt eller negativt de siste 10 åra.. Man blir bare nummen etter hvert er min erfaring. Anonymkode: 10ac8...c3d Når alt håp er ute da må du gå ut for ute er håpet 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #17 Skrevet 13. april 2024 Den enkleste måten er å skaffe seg en sosial hobby, eller melde seg inn i en forening der dere møtes av og til. Hobby kan være kor, lagsport, turlag/treningslag. Eller foreninger som jobber med noe i nærmiljøet, feks velforeninger, røde kors, kirka, historiske foreninger. Det er også mange som får gode venner i gaming verden hvis de ikke er i stand til å komme seg ut. Anonymkode: 94909...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #18 Skrevet 13. april 2024 Molly 4.5 år skrev (1 minutt siden): Jeg er ensom. Har barn og hund. Men ikke en eneste venn. Voksen kvinne med adhd og har aldri skjønt ossen man skaffer seg venner og beholde dem. Går turer med hunden min og rydder hjemme Jeg rydder også mye. Av en eller annen grunn gir det meg et slags håp, helt til jeg er ferdig. Det er som at jeg hver gang tenker "nei, nå tar jeg og rydder opp her og setter i gang", og så er jeg ferdig og så aner jeg ikke hva jeg skal sette i gang med. 😅 Hjelper det å ha hund? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke hatt kjæreste siden 2009, har ikke hatt venner siden 2003, ser familien i ett par timer 1 gang i året max, har ingen sosial kontakt med noen utover dette. Hvordan dealer jeg? Jeg er død innvendig Brukte å bryte sammen mange ganger i uka helt opp til jeg var i midten av tyveårene, nå er jeg 36 og har så og si ikke følt noe som helst verken positivt eller negativt de siste 10 åra.. Man blir bare nummen etter hvert er min erfaring. Anonymkode: 10ac8...c3d "Jeg er død innvendig" og så den emojien, jeg lo! Det høres pyton ut. Å ikke føle noe som helst. Jeg føler en del, heldigvis vil jeg si. Men spørsmålet er litt hva du gjør på, hva du fyller tiden med, siden det blir mye alenetid, ikke egentlig hvordan du dealer, for jeg føler egentlig at bortsett fra å få mer et sosialt liv så er det ingen god måte å deale med det på. TS Anonymkode: 5e914...475 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #19 Skrevet 13. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (1 minutt siden): Når alt håp er ute da må du gå ut for ute er håpet ❤️ AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den enkleste måten er å skaffe seg en sosial hobby, eller melde seg inn i en forening der dere møtes av og til. Hobby kan være kor, lagsport, turlag/treningslag. Eller foreninger som jobber med noe i nærmiljøet, feks velforeninger, røde kors, kirka, historiske foreninger. Det er også mange som får gode venner i gaming verden hvis de ikke er i stand til å komme seg ut. Anonymkode: 94909...b9c Dette er veldig gode tips for hvordan bli mer sosial! Det er egentlig ikke helt det jeg spør om, mer hva folk gjør på i fritiden sin, om de blir stuck, om de er aktiv, om de fyller med andre aktiviteter, helt konkret hva de fyller tiden med. Finnes mange tråder om hvordan endre på ensomheten sin. Og ditt tips er godt. Ts Anonymkode: 5e914...475
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #20 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg rydder også mye. Av en eller annen grunn gir det meg et slags håp, helt til jeg er ferdig. Det er som at jeg hver gang tenker "nei, nå tar jeg og rydder opp her og setter i gang", og så er jeg ferdig og så aner jeg ikke hva jeg skal sette i gang med. 😅 Hjelper det å ha hund? "Jeg er død innvendig" og så den emojien, jeg lo! Det høres pyton ut. Å ikke føle noe som helst. Jeg føler en del, heldigvis vil jeg si. Men spørsmålet er litt hva du gjør på, hva du fyller tiden med, siden det blir mye alenetid, ikke egentlig hvordan du dealer, for jeg føler egentlig at bortsett fra å få mer et sosialt liv så er det ingen god måte å deale med det på. TS Anonymkode: 5e914...475 Brukte å bruke hvert bidige minutt på gaming fra jeg var ca. 8 år gammel helt til jeg var i tidlig 30åra, siste åra har det gått til Youtube for det meste, jeg merker fort at tankene begynner å vandre om jeg ikke konstant fokuserer på noe spesifikt. Så det er vel ikke helt korrekt at jeg er død innvendig, jeg har bare blitt veldig flink å gjemme meg fra virkeligheten I guess. Anonymkode: 10ac8...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå