Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Noen som vet hva ordet oppslemma betyr?
Crazee Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Er det ein skrivefeil, kan hende? For det ordet har korkje eg eller ordbøkene mine kunnskapar om...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Kanskje det hjelper med hele setningen? "Generelt blir stiven framstilt når råmaterialet blir findelt og deretter oppslemma med vatn." Hjelp????
Gjest gaja ii Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Innbiller meg at det betyr blandet, altså ristet/rørt slik at det blir en jevn blanding. Dette er fra en beskrivelse av et delta: "Sand og grus som elva trekker med seg langs bunnen stanser, ofte ved en bratt skråning. Denne kalles gjerne distalskråning. Utenfor denne avsetter det seg finere, oppslemmet materiale som har holdt seg svevende i vannet."
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Hm, så det er ikkje eit nynorsk ord likevel, altså. Da må du nok over på fagbøker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå