Gå til innhold

Er det noen her som tror at klimahysteriet bare er tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Politikerne ser ut til å knives om å finne på det ene klimatiltaket etter det andre. Stort sett blir det brukt pisk for å innføre dem. Den eneste guleroten de la frem var avgiftsfritak for elbiler.  Nå er den i ferd med å forsvinne også.

Hver gang det det blir varm i været kommer dommedagsprofitene som i begynnelsen skremte mange. Al Gore var en som kom med mye skremselpropeganda i perioden 2000-2006.  I ettertid ser man at svørt mange av spådommene ikke stemte.

Endret av Stina234
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stina234 skrev (54 minutter siden):

Politikerne ser ut til å knives om å finne på det ene klimatiltaket etter det andre. Stort sett blir det brukt pisk for å innføre dem. Den eneste guleroten de la frem var avgiftsfritak for elbiler.  Nå er den i ferd med å forsvinne også.

Hver gang det det blir varm i været kommer dommedagsprofitene som i begynnelsen skremte mange. Al Gore var en som kom med mye skremselpropeganda i perioden 2000-2006.  I ettertid ser man at svørt mange av spådommene ikke stemte.

Ja, jeg tror det er bare tull. Det grønne skiftet er en måte å få makt over befolkningen på, og ikke minst, en gigantisk overføring av penger fra middelklassen til de superrike.

• Liker 11
  • Nyttig 15
Skrevet

Tror? Dette handler ikke om tro. Vi vet at det ikke er tull. At politikere ikke nødvendigvis er opptatte av det, har  ikke noe med saken å gjøre. De vil alltid forholde seg til det i større eller mindre grad, men det har ikke noe med hvor viktig klimasaken er.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror ikke at det er tull, jeg vet.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke se at klimaet allerede er i stor endring. Kanskje hvis du tror klima er det samme som vær, men også da må vel folk oppleve at det er mye mer vind og ellers mer ekstremt (mer tørke, mer flom, mer ekstrem kulde, mer ekstrem varme osv.) enn det har pleid å være?

Det spiller heldigvis ingen rolle om man tror endringene er menneskeskapte eller ikke. Hvis vi ønsker å leve på en mest mulig behagelig planet, må vi uansett gjøre endringer.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror ikke at menneskeskapte klimaendringer er tull, men jeg synes det er tull at lille Norge og MDG skal redde verden, uten å faktisk ansvarliggjøre de statene som står for størst utslipp, og som faktisk sier de skal øke disse utslippene fremover.

Norsk olje er for eksempel en dråpe i havet, og hvis vi stenger oljekranene står bare noen andre klare for å fylle tomrommet i markedet, sannsynligvis med skitnere olje enn vi tilbyr.

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet

Tror klima endrer seg ja.. Men ikke at det er menneskeskapt. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Stina234 skrev (1 time siden):

Det høres ut som du synes det er tull i alle fall, til tross for hva klimaforskerne sier.

Skrevet

Nei, men løsningen er bare tull. Om ikke alle samarbeider om samme mål, blir vi idiotene som ødelegger økonomien uten at det blir resultater på verdensbasis.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Om klima er sannt eller ikke er en ting. Men at vi ødelegger naturen, forsøppler og forurenser, det gjør vi uten tvil. Det at de kaller det klimakamp istede for å kalle det miljøkampen har ødelagt så mye, for vi begår jo dramatiske ødeleggelser. 

Å møte disse har sikkert uansett hjulpet klimaet om det er et reelt problem. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Bare enda et politisk spill for å håve inn penger. 
blir helt matt av at folk faktisk tror på dette 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som du synes det er tull i alle fall, til tross for hva klimaforskerne sier.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro egentlig.  Det er fint med en diskusjon der begge sider får si sin mening.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Synes det fasinerende hvordan folk uten noen som helst relevant bakgrunn hevder å vite bedre enn det store, store flertallet av verdens ekspertise på området. Akkurat hva konsekvensen blir vet man kanskje ikke helt, men at klimaet er i endring og at det i alle fall delvis skyldes vår tilstedeværelse på jorden er vel hevet over enhver tvil?

Agnesjenta skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg tror det er bare tull. Det grønne skiftet er en måte å få makt over befolkningen på, og ikke minst, en gigantisk overføring av penger fra middelklassen til de superrike.

Vet du hva det grønne skiftet egentlig er? Det grønnet skiftet, som egentlig er et ganske tullete begrep, innebærer å produsere varer og levere tjenester med høyere ressursproduktivitet og lavere klimagassutslipp. Jeg jobber i dette "grønne skiftet" selv og kan ikke si jeg kjenner igjen meg selv eller bedriften jeg jobber for i din definisjon. Vi har ingen makt over befolkningen, grunnleggeren av selskapet er en helt vanlig fyr med teft og en god idé, og de jeg jobber med er helt vanlige mennesker. Vi leverer rett og slett et produkt med lavt klimagassutslipp.

Og nei, vi har aldri mottatt et øre i subsidier eller overføringer fra staten. Produktet vårt står utmerket på egne ben.

Endret av Jdz
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Det finnes inget klimahysteri, bare dumme arrogante mennesker som tror de vet bedre enn tusenvis av lynskarpe forskere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

I ettertid ser man at svørt mange av spådommene ikke stemte.

I så fall er man blind.

Det stemmer og vel så det. Verden har aldri vært varmere så lenge det har vært mennesker her, vi har aldri sett tørkeperioder over hele jorda som vi har hatt de siste årene, aldri hatt flere og større branner, aldri hatt verre oversvømmelser, aldri hatt verre avlingsskader.

Kanadisk lønnesirup, olivenolje og kakaobønner er styggdyre pga avlingskader og fler matplanter står for tur.

Den som ikke forstår hvor jævlig ille vi ligger til nå kommer ikke til å forstå det før apokalypsen er her.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Jdz skrev (34 minutter siden):

Synes det fasinerende hvordan folk uten noen som helst relevant bakgrunn hevder å vite bedre enn det store, store flertallet av verdens ekspertise på området. Akkurat hva konsekvensen blir vet man kanskje ikke helt, men at klimaet er i endring og at det i alle fall delvis skyldes vår tilstedeværelse på jorden er vel hevet over enhver tvil?

Vet du hva det grønne skiftet egentlig er? Det grønnet skiftet, som egentlig er et ganske tullete begrep, innebærer å produsere varer og levere tjenester med høyere ressursproduktivitet og lavere klimagassutslipp. Jeg jobber i dette "grønne skiftet" selv og kan ikke si jeg kjenner igjen meg selv eller bedriften jeg jobber for i din definisjon. Vi har ingen makt over befolkningen, grunnleggeren av selskapet er en helt vanlig fyr med teft og en god idé, og de jeg jobber med er helt vanlige mennesker. Vi leverer rett og slett et produkt med lavt klimagassutslipp.

Og nei, vi har aldri mottatt et øre i subsidier eller overføringer fra staten. Produktet vårt står utmerket på egne ben.

Du vet ikke noe om min bakgrunn eller min kunnskap om temaet. 

Man må se på hva som faktisk skjer i verden, selv om det kanskje ikke gjelder akkurat DEG og ditt firma.

Noen stikkord ang dette med kontroll av befolkningen, dette er på gang:

15 minutts byer

Co2 kvoter

Digital valuta (programmerbar)

Mange lovforslag nå som går på å enklere innføre diktatoriske tilstander i Norge

Who sitt vaksinepass

Social Credit System som de har i Kina

Eu overstyrer snart alt i Norge, de krever at vi innfører energipakke 4, nytt boligdirektiv som tvinger folk til å enten måtte selge hjemmet sitt eller ta opp millionlån på sine gamle dager for å oppgradere bolig til høyere energiklasse.

Blackrock kjøper opp eiendommer, det blir vanskeligere og vanskeligere å få seg et sted og bo, ikke minst kjøpe seg noe. Til slutt er vi ved WEF sitt idealsamfunn: ‘You will own nothing and (better) be happy’

Koble alt dette sammen…. Og vi er fucked.

Alt dette burde du ha fått med deg, det meste har til og med vært snakket om i NRK.

Endret av Agnesjenta
.
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Vel eg er litt rar og trur på menneskeskapte katastrofe klimaendringar samstundes som fleire instanser/aktører/organisasjoner nytter sjansen til å misbruka det. Ikkje alle da.

Og at vi gjer ein del tullball som har ingen nytte i jakta på å landa noko fornuftig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Siden du har kunnskap om temaet, kan ikke du lære meg da? Kan du vise til solid forskning og dokumentasjon lar jeg meg mer enn gjerne overbevise.

Agnesjenta skrev (16 timer siden):

Du vet ikke noe om min bakgrunn eller min kunnskap om temaet. 

Man må se på hva som faktisk skjer i verden, selv om det kanskje ikke gjelder akkurat DEG og ditt firma.

Noen stikkord ang dette med kontroll av befolkningen, dette er på gang:

15 minutts byer

Co2 kvoter

Digital valuta (programmerbar)

Mange lovforslag nå som går på å enklere innføre diktatoriske tilstander i Norge

Who sitt vaksinepass

Social Credit System som de har i Kina

Eu overstyrer snart alt i Norge, de krever at vi innfører energipakke 4, nytt boligdirektiv som tvinger folk til å enten måtte selge hjemmet sitt eller ta opp millionlån på sine gamle dager for å oppgradere bolig høyere energiklasse.

Blackrock kjøper opp eiendommer, det blir vanskeligere og vanskeligere å få seg et sted og bo, ikke minst kjøpe seg noe. Til slutt er vi ved WEF sitt idealsamfunn: ‘You will own nothing and (better) be happy’

Koble alt dette sammen…. Og vi er fucked.

Alt dette burde du ha fått med deg, det meste har til og med vært snakket om i NRK.

Jeg har ikke sagt noe om din bakgrunn eller kunnskap, men siden knapt nok noe av det du lister opp her har noe som helst å gjøre med bærekraftig produksjon eller grønn økonomi, så får jeg ikke helt store førsteinntrykket.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Jdz skrev (13 minutter siden):

Siden du har kunnskap om temaet, kan ikke du lære meg da? Kan du vise til solid forskning og dokumentasjon lar jeg meg mer enn gjerne overbevise.

Jeg har ikke sagt noe om din bakgrunn eller kunnskap, men siden knapt nok noe av det du lister opp her har noe som helst å gjøre med bærekraftig produksjon eller grønn økonomi, så får jeg ikke helt store førsteinntrykket.

Har ikke World Economic Forum noe med det grønne skiftet å gjøre? Det kommer jo derfra…. Du vet, møtene i Davos? Der alle de superrike møtes for å forme verden? De med alle privat jet’ene?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Agnesjenta skrev (23 minutter siden):

Har ikke World Economic Forum noe med det grønne skiftet å gjøre? Det kommer jo derfra…. Du vet, møtene i Davos? Der alle de superrike møtes for å forme verden? De med alle privat jet’ene?

Nei, det gjør det ikke. Da har du virkelig misforstått hva "det grønne skiftet" egentlig handler om.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...