AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Skrevet 13. april 2024 Jeg er plaget med at jeg rister på bena i søvne. Det er ikke rykninger, men jeg rister kraftig på bena. Fastlegen sier at det er restless legs. Men når jeg leser om restless legs på nettet står det at det lindres av å gå. Men mine plager er alltid verst etter at jeg har gått mye. Jeg har alltid likt å gå tur men etter at jeg begynte å føre søvndagbok i fjor har jeg sett et veldig tydelig mønster i at plagene er mye verre natten etter at jeg har gått tur. Det gjelder uansett om jeg har gått i skogen, på grusvei, på asfalt eller innendørs. Så jeg begynner å lure på om jeg kanskje er feildiagnostisert. Er det noen her som har restless legs som kan gi noen råd? Anonymkode: faf9f...13b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Skrevet 13. april 2024 Det lindres av å gå her, men hvis jeg passer på å ta magnesiumtilskudd er det sjelden jeg får det! Så det er mitt tips. Anonymkode: 76116...cba 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er plaget med at jeg rister på bena i søvne. Det er ikke rykninger, men jeg rister kraftig på bena. Fastlegen sier at det er restless legs. Men når jeg leser om restless legs på nettet står det at det lindres av å gå. Men mine plager er alltid verst etter at jeg har gått mye. Jeg har alltid likt å gå tur men etter at jeg begynte å føre søvndagbok i fjor har jeg sett et veldig tydelig mønster i at plagene er mye verre natten etter at jeg har gått tur. Det gjelder uansett om jeg har gått i skogen, på grusvei, på asfalt eller innendørs. Så jeg begynner å lure på om jeg kanskje er feildiagnostisert. Er det noen her som har restless legs som kan gi noen råd? Anonymkode: faf9f...13b Høres ikke ut som du har restless legg spør du meg, men jeg er ingen lege. All bevegelse, gåing, risting, massasje etc lindrer mine restless legg. Har moderate plager med det normalt sett, men blir verre under graviditet. Magnesiumtilskudd og b12 hjelper også, kan også hjelpe med andre tilskudd - men greit å sjekke om man mangler noe før man prøver ut sånt. Jeg tøyer også godt ut beina på kvelden. Strekker og tøyer ca 15 min. Anonymkode: 8efe0...7e6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Takk for svar! Jeg tar magnesium fast og har gjort det over flere år men synes ikke det hjelper. Jo, bevegelse, risting og gåing lindrer plagene der og da men etterpå forverres plagene. Hvis jeg bare har brukt dagen ved kontorpulten og har kjørt bil til/fra jobb og ellers bare ligget på sofaen, så sover jeg mye bedre enn vanlig. Og de dagene hvor jeg har gått tur får jeg nesten ikke sove i det hele tatt fordi jeg har så ubehag i bena. Jeg har foresten riste-trang hele veien fra midt på låret og helt ned i tærne. Er det vanlig å ha det helt opp i låret? Anonymkode: faf9f...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå