AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Skrevet 13. april 2024 Jeg la ut ei merkejakke til salgs på finn.no. Jakken hadde kostet kr. 5000,- ny og jeg har aldri brukt den pga bestilte feil størrelse. Jeg skrev i annonsen at jeg ikke gikk lengre ned i pris enn kr. 4500,- siden den aldri var brukt, og at jeg skulle betale frakten om noen var intressert i å kjøpe. Jeg la til en pent og veldig lite brukt caps (samme merke) slik at det ble litt mer enn bare jakken. Capsen var og dyr i pris da den var ny. Ikke så lenge etter tok ei litt eldre kvinne kontakt og sa hun ville gjerne kjøpe, men nektet å betale mer enn kr. 1000,- inkl frakt. Jeg skrev tilbake at jeg ikke ville gå ned mer i pris. Kvinnen ble dritsur og sa at når en vare var prøvd på sank den i verdi, dermed mente hun at jakken ikke var verd mer enn de 1000 kronene. Jeg var ikke enig med kvinnen og skrev tilbake at folk prøvde klær på klesbutikker og at dem sank ikke i verken pris eller verdi av den grunn. La og til at hun fikk en nesten ny caps og gratis frakt på kjøpet. Men hun sto på sitt. Hun sendte meg fullt navn og adresse. Og skrev: kan du gi meg mobilnummeret så jeg kan få vippset deg den 1000-lappen i år? Jeg skrev tilbake til henne at prisen var kr 4500,- Hun så på meldingen men svarte ikke på det. Noen få dager etterpå (fortsatt ingen svar) kontakter noen andre meg og sa de var intressert og betalte gjerne prisen jeg hadde satt. Jeg kontaktet kvinnen og spurte om hun fortsatt var intressert, og at det var noen andre som ville kjøpe hvis ikke hun ville ha den. Fikk fortsatt ingen svar. Siden hun sluttet å svare så tenkte jeg hun ikke lengre var intressert. Men da jeg merket varen solgt, tok kvinnen kontakt og skrev at hun synes det var jævlig frekt at jeg hadde solgt den til noen andre når det var hun som ville kjøpe den først. Hun skulle rapotere dette til finn kundeservice. Jeg vet ikke om hun har gjort det, har ihvertfall ikke hørt noe. Kan noen være så snill og fortelle meg hva jeg gjorde galt her? 😑 Anonymkode: c3246...566 2 3
Baktusen Skrevet 13. april 2024 #2 Skrevet 13. april 2024 Absolutt ingenting! Her har du vært mer enn god. Drit i henne. Dette får ingen konsekvenser for deg, og du har oppført deg helt eksemplarisk. 30 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Skrevet 13. april 2024 Du gjorde jo ikke noe galt. Hun er jo tydeligvis gal. Anonymkode: 1205a...652 19 6
bvp Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 Hun mente jo 4500 var for dyrt og når du finner en annen kjøper som vil betale det du forlanger så er jo saken klar, du har ikke gjort noe galt. 16
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Skrevet 13. april 2024 Den eneste feilen jeg syns du gjorde er å skrive alt for mye til en sånn useriøs person. Hvis jeg får et sånt bud så svarer jeg ikke i det hele tatt eller så svarer jeg nei takk til budet. Anonymkode: 3f78c...d8e 41 1 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Skrevet 13. april 2024 Du har da ikke gjort noe galt her, dama høres ikke riktig god ut… hun må da bare klage. Du har jo dialogen i mellom dere og kan motbevise det hun påstår. Men si meg… har du ingen venner eller familie å spørre om dette? -siden du oppretter tråd her om det? Og hva i all verden får deg til å tro at du har gjort noe galt i første omgang? Anonymkode: 12ea3...102 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Skrevet 13. april 2024 Hvorfor i all verden kontakter du henne igjen når hun har sagt hun ikke vil betale mer enn tusen kroner? Anonymkode: 7426c...c16 20 9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #8 Skrevet 13. april 2024 Ikke la sånne trøllkjerringer herse med deg 🙂 Du skylder henne ingenting og hun har ingen grunn til å være sur. Anonymkode: aa509...1b0 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #9 Skrevet 13. april 2024 Den eneste feilen du gjorde, var å kontakte henne på nytt da du ble kontaktet av en som ville gi prisen du satt. Anonymkode: 4e276...647 13 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #10 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har da ikke gjort noe galt her, dama høres ikke riktig god ut… hun må da bare klage. Du har jo dialogen i mellom dere og kan motbevise det hun påstår. Men si meg… har du ingen venner eller familie å spørre om dette? -siden du oppretter tråd her om det? Og hva i all verden får deg til å tro at du har gjort noe galt i første omgang? Anonymkode: 12ea3...102 Det var da en pussig ting å si. Dette er et forum hvor nettopp slike ting er helt greit å debattere. Anonymkode: af921...6a2 20 12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #11 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg la ut ei merkejakke til salgs på finn.no. Jakken hadde kostet kr. 5000,- ny og jeg har aldri brukt den pga bestilte feil størrelse. Jeg skrev i annonsen at jeg ikke gikk lengre ned i pris enn kr. 4500,- siden den aldri var brukt, og at jeg skulle betale frakten om noen var intressert i å kjøpe. Jeg la til en pent og veldig lite brukt caps (samme merke) slik at det ble litt mer enn bare jakken. Capsen var og dyr i pris da den var ny. Ikke så lenge etter tok ei litt eldre kvinne kontakt og sa hun ville gjerne kjøpe, men nektet å betale mer enn kr. 1000,- inkl frakt. Jeg skrev tilbake at jeg ikke ville gå ned mer i pris. Kvinnen ble dritsur og sa at når en vare var prøvd på sank den i verdi, dermed mente hun at jakken ikke var verd mer enn de 1000 kronene. Jeg var ikke enig med kvinnen og skrev tilbake at folk prøvde klær på klesbutikker og at dem sank ikke i verken pris eller verdi av den grunn. La og til at hun fikk en nesten ny caps og gratis frakt på kjøpet. Men hun sto på sitt. Hun sendte meg fullt navn og adresse. Og skrev: kan du gi meg mobilnummeret så jeg kan få vippset deg den 1000-lappen i år? Jeg skrev tilbake til henne at prisen var kr 4500,- Hun så på meldingen men svarte ikke på det. Noen få dager etterpå (fortsatt ingen svar) kontakter noen andre meg og sa de var intressert og betalte gjerne prisen jeg hadde satt. Jeg kontaktet kvinnen og spurte om hun fortsatt var intressert, og at det var noen andre som ville kjøpe hvis ikke hun ville ha den. Fikk fortsatt ingen svar. Siden hun sluttet å svare så tenkte jeg hun ikke lengre var intressert. Men da jeg merket varen solgt, tok kvinnen kontakt og skrev at hun synes det var jævlig frekt at jeg hadde solgt den til noen andre når det var hun som ville kjøpe den først. Hun skulle rapotere dette til finn kundeservice. Jeg vet ikke om hun har gjort det, har ihvertfall ikke hørt noe. Kan noen være så snill og fortelle meg hva jeg gjorde galt her? 😑 Anonymkode: c3246...566 Du gjorde ingenting galt, om noe så var du altfor medgjørlig med henne. Høres ut som en "nut case" . Anonymkode: a9ece...e0e 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #12 Skrevet 13. april 2024 Du burde ikke innledet noen dialog med henne overhodet - kun for å spare deg selv for styr. Du har ikke gjort noe galt, annonsen var merket med minstepris, hun forsøkte seg på et lavere bud som du takker nei til. Noe mer her ikke hun krav på. Anonymkode: 7cac4...2e1 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #13 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har da ikke gjort noe galt her, dama høres ikke riktig god ut… hun må da bare klage. Du har jo dialogen i mellom dere og kan motbevise det hun påstår. Men si meg… har du ingen venner eller familie å spørre om dette? -siden du oppretter tråd her om det? Og hva i all verden får deg til å tro at du har gjort noe galt i første omgang? Anonymkode: 12ea3...102 Det er fort gjort å føle at man har gjort noe galt når noen blir så sint og truer med å melde inn til finn.no. Kanskje TS var redd for å bli utestengt fra finn.no? Å drøfte problemstillinger her inne er da helt greit selv om man har familie og venner å diskutere det med. TS, du har ikke gjort noe galt. Dama kom med et skambud, slo seg vrang da du høflig avslo budet, og drev med regelrett gaslighting når hun ikke fikk vilja si (du solgte til noen andre). Enig med dem som mener at du aldri i verden skulle ha kontaktet henne når du fikk en annen kjøper som faktisk ville betale satt pris. Sånne mennesker går ikke an å diskutere med. Hvis finn.no skulle finne på å ta henne seriøst, så har du uansett alt på det tørre. Anonymkode: c99fc...7fd 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #14 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du har da ikke gjort noe galt her, dama høres ikke riktig god ut… hun må da bare klage. Du har jo dialogen i mellom dere og kan motbevise det hun påstår. Men si meg… har du ingen venner eller familie å spørre om dette? -siden du oppretter tråd her om det? Og hva i all verden får deg til å tro at du har gjort noe galt i første omgang? Anonymkode: 12ea3...102 Men si meg… hva i all verden er galt med deg? Anonymkode: 2529b...51c 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #15 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har da ikke gjort noe galt her, dama høres ikke riktig god ut… hun må da bare klage. Du har jo dialogen i mellom dere og kan motbevise det hun påstår. Men si meg… har du ingen venner eller familie å spørre om dette? -siden du oppretter tråd her om det? Og hva i all verden får deg til å tro at du har gjort noe galt i første omgang? Anonymkode: 12ea3...102 For et merkelig svar Anonymkode: a793d...700 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #16 Skrevet 13. april 2024 Den dama som ville kjøpe var både frekk og ufin. Du gjorde ingenting galt. Neste gang må du ikke gå i dialog med slike mennesker. Anonymkode: 18d88...e8f 4
Mt3 Skrevet 13. april 2024 #17 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg la ut ei merkejakke til salgs på finn.no. Jakken hadde kostet kr. 5000,- ny og jeg har aldri brukt den pga bestilte feil størrelse. Jeg skrev i annonsen at jeg ikke gikk lengre ned i pris enn kr. 4500,- siden den aldri var brukt, og at jeg skulle betale frakten om noen var intressert i å kjøpe. Jeg la til en pent og veldig lite brukt caps (samme merke) slik at det ble litt mer enn bare jakken. Capsen var og dyr i pris da den var ny. Ikke så lenge etter tok ei litt eldre kvinne kontakt og sa hun ville gjerne kjøpe, men nektet å betale mer enn kr. 1000,- inkl frakt. Jeg skrev tilbake at jeg ikke ville gå ned mer i pris. Kvinnen ble dritsur og sa at når en vare var prøvd på sank den i verdi, dermed mente hun at jakken ikke var verd mer enn de 1000 kronene. Jeg var ikke enig med kvinnen og skrev tilbake at folk prøvde klær på klesbutikker og at dem sank ikke i verken pris eller verdi av den grunn. La og til at hun fikk en nesten ny caps og gratis frakt på kjøpet. Men hun sto på sitt. Hun sendte meg fullt navn og adresse. Og skrev: kan du gi meg mobilnummeret så jeg kan få vippset deg den 1000-lappen i år? Jeg skrev tilbake til henne at prisen var kr 4500,- Hun så på meldingen men svarte ikke på det. Noen få dager etterpå (fortsatt ingen svar) kontakter noen andre meg og sa de var intressert og betalte gjerne prisen jeg hadde satt. Jeg kontaktet kvinnen og spurte om hun fortsatt var intressert, og at det var noen andre som ville kjøpe hvis ikke hun ville ha den. Fikk fortsatt ingen svar. Siden hun sluttet å svare så tenkte jeg hun ikke lengre var intressert. Men da jeg merket varen solgt, tok kvinnen kontakt og skrev at hun synes det var jævlig frekt at jeg hadde solgt den til noen andre når det var hun som ville kjøpe den først. Hun skulle rapotere dette til finn kundeservice. Jeg vet ikke om hun har gjort det, har ihvertfall ikke hørt noe. Kan noen være så snill og fortelle meg hva jeg gjorde galt her? 😑 Anonymkode: c3246...566 Absolutt ingenting, håper såklart at du spurte om hun var interessert i å kjøpe for 4.500kr når du spurte om hun var interessert. Men bortsett fra det så var du bare borti en utidig pruter, og om hun klager til kundeservice så går de jo gjennom meldingene og ser at det er hun som er den frekke. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #18 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men si meg… hva i all verden er galt med deg? Anonymkode: 2529b...51c Ikke meg som har skrevet det, men synes totalt sett hun svarte bra. Det som du har uthevet er litt typisk her på KG. Jeg har fått mange spydige, irriterte, frekke svar av endel her på forumet...🥺😢 Anonymkode: 00fbe...ab4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #19 Skrevet 13. april 2024 Hadde du solgt jakka til henne så hadde ho garantert funnet noe å klage på etter å ha mottatt den, funnet en skjev søm eller noe annet ubetydelig. Jeg selger aldri til sånne folk som henne, og er sikker på at det har spart meg for en del bry i etterkant. Anonymkode: 6bbbd...8be 2 2
missmcbeal Skrevet 13. april 2024 #20 Skrevet 13. april 2024 Nei du har ikke gjort noe galt, annet at du har brukt alt for mye energi på å svare henne. Det beste hadde vært å ikke svare når du svarte på skambudet hennes at du ikke gikk ned i pris. Enkelt og greit. Å få kjøpt jakken for bare 1000 kr når den er ubrukt og koster 5000 kr er skambud. Det er dessuten helt uhørt å skrive navn og adresse og be om nummer til å Vippse når du ikke har akseptert budet, det er herseteknikk. Hun prøvde åpenbart å manipulere deg til å få kjøpt jakken til en kjempebillig pris, jeg tipper hun driver på og harsellerer sånn med mange og noen ganger så lykkes hun. Tipper hun prøvde en siste gang med å prøve å gi deg dårlig samvittighet slik at du skulle gå med på å gi deg jakken til den prisen likevel... Da prøvde hun sitt siste triks, true med rapportering. Bare å ignorere. Og vet du hva, rapporterer hun deg, da hadde jeg slått tilbake med samme mynt og rapport henne tilbake på Finn for å opptre ufin. 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå