AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Skrevet 13. april 2024 Hei Har vært en pågående rettsak de siste to dagene mellom meg og min eks. Og det er Første gang jeg har sett han nå på 6 mnd, da han har Sittet fengslet. Rettsaken var lang og når vi satt der så han ikke på meg en eneste gang, begge dager. Dette stusset jeg veldig på. Hvorfor klarte han ikke se på meg? Vi har vært i et turbulent forhold over flere år og det endte da han ble satt inn. Vi fikk ikke ha kontakt rett og slett, og det er første gang vi har sett hverandre nå. Det var tungt for meg å se han. Følte at de gode minnene vi hadde blomstret mye opp etter å ha sett han, samtidig følte jeg jo på den avvisningen av at han ikke ville så mye som se på meg. Selvom jeg vet at forholdet var dårlig. Når han skulle tale for sin sak så sa han at han ikke kom til å oppsøke meg noe mer fordi han ikke hadde noe til overs for meg lenger. Han skjønner ikke hvorfor han må ha på omvendt voldsalarm.. Når han er ferdig som han sier. Kan man stole på dette? Eller er det noe han sier for at det skal høres bra ut i retten? Anonymkode: 0eeb5...899 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Skrevet 13. april 2024 Vi kan ikke svare på noen av disse spørsmålene, fordi vi hverken kjenner han, aner noe som helst om deres relasjon eller hva som faktisk har skjedd. Men håper at du klarer å komme deg videre nå. Anonymkode: 0e36c...bee 13 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Skrevet 13. april 2024 Du kan ikke stole på noe av det han sier, gjør eller viser deg. Anonymkode: 441fd...233 11 1 4
Fighter83 Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 Tenker at du må stole på fagpersoner som du har rundt deg ang denne saken. 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Skrevet 13. april 2024 Høres mer ut som du vil bryte forbudet siden du higer etter oppmerksomheten hans i retten 🤦🏽♀️ Bare slutt å tenk på han. Når han veit at du ikke er ferdig med han så veit at at døren står åpen. Så lukk den døren og se deg aldri tilbake. Anonymkode: cc876...7cc 17 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #6 Skrevet 14. april 2024 Kan aldri stole på noe av det de sier. Eks av venninne fremstår som ferdig, har funnet seg et nytt offer, men følger med på henne på sosiale medier hele tiden. Anonymkode: d93f4...bdd 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 Er det ikke positivt at han ikke så på deg? Hvorfor vil du ha oppmerksomhet fra ham? Får han omvendt voldsalarm kan man håpe at han ikke vil oppsøke deg, men det er umulig for oss å si siden vi ikke kjenner han, deg eller situasjonen. Anonymkode: dad69...19c 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det ikke positivt at han ikke så på deg? Hvorfor vil du ha oppmerksomhet fra ham? Får han omvendt voldsalarm kan man håpe at han ikke vil oppsøke deg, men det er umulig for oss å si siden vi ikke kjenner han, deg eller situasjonen. Anonymkode: dad69...19c Traumebånd gir som regel ikke helt mening. Anonymkode: d93f4...bdd 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er det ikke positivt at han ikke så på deg? Hvorfor vil du ha oppmerksomhet fra ham? Får han omvendt voldsalarm kan man håpe at han ikke vil oppsøke deg, men det er umulig for oss å si siden vi ikke kjenner han, deg eller situasjonen. Anonymkode: dad69...19c Jeg synes det var vondt at han ikke så på meg, om jeg skal være ærlig. Nå høres det nok totalt rart ut for andre her, men skal jeg være ærlig med følelsene mine,så var det vondt. At noen man har vært med over mange år ikke enser deg en eneste gang i løpet av mange mange timer,var smertefullt. Og Ikke bare det, men kanskje også mangel på respekt. Mangel på anger? Han virket likegyldig der han satt. Han virket ferdig der han satt (og det er nok bra det), men jeg vet ikke om det er skuespill for dommerne, for å vise at "jeg kommer aldri til å gjøre det igjen" typ ting. For min del synes jeg det var vondt å se han igjen. Ting var jo ike bare vondt mellom oss. etter rettsaken og det å se han for første gang igjen på lenge vekket følelser av de gode stundene. Spesielt når jeg ser at han har vært edru over tid. For han var jo som natt og dag når han drakk, og vi hadde en kjærlighet som var intens, vakker og spesiell når vi hadde det fint. Det vekket et savn hos meg. At kanskje fengselslppholde ville gjøre han nykter og til en bedre person, men samtidig en bedre person for den neste? Det synes jeg er smertefullt. For hadde han vært bedre for meg som han uttrykker han er i dag, så hadde vi aldri vært i denne situasjonen. Vi hadde fortsatt vært sammen og elsket hverandre. Hele rettsaken har satt et preg i meg, og jeg angrer på at jeg så han. Det ble til Et savn av det som aldri kom til å bli. Et savn av han og våre gode stunder. Et savn av kjærlighet. Og hva med han? Han virket så ferdig utad. Og det var vondt. Det var vondt å sitte der. For hvorfor er ikke jeg kommet til samme konklusjon som han.. Når det hele skulle vært omvendt. Det er jeg som skulle vært likegyldg nå. For jeg vet jo at vi aldri kommer til å ses igjen. Det var siste gang. Han kommer aldri til å se på meg på den måten igjen. Vi kommer aldri til å dele et ord igjen. Og jeg sitter med en ny form for kjærlighetssorg etter alt. For alt ble så klart der inne. Nå er alt bare smertefullt. Jeg har ikke gått ut siden rettsaken. Jeg ligger i sengen døgnet rundt og spiser knapt. Mareritt kommer å banker på døren når jeg sovner. Det føles ut som at kroppen min står i brann, selvom jeg er helt rolig utenifra. Et kaos av tankekjør. Kjærlighetssorg er så vondt. Anonymkode: 0eeb5...899
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #10 Skrevet 14. april 2024 Behovet ditt for at han skal se på deg, anerkjenne deg, er det samme som har holdt deg i forholdet. Du ønsker kjærlighet fra denne mannen. Dere har delt noe fint, og du ønsker dette. Du klamrer deg fast i håpet om kjærlighet, i det lille du en gang har fått, og du lager unnskyldninger for all dårlig oppførsel. Denne mannen kommer ikke til å endre seg. Det er en grunn til at han ble satt i fengsel, det er en grunn til at det var en rettssak. Og det han gjorde nå, var å vise en siste form for kontroll over deg. Ved å vise deg ingen form for gjenkjennelse, gjensynsglede, noe som helst, driter han på det lille fine dere hadde. Og for det gjør det vondt, og det vet han. Det føles håpløst nå, som om han var den eneste som kunne finne på å elske deg, og det lille du fikk av kjærlighet fra ham var det eneste du noen gang kan få. Og at denne kjærligheten er så bra at den er verdt de kjipe delene. Dette kalles et hekt. Du er hekta på denne mannen, han har total kontroll over deg. Det gir ikke mening, det kan ikke forklares, men sånn er det. De som ikke har vært i situasjonen kan ikke forstå det. TS, du trenger hjelp. Hjelp til å forstå at denne mannen er farlig, at han aldri kommer til å endre seg, og at du er verdt å elske. For kjærlighet er ikke det du og denne mannen har delt, det er noe helt annet. Kjærlighetssorg gjør vondt, tanken på å aldri se ham igjen gjør vondt, tanken på det fine gjør vondt, og det kjennes ut som om dette aldri går over. Men det gjør det! Jobb med å akseptere at du aldri mer skal se ham, og det er en bra ting! Fokuser på det som var dårlig, husk hvor ille det faktisk var. Omvendt voldsalarm, da er det ille. Og denne mannen vil deg ikke noe godt. Han vil bare ikke ha voldsalarm, derfor sier han alle disse tingene. Oppsøk hjelp TS, profesjonell hjelp med erfaring på området. Gjør ting som er bra for deg, og lær deg å gå videre. Om x antall år vil du se tilbake og tenke hvor forskrudd det var (og samtidig vil en bitteliten del av deg savne det gode, virker ikke som om det noen gang går over). Det er håp, det er muligheter, livet uten denne mannen kan bli så fantastisk bra! Det føles bare ikke sånn nå, men gi det en sjanse! Anonymkode: fee02...10b 6 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #11 Skrevet 14. april 2024 Hvorfor virker det som om du prøver å provosere han? Anonymkode: 94fb0...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #12 Skrevet 14. april 2024 Trauma bonding Anonymkode: eac67...818 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #13 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At kanskje fengselslppholde ville gjøre han nykter og til en bedre person, men samtidig en bedre person for den neste? Det synes jeg er smertefullt. Anonymkode: 0eeb5...899 Neppe. Dette er nok sånn han er. Anonymkode: 441fd...233
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #14 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Behovet ditt for at han skal se på deg, anerkjenne deg, er det samme som har holdt deg i forholdet. Du ønsker kjærlighet fra denne mannen. Dere har delt noe fint, og du ønsker dette. Du klamrer deg fast i håpet om kjærlighet, i det lille du en gang har fått, og du lager unnskyldninger for all dårlig oppførsel. Denne mannen kommer ikke til å endre seg. Det er en grunn til at han ble satt i fengsel, det er en grunn til at det var en rettssak. Og det han gjorde nå, var å vise en siste form for kontroll over deg. Ved å vise deg ingen form for gjenkjennelse, gjensynsglede, noe som helst, driter han på det lille fine dere hadde. Og for det gjør det vondt, og det vet han. Det føles håpløst nå, som om han var den eneste som kunne finne på å elske deg, og det lille du fikk av kjærlighet fra ham var det eneste du noen gang kan få. Og at denne kjærligheten er så bra at den er verdt de kjipe delene. Dette kalles et hekt. Du er hekta på denne mannen, han har total kontroll over deg. Det gir ikke mening, det kan ikke forklares, men sånn er det. De som ikke har vært i situasjonen kan ikke forstå det. TS, du trenger hjelp. Hjelp til å forstå at denne mannen er farlig, at han aldri kommer til å endre seg, og at du er verdt å elske. For kjærlighet er ikke det du og denne mannen har delt, det er noe helt annet. Kjærlighetssorg gjør vondt, tanken på å aldri se ham igjen gjør vondt, tanken på det fine gjør vondt, og det kjennes ut som om dette aldri går over. Men det gjør det! Jobb med å akseptere at du aldri mer skal se ham, og det er en bra ting! Fokuser på det som var dårlig, husk hvor ille det faktisk var. Omvendt voldsalarm, da er det ille. Og denne mannen vil deg ikke noe godt. Han vil bare ikke ha voldsalarm, derfor sier han alle disse tingene. Oppsøk hjelp TS, profesjonell hjelp med erfaring på området. Gjør ting som er bra for deg, og lær deg å gå videre. Om x antall år vil du se tilbake og tenke hvor forskrudd det var (og samtidig vil en bitteliten del av deg savne det gode, virker ikke som om det noen gang går over). Det er håp, det er muligheter, livet uten denne mannen kan bli så fantastisk bra! Det føles bare ikke sånn nå, men gi det en sjanse! Anonymkode: fee02...10b Jeg vet ikke om dette var en form for siste kontroll fra hans side, eller om han faktisk er ferdig på innsiden. jeg har vanskelig for å se realiteten av alt og går dermed utifra følelsene mine på at han virket veldig ferdig. Og det er nok som du sier, at jeg ønsket en siste bekreftelse på at det var kjærlighet der. jeg ønsket han skulle se meg, og smerten. Istede ble jeg møtt med likegyldighet hvor han samtidig lo enkelte ganger i settinger som ikke er morsomme en gang. Og når rettsaken var ferdig var han veldig klar på å dra tilbake til fengselet igjen. Kan noen si meg, at dersom man er i fengsel, om man havner man i en type "boble?" hvor følelser blir lagt til siden? Eller er det sinne han uttrykker ved å ikke se på meg? Dersom sinne ligger til grunn, må vel også følelser være litt innblandet? Jeg vet ikke om han er totalt over meg. Han sa han alltid kom til å elske meg.. Visstnok ble dette sagt før han dro inn i fengsel da, og for flere mnd siden. Jeg vet ikke om han kommer til å endre seg med neste, men tanken på at han kommer til å finne noen ny når han kommer ut er også er smertefullt for meg, merker jeg. Jeg føler jeg blir utrolig dårlig og lei meg av den tanken. Og akkurat nå føles det ut som en lang vei for meg å gå med å møte en ny. Jeg har ikke ork til å møte noen andre, orker ikke tanken på å starte på nytt. Jeg blir 30 til sommeren (ikke så gammelt nei, men jeg er ikke i 20 årene lenger) det er vanskelig og jeg blir nok ikke klar på en god god stund, og da har nok tanken om barn alt gått. Alt gjør meg så deprimert. Eksen min kommer nok ut om et par mnd... Kanskje tre, da han alt har sonet 5 mnd nå og det skal trekkes fra dommen.. Samt at noe blir betinget og noe ubetinget når dommen faller på fredag. Samtidig blir det nok snakk om kontaktforbud på to år fra påtalemyndighetene. Og alt jeg tenker på?.. Jo det skal jeg si deg. Noe så urasjonelt som at jeg ønsker å sende en melding til kompisen hans i håp om at han kan formidle noe for meg til han når han slipper ut. Jeg og kompisen hans har dog snakket litt frem og tilbake mens han var sittet inne. Han var ikke typen min, men han var min beste venn også, ettersom at jeg ikke hadde noen andre enn han. Ingen vennekrets eller familie i nærheten. Anonymkode: 0eeb5...899
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #15 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor virker det som om du prøver å provosere han? Anonymkode: 94fb0...cf6 Hva mener du med å provosere? Anonymkode: 0eeb5...899
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #16 Skrevet 14. april 2024 Han er ikke ferdig med deg. Det er derfor han måtte få besøksforbud. Fordi han vil ting med deg som ikke er bra. Du er i fare. Du er heller ikke ferdig med ham. Derfor må du i terapi og få hjelp med traumebåndet du har til ham. Anonymkode: 441fd...233 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #17 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva mener du med å provosere? Anonymkode: 0eeb5...899 Nistirre i retten hvor han ikke har mulighet til å fjerne seg fra situasjonen. Anonymkode: 94fb0...cf6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #18 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nistirre i retten hvor han ikke har mulighet til å fjerne seg fra situasjonen. Anonymkode: 94fb0...cf6 Jeg nistirret jo ikke, men tok korte blikk ofte på han. Nei, jeg tror det henger med at jeg ikke er over forholdet vårt helt enda. Det har vært en tung tid i etterkant, og så fort jeg la blikket på han så kom mye følelser tilbake igjen. Det er rart å se noen igjen som man har hatt så mye følelser for, kjærlighet og selvsagt vondheter også i virkeligheten igjen. Nå har han jo vært edru over en tid, så den personen jeg elsket satt jo fremfor meg. Det er umulig å ikke føle på noe som helst. Anonymkode: 0eeb5...899
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #19 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han er ikke ferdig med deg. Det er derfor han måtte få besøksforbud. Fordi han vil ting med deg som ikke er bra. Du er i fare. Du er heller ikke ferdig med ham. Derfor må du i terapi og få hjelp med traumebåndet du har til ham. Anonymkode: 441fd...233 Hvordan vet du at han ikke er ferdig? Han så veldig ferdig ut i retten. sa til og med dette til aktor og dommerne at han ikke ønsket fotlenke fordi han aldri kom til å snakke med meg igjen. Jeg har ikke kommet meg over den kneika enda hvor jeg er over kjærlighetssorgen. Det er så forbanna vondt at man tror man nesten skal dø av det. Anonymkode: 0eeb5...899
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #20 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke positivt at han ikke så på deg? Hvorfor vil du ha oppmerksomhet fra ham? Får han omvendt voldsalarm kan man håpe at han ikke vil oppsøke deg, men det er umulig for oss å si siden vi ikke kjenner han, deg eller situasjonen. Anonymkode: dad69...19c Damer flest liker tanken på å få juling og slikt. Anonymkode: a1a37...514
Anbefalte innlegg