Gå til innhold

Anbefalinger på nettbrett

KnitAndCoffee

Anbefalte innlegg

Laptopen min ønsker å pensjonere seg da den tydeligvis har kommet i overgangsalderen og fått hetetokter.

Vurderer å gå over til nettbrett, da pc'n blir brukt til lesing av aviser, nettsøk og streaming 90% av tiden. Trenger dog å kunne koble på et tastatur de få gangene jeg holder på med kontorarbeid eller regnskap. 

Er det noen som har noe tips til et rimelig-ish android nettbrett? 

Hva kan jeg forvente meg av fordeler og ulemper ved overgang fra pc til nettbrett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et nettbrett. Så det kan være litt annerledes programmer som støttes på PC med Windows på og et nettbrett. Hvilke regnskapsprogrammer pleier du å bruke? Og "kontorarbeid" er så mangt. FEM-design og Revit er også kontorarbeid. 

Nå har jeg ikke prøvd Android nettbrett på ganske mange år, men det som irriterte meg mest med det var at få nettsider var optimalisert for nettbrettbruk, og batteriet var alltid tomt når jeg skulle bruke det. Uansett hvor mye strøm det hadde forrige gang jeg brukte det var det tomt. iPad har omtrentlig like mye batteri som da jeg la det fra meg forrige gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Microsoft 365 til regnskap, mail utveksling, notater/skriving, teams møter etc, men ikke hver dag. 

Har ikke noe kjennskap til Apple og heller ikke lyst til å gå over til det, da det blir lite kompatibelt med min annen elektronikk hjemme og på arbeid. 

Har Samsung nettbrett fra 2013 som var helt greit den gangen, men selvfølgelig helt utdatert nå. Virker som om prisene på det merket har fløyet i taket, så jeg vet ikke om det er overpriset i forhold til andre merker eller om det er kvaliteten som gir prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...