Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Hva er forskjellen på disse to? Fint om noen kan si noe om dette og kanskje nevne noen artister i hver kategori..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Rap is the business, hip hop is the music.
Gjest Snåla Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Vil gjerne høre litt om forskjellen jeg også..
Gjest du Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Gjest ovenfor har nok misforstått, for det er omvendt. Rap er en musikkform, hip hop er samlebegrep for en kultur (musikk, klær, grafitti, språk etc). Men hip hop kan også brukes som et synonym til rap; altså musikksjangeren. Rap brukes aldri til å omtale kulturen, bare musikksjangeren. Rap betyr svært forenklet det å fremsette en lyrikk (tekst) basert på rytme. Litt enkle forklaringer fra Wikipedia: Rap Hip Hop Det er veldig mange subsjangre innenfor rap, og jeg husker ikke alle, og jeg blander lett de definisjonene. Finner ikke fort noen gode sider om begrepene nå..
Latee Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Gjest ovenfor har nok misforstått, for det er omvendt. Rap er en musikkform, hip hop er samlebegrep for en kultur (musikk, klær, grafitti, språk etc). Men hip hop kan også brukes som et synonym til rap; altså musikksjangeren. Rap brukes aldri til å omtale kulturen, bare musikksjangeren. Rap betyr svært forenklet det å fremsette en lyrikk (tekst) basert på rytme. Litt enkle forklaringer fra Wikipedia: Rap Hip Hop Det er veldig mange subsjangre innenfor rap, og jeg husker ikke alle, og jeg blander lett de definisjonene. Finner ikke fort noen gode sider om begrepene nå.. ← Riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå