Gjest kathrina Skrevet 11. november 2002 #1 Del Skrevet 11. november 2002 Noen som har lest serien og har laget seg oppp en mening om bøkene? Tema, konflikter, motiv, forfatters bakgrunn osv? Holder på med en oppgave på skole, der analysering av bøkene er aktuelt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 11. november 2002 #2 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg har lest så og si alt av Frid Ingulstad - Ildkorset inkludert! Det en meget god serie som tar opp et godt tema. Det er også bygget på en sann historie, noe som gjør fortellingen sterk. Jeg vet det er fler her inne som leser serien og sikkert har masse å si om den. Du kan også lese tidligere tråder som er skrevet: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13654 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=9017 Forøvrig er Ingulstad en forfatter som ønsker å belyse historiske temaer og situasjoner, og jeg tror også det er utgangspunktet for denne serien + at hendelsen er fra hennes egen familie på 1600-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 11. november 2002 #3 Del Skrevet 11. november 2002 Ildkorset er en av de beste pocketbok serien jeg har lest. Venter i spenning på siste bok.......... Den kommer snart..Jammen det er jo i dag!!!!! Trodde det var 16. jeg men sjekka nå. *HURRAAAAAAAA* Ingulstad har dessuten skrevet en enkeltstående bok om Marine. Den er enda mer bygget på fakta. Her heter Marine noe annet og ender med at hun blir brent/død. Men dette visste du kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 13. november 2002 #4 Del Skrevet 13. november 2002 Ingulstad har dessuten skrevet en enkeltstående bok om Marine. Den er enda mer bygget på fakta. Her heter Marine noe annet og ender med at hun blir brent/død. Men dette visste du kanskje? Denne boken heter "Mannemakt og mørkemakter" og skal man først skrive en analyse av en slik "hendelse", bør man absolutt heller analysere denne boken. Hele serien er kjempebra, men det er en fantasiserie som spinner seg et stykke vekk fra den opprinnelige hendelsen. "Mannemakt og mørkemakter" en en sterkere bok som skildrer hendelsen på en brutal og meget god måte. Denne boken er nok også mer historisk korrekt og den anbfales klart foran serien sånn analysemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå