Gå til innhold

Knakk akkurat ei tann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kip lørdag, men knakk akkurat den ene tanna mi, noen som vet hva jeg bør/ ikke bør gjør ang tannpuss, munnskyll, mat til jeg får fiksa detta på mandag? Det er nok litt under(/bort i mot) kvarte tanna som er borte.

Råd tas imot med stooor takk, føler meg passe stressa nå. 

Anonymkode: 24373...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om kommunene du bor i har tannlegevakt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med halve toppen av en jeksel borte i flere år uten komplikasjoner.

Du kan fint bare bestille en tannlegetime på mandag.

Anonymkode: b3cce...857

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke toppen som er borte, men siden mellom to tenner, skjærer mot tunga.

Ingen tannlegevakt så vidt jeg finner ut av.

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde meg for 1 år siden (også en lørdag). typ 1/4 av en tann, på ene siden av tannen slik at jeg fikk et mellomrom mellom nabotannen.

Ringte da et tannlegekontor som hadde helgetider og forhørte meg med dem om jeg kunne vente til mandag eller om jeg burde komme inn til dem. Fikk da beskjed om at jeg fint kunne vente til mandagen hvis jeg ikke hadde smerter og det ikke var snakk om største delen av tannen. De ba meg også puste dypt inn med helt åpen munn, for å sjekke om jeg fikk ising i tannen.

Jeg spiste som "vanlig", men tygget på motsatt side i munnen, og jeg pusset tenner som "vanlig", men var forsiktig i det området. Dette fungerte fint for meg og min tannskade, og jeg merket ikke noe til det, bortsett fra at tungen var borti området hele tiden 😅

Kanskje det er et tannlegekontor i ditt område som holder åpent? Jeg måtte google en del før jeg fant et som var åpen.

Anonymkode: 655f0...f41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan pusse med sandpapir på skarpe kanter. Det gjorde jeg under korona.

Anonymkode: dd294...aca

AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (56 minutter siden):

Kanskje for sent å få tak i en slik i dag, men jeg har erfart at det er kjekt å ha en sånn på lur. Jeg mistet en del av en fylling da jeg var bortreist i påska, og i mangel av denne voksen (som lå hjemme..) beskyttet jeg tunga med sukkerfri tyggis et par dager. 😅

Anonymkode: 820c1...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode råd. Det som var mest tankekjør for meg var om jeg burde pusse tanna og i det hele tatt spise, så takk for svar på det. Går nok fint å vente til mandag. Nå har stresset og panikken roa seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...