AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Skrevet 13. april 2024 Skal prøve å holde det helt kort. Jeg frykter at jeg kan ha denne sykdommen, men jeg håper selvsagt at jeg tar feil. For seks uker siden begynte jeg å oppleve nummenhet på en svært lokalisert del av kroppen. Som om det sover. Ingen smerte eller funksjonsendring, men som om den delen "sover". Kjenner noe, men det er altså numment. Konstant, ikke av og på. Og de siste to dagene har jeg begynt å oppleve at to fingre rister. Ikke mye, men nok til at det merkes godt, og jeg klarer ikke stoppe det. Det stopper når jeg slapper helt av i hånden. Ellers har jeg slitt mye med angst og depresjon. Jeg håper vel egentlig at dét er årsaken bak disse symptomene, men vi har to med MS i familien og jeg blir dermed bekymret. Jeg har nå bestilt legetime og må vente på å undersøke videre, men lurer på om andre med MS kjennee seg igjen i disse symptomene..? Anonymkode: 87865...ea3
Anjatapinjata Skrevet 13. april 2024 #2 Skrevet 13. april 2024 Jeg har ikke MS men er under utredning. Det skal veldig mye til for å få en ms diagnose idag. Sist jeg var på kontroll så legen at nedsatt førlighet, problemer med synet og det å miste kraft i feks arm eller ben er de "viktigste" symptomene. Jeg trengte ikke ta kontakt for andre symptomer. Jeg mistet følelsen i hele venstre side av kroppen da jeg ble lagt inn. Akkurat som at hele siden var bedøvet. Da jeg var lagt inn fant de en lesjon i ryggmargen og funn på spinalpunksjon, men fikk ikke diagnosen. Har mange symptomer på ms, men det er ikke nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå