Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har forstått det slikt at man har rett til svangerskapspenger når arbeidsplassen er fare for fosteret,men leser i mange tråder at de har fått det innvilget pga arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge. 

Jeg har siden starten av svangerskapet vært sykemeldt pga kvalme/oppkast og de siste ukene pga blødninger i svangerskapet.  

Fått beskjed fra lege og gynekolog om å ta det med ro. 

Sjefen ber meg om å sjekke mulighet for svangerskapspenger da han ikke får tilrettelagt. 

Jobber i butikk,men min avdeling er veldig stressende med mye løfting og går ca 15-20 000 skritt om dagen. De andre avdelingene er også veldig stressende da det er en veldig stor og populær butikk. 

Noen som har fått svangerskapspenger fra butikk eller som vet hvordan det fungerer? 

Takk 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Deseo skrev (3 minutter siden):

Hei!

Jeg har forstått det slikt at man har rett til svangerskapspenger når arbeidsplassen er fare for fosteret,men leser i mange tråder at de har fått det innvilget pga arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge. 

Jeg har siden starten av svangerskapet vært sykemeldt pga kvalme/oppkast og de siste ukene pga blødninger i svangerskapet.  

Fått beskjed fra lege og gynekolog om å ta det med ro. 

Sjefen ber meg om å sjekke mulighet for svangerskapspenger da han ikke får tilrettelagt. 

Jobber i butikk,men min avdeling er veldig stressende med mye løfting og går ca 15-20 000 skritt om dagen. De andre avdelingene er også veldig stressende da det er en veldig stor og populær butikk. 

Noen som har fått svangerskapspenger fra butikk eller som vet hvordan det fungerer? 

Takk 😊

Ikke fra butikk men fikk pga arbeid som var stressende, mye ståing/gåing/løfting, og vanskelig å tilrettelegge.

snakk med jordmor, er jordmor som vet hva som passer best for ditt tilfelle. 

Anonymkode: b1f48...31f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke fra butikk men fikk pga arbeid som var stressende, mye ståing/gåing/løfting, og vanskelig å tilrettelegge.

snakk med jordmor, er jordmor som vet hva som passer best for ditt tilfelle. 

Takk for svar. Hadde du noen spesielle plager? Bekkenløsning?

AnonymBruker
Skrevet
Deseo skrev (1 time siden):

Takk for svar. Hadde du noen spesielle plager? Bekkenløsning?

Ja, hadde flere plager men man får ikke svangerskapspenger for bekkenløsning. Da må man bli sykemeldt : ) 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende at sykemelding er mer riktig for deg. Om det er din form som gjør at du ikke får til å utføre arbeid og sjefen ikke kan tilrettelegge så kan du få sykemelding på samme måte som om du hadde vært syk eller skadet og ikke gravid. Snakk med legen din du :)

Anonymkode: 79d98...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...