Gå til innhold

Jobbe 80 % eller 100 med uttak av feriedager og avspasering innimellom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere valgt? 

Hilsen sliten 2-barnsmor som står mellom disse to valgmulighetene. 

Anonymkode: da5df...b01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet 80% når barna var små. Jeg hadde ikke krefter til noe mer. Om det var sånn kjempe lurt i forhold til pensjon kan vel diskuteres. Men jeg sparer til pensjon selv i tillegg. 

Anonymkode: bf2a1...15e

AnonymBruker
Skrevet

For å ha noe tid å avspasere må du jo jobbe inn det på toppen av 100%, har du kapasitet til det? Jeg vurderer å gå ned i stilling av samme grunn. I en vanlig uke makter jeg ikke å innarbeide tid til avspasering som monner.

Anonymkode: 7364f...abf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg jobbet 80% når barna var små. Jeg hadde ikke krefter til noe mer. Om det var sånn kjempe lurt i forhold til pensjon kan vel diskuteres. Men jeg sparer til pensjon selv i tillegg. 

Anonymkode: bf2a1...15e

Kan jeg spørre hvor lenge du jobbet redusert og hva du brukte tiden til?

Jeg har nå i en periode jobbet 80%. Leder er ikke så glad for dette selv om årsaken er kjent. Jeg vet ikke om jeg makter å jobbe 100 % igjen om jeg ikke kan ta fri noen dager i måneden. En annen ting er at 80 % gjør det veldig trangt for meg økonomisk. Samtidig må jeg som du gjorde, spare til pensjon utenom. De dagene jeg har fri stresser jeg veldig med å tenke på alt dette og har konstant  dårlig samvittighet. Dette gjør at jeg ikke har fått brukt disse fridagene til å slappe av som tiltenkt. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å ha noe tid å avspasere må du jo jobbe inn det på toppen av 100%, har du kapasitet til det? Jeg vurderer å gå ned i stilling av samme grunn. I en vanlig uke makter jeg ikke å innarbeide tid til avspasering som monner.

Det er absolutt et tankekors. Jeg vet ikke om jeg makter det. Alternativet blir å ta ut feriedager, men det går jo ut over felles ferie med familien.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor lenge du jobbet redusert og hva du brukte tiden til?

Jeg har nå i en periode jobbet 80%. Leder er ikke så glad for dette selv om årsaken er kjent. Jeg vet ikke om jeg makter å jobbe 100 % igjen om jeg ikke kan ta fri noen dager i måneden. En annen ting er at 80 % gjør det veldig trangt for meg økonomisk. Samtidig må jeg som du gjorde, spare til pensjon utenom. De dagene jeg har fri stresser jeg veldig med å tenke på alt dette og har konstant  dårlig samvittighet. Dette gjør at jeg ikke har fått brukt disse fridagene til å slappe av som tiltenkt. 

ts

Uff, det er vanskelig. Hva slags jobb har du? Tenker at det er en felle med å gå ned i stilling: at man blir ikke fratatt arbeidsoppgaver nok slik at man må gjøre samme mengden men på kortere tid. Og da er det jo vanskelig å slappe av når man har fri 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, det er vanskelig. Hva slags jobb har du? Tenker at det er en felle med å gå ned i stilling: at man blir ikke fratatt arbeidsoppgaver nok slik at man må gjøre samme mengden men på kortere tid. Og da er det jo vanskelig å slappe av når man har fri 😕

Jeg er heldig sånn sett, har en vanlig kontorjobb der arbeidsmengden automatisk avtar med stillingsprosenten. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...