AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #21 Skrevet 23. april 2024 Thailand er veldig trygt, og det er også veldig lett å reise mellom steder der. Thailan er en soft start for folk som ikke er så reisevante. Har bodd i thailand, og har aldri følt meg utrygg. Anonymkode: a4e60...023 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #22 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Thailand er veldig trygt, og det er også veldig lett å reise mellom steder der. Thailan er en soft start for folk som ikke er så reisevante. Har bodd i thailand, og har aldri følt meg utrygg. Anonymkode: a4e60...023 Det kommer veldig på hvor i Thailand sn befinner seg. Mange steder ødelegges av bråkete masseturisme og/eller veldig synlig prostitusjon. Anonymkode: e0027...eed
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #23 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det kommer veldig på hvor i Thailand sn befinner seg. Mange steder ødelegges av bråkete masseturisme og/eller veldig synlig prostitusjon. Anonymkode: e0027...eed Det betyr ikke at det er utrygt. Anonymkode: a4e60...023 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #24 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer veldig på hvor i Thailand sn befinner seg. Mange steder ødelegges av bråkete masseturisme og/eller veldig synlig prostitusjon. Anonymkode: e0027...eed Vedkommende sier at Thailand er veldig trygt, at det er lett å reise mellom steder og at det er en fin myk start for (kvinner?) som ikke er så reisevante. Du repliserer med at det kommer veldig an på hvor i Thailand en befinner seg??😣 Seriøst: Alt vedkommende sier stemmer jo: Thailand er trygt, og helt optimalt for en ikke spesielt reisevant kvinne som er på tur alene. Ang masseturisme: Thailand er så enormt mye mer enn «charter-destinasjonene». Vi har reist i, og bodd i, Thailand gjennom flere tiår, og deler slett ikke oppfatningen. Jada, enkelte plasser er selvsagt preget av voldsom masseturisme, og det er ikke alltid optimalt. Men likevel så er det en ganske en ganske "halvtom" måte å beskrive situasjonen på. Liker du strandferie så er det jammen noe for alle. Ang prostitusjon: Det du skriver er en enorm overdrivelse. Jeg sier ikke at prostitusjon ikke er et problem for mange kvinner og menn i Thailand. Men for at du som turist skal oppleve det i noen større grad enn de fleste andre steder i verden, så må du jammen oppsøke det, selv i de mest turistifiserte områdene! Soi Cowboy og Nana Plaza i Bangkok er SVÆRT begrensede områder som du må oppsøke. Området rundt Bangla Road i Patong på Phuket har absolutt sin del m snusk, et par bargater i Hua Hin det samme. Utrivelige Pattaya (og dels nabobyen Jomtien som har grodd inn i Pattaya) er en skål for seg. Det er sant nok en plass som rett og slett er tuftet på drikking og prostitusjon, helt siden Vietnam-krigen. Det er en by en eventuelt velger å oppsøke, og da får en nesten skylde seg selv. Ut over dette har vi virkelig aldri tenkt på synlig prostitusjon i Thailand, og det bør absolutt ikke være en grunn til å besøke dette spennende landet. Ingen av oss har noensinne følt oss utrygge i landet, og det hører med til historien at vi ofte reiser rundt hver for oss også. Anonymkode: 12980...b73 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #25 Skrevet 24. april 2024 Jeg har reist alene over hele Asia, og alltid følt meg trygg. Eneste unntaket er India- det er et land jeg ville unngått som førstegangs alenereisende. Laos og Sri Lanka er favorittene mine. Anonymkode: 6a85c...19b 1
Tanuki Skrevet 25. april 2024 #26 Skrevet 25. april 2024 On 4/24/2024 at 2:09 AM, issoras said: Sør-øst Asia er generelt ganske trygt, så finn ut hvor du vil. Av land som ikke er nevnt her kan jeg trekke fram Indonesia og Mongolia. Finn ut hvor du har lyst til å reise, og gjør heller undersøkelser om det landet før du bestiller. Vil fraråde på det sterkeste å reise alene i Mongolia. Absolutt ikke trygt eller sammenlignbart med mer kjente reisemål i Asia.
Gjest issoras Skrevet 25. april 2024 #27 Skrevet 25. april 2024 8 minutter siden, Tanuki said: Vil fraråde på det sterkeste å reise alene i Mongolia. Absolutt ikke trygt eller sammenlignbart med mer kjente reisemål i Asia. Hvorfor ikke? Jeg opplevde det som betydelig tryggere enn mange av de asiatiske landene jeg har vært i (Indonesia, Vietnam, Thailand, Kambodsja), men krever mer planlegging. Mongolia krever en del planlegging, og skal man ut av urbane områder må det organiseres med sjåfør og guide. Dermed er man brått ikke så alene likevel, og det er haugevis av reiseselskaper. Jeg er fortsatt venn med sjåføren og guiden jeg hadde da jeg var der som ung kvinne. 😄
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #28 Skrevet 25. april 2024 Mongolia er veldig trygt. Anonymkode: 46421...20c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #29 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mongolia er veldig trygt. Anonymkode: 46421...20c Enig, Mongolia opplevde jeg også som trygt. Men jeg ville ikke gått rundt alene på gata i Ulan Bator sent på kvelden. Det ville jeg ikke gjort i noen byer når jeg er alene på reise da. Anonymkode: 6a85c...19b
Tanuki Skrevet 25. april 2024 #30 Skrevet 25. april 2024 1 hour ago, issoras said: Hvorfor ikke? Jeg opplevde det som betydelig tryggere enn mange av de asiatiske landene jeg har vært i (Indonesia, Vietnam, Thailand, Kambodsja), men krever mer planlegging. Mongolia krever en del planlegging, og skal man ut av urbane områder må det organiseres med sjåfør og guide. Dermed er man brått ikke så alene likevel, og det er haugevis av reiseselskaper. Jeg er fortsatt venn med sjåføren og guiden jeg hadde da jeg var der som ung kvinne. 😄 1 hour ago, AnonymBruker said: Mongolia er veldig trygt. Anonymkode: 46421...20c Det er trygt om du har med en guide og ikke drikker deg full. Reiser du alene risikerer du trakassering og det som verre er. Jeg har bodd i Mongolia og jobbet i turistindustrien der, det er faktisk ikke så trygt som mange skal ha det til, om du reiser alene.
Gjest LanoAltforstor Skrevet 25. april 2024 #31 Skrevet 25. april 2024 (endret) . Endret 17. juni 2024 av LanoAltforstor
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #32 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 19.02): Japan er jo det desidert tryggeste landet for kvinner i asia, men du har jo valgt det bort. Om du tar med Australia så er det jo også trygt. Anonymkode: 00b4c...c53 Ja, hvis du synes seksuell trakassering er helt greit, så. Anonymkode: aa417...014
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #33 Skrevet 25. april 2024 1 hour ago, LanoAltforstor said: Japan trenger ikke være dyrt, flybilletten koster en del, men når du først er i Japan (utenfor Tokyo) er ikke prisene avskrekkende i det hele tatt. Har vært i Tokyo og Japan flere ganger og kan anbefale det. Rent, trygt og spennende. Kjøp en 2-3 ukers-billett på Shinkasen for utlendinger her i Norge før du drar, så kan du ta bullet-train ubegrenset mens du er der, da kan du dekke store områder og få sett mye på et par uker. Filippinene kan ikke regnes som trygt generelt, mye fattigdom og kriminalitet, selv om landet og folkene generelt er helst fantastisk. Thailand er vel såpass utreist nå at det er trygt og greit å ferdes alene som kvinne (utenfor Bangkok) men det er kanskje ikke så spennende? JR Pass ble nesten dobbelt så dyrt i oktober i fjor, så nå er det ikke sikker det er verdt det lenger, men enig i at Japan er veldig billig i forhold til det folk tror, og Yen-en blir bare mindre og mindre verdt. Selv koste jeg meg også i Ubud på Bali. Tror Chiang Mai i Thailand er veldig fint for damer som reiser alene, ifølge flere jeg kjenner. Anonymkode: 5d92b...a08
Gjest LanoAltforstor Skrevet 25. april 2024 #34 Skrevet 25. april 2024 (endret) . Endret 17. juni 2024 av LanoAltforstor
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #35 Skrevet 25. april 2024 Sør-Korea og Japan er vel de som er mest kjent for å være veldig "trygge" steder i Asia for kvinner. Anonymkode: e3ddf...90e
Gjest issoras Skrevet 25. april 2024 #36 Skrevet 25. april 2024 6 hours ago, Tanuki said: Det er trygt om du har med en guide og ikke drikker deg full. Reiser du alene risikerer du trakassering og det som verre er. Jeg har bodd i Mongolia og jobbet i turistindustrien der, det er faktisk ikke så trygt som mange skal ha det til, om du reiser alene. Og på hvilken måte skiller dette seg fra andre land? Jeg anbefaler ikke å drikke deg full alene i Hanoi eller Bangkok heller, ikke Oslo heller for den saks skyld... Dette var veldig diffust svar fra deg syns jeg. Mongolia er jo ikke et land man reiser til for å dra på fest. Du trenger ikke guide i byen, men hvis du skal reise ut av tettstedene for å se og oppleve naturen (som jo er høydepunktet i Mongolia). Veldig ordnede forhold og lite masete turistbyråer sammenlignet med hva du finner i for eksempel Vietnam eller Indonesia. Jeg har vært i Kasakhstan og opplevde det også som trygt, men litt mer krevende enn Mongolia da det er mindre tilrettelagt for turisme.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #37 Skrevet 25. april 2024 Den største faren for kvinnelige solo-turister i Asia er andre turister. Hold deg unna andre utlendinger i de landene du resier i, så skal dette gå helt fint. Anonymkode: ce18c...396 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå