AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Del Skrevet 13. april 2024 Tenker mye på å reise alene, da spesielt til Asia. Virker som mange mener Asia er generelt utrygt, men kan være jeg bare ikke har lest på riktig sted. Jeg er en kvinne i midten av 40 årene, ikke spesielt attraktiv utseende-messig. Jeg drikker ikke, og jeg er "pensjonert" så jeg har mye tid. Ingen små barn heller. Elsker de asiatiske landene, men har aldri vært der så jeg er veldig fristet. Vietnam, Kambodsja, Thailand osv.. Ikke så veldig interessant med de dyreste stedene ( Singapore og Japan) Men hvor trygt er det? Vil gjerne høre fra de som faktisk har vært der, ikke de som bare har hørt (dårlige) rykter om det. Noen kvinner som har reist dit alene? Anonymkode: 89c45...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Del Skrevet 13. april 2024 Asia er generelt veldig trygt. Øst og Sørøst-Asia er veldig trygt. Ligg unna India. Anonymkode: ee8d5...370 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Del Skrevet 13. april 2024 Å uttale at Asia "generelt er utrygg" er som å si at "europa generelt er utrygg". Samtidig er asia generelt mye tryggere enn Europa. Jeg har reist alene i de dyrere landene (jobb), aldri følt meg utrygg. (Favoritten er Sør-Korea, om det er rimelig nok for deg). Når det gjelder landene du ønsker har jeg bare reist med mannen, men aldri følt meg utrygg. Kambodsja, Vietnam, Philippinene, Thailand, Indonesia... Ville unngått Kina, India, Stan landene. Har ikke vært der, men ville følt meg trygg i Nepal, Butan og fjellandene. Av de arabiske landene er vel eneste jeg ville følt meg helt trygg alene som kvinne Jordan. Men her har jeg også litt begrenset erfaring. Anonymkode: 81b3a...81f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Del Skrevet 13. april 2024 Thailand og Laos er finfint. Kambodsja kan være litt masete, men kjønnsuavhengig. Vietnam opplevde jeg også som trygt, men liker meg ikke der - gneldring og mas sammenlignet med de tre andre nevnte landene. Vakkert, da. Anonymkode: c2a4d...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Del Skrevet 13. april 2024 Dame i 40-årene her som reiser alene. Jeg føler meg veldig trygg både i Thailand, Vietnam og Laos. Ingen problemer å gå rundt alene, selv sent på kvelden. Kambodsja har jeg ikke vært i. Anonymkode: 8c68c...bdd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Del Skrevet 13. april 2024 Har ikke vært der selv, men ser en del på 2 kvinner som bor i Sør Korea på YouTube, og det ser jo trygt nok ut 😊 Sissel_ab og caricakes. Anonymkode: 6ba2a...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg er dame i 40-årene og har akkurat kommet hjem fra en lengre reise alene i Thailand, Laos, Kambodsja og Vietnam. Mitt inntrykk var at det var veldig trygt, og det samme sa andre turister jeg møtte underveis. På strendene jeg var på var det aldri noe problem å la verdisakene ligge igjen mens man badet, alle gjorde det. Det eneste som føltes utrygt var vel å gå i gatene i større byer, pga. måten de kjører på. F. eks. tuk-tukene i Bangkok, og scooterne i Hanoi. Det man må være forsiktig med, er å passe på mobilen når man går på gata, så den ikke blir snappa ut av hendene dine av noen som kjører forbi på scooter. Og jeg ville aldri leid scooter og farta rundt på de dårlige veiene i Kambodsja og Laos, der er det mange turister som havner i ulykker. Men siden du spør om hvor trygt det er å reise som kvinne, så tenker du vel ikke på trafikkulykker. Jeg møtte kun vennlige mennesker, som oppførte seg respektfullt. At lokale menn (og kvinner) spør meg om hvor jeg kommer fra og om jeg er gift/har barn er kun ment som høflighet. Familie er veldig viktig for dem, og det er naturlig for dem å spørre om det. Og husk at de fleste i disse landene er sterkt troende buddhister, og de er opptatt av å gjøre gode gjerninger for å oppnå god karma. Dette bidrar til mindre kriminalitet. Anonymkode: 67568...783 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #8 Del Skrevet 13. april 2024 Forhold deg til reiserådene fra UD, gjerne også USA de har ofte langt mer omfattende råd som i de fleste tilfeller også gjelder for oss. Min erfaring er at Thailand og Vietnam for det meste er trygt, men Kambodsja og Laos burde du være mer forsiktig med. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/reiserad_land/id2589040/ https://travel.state.gov/content/travel/en/traveladvisories/traveladvisories.html/ Anonymkode: 4e119...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #9 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forhold deg til reiserådene fra UD, gjerne også USA de har ofte langt mer omfattende råd som i de fleste tilfeller også gjelder for oss. Min erfaring er at Thailand og Vietnam for det meste er trygt, men Kambodsja og Laos burde du være mer forsiktig med. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/reiserad_land/id2589040/ https://travel.state.gov/content/travel/en/traveladvisories/traveladvisories.html/ Anonymkode: 4e119...e53 Hvilke erfaringer har du i kambodsja? Det er litt mer lureri der, det er den eneste forskjellen jeg kan sette fingeren på. Men det er økonomisk vinning. Jeg har aldri følt meg personlig utrygg i de landene. Anonymkode: 81b3a...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusle Skrevet 13. april 2024 #10 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg kan sterkt anbefale både Thailand, Vietnam og Kambodsja hvis du ikke har vært der før🤩 Jeg vil si at alle tre land er trygge å reise alene til. Kambodsja har nok dårligst infrastruktur og levestandard, men jeg møtte bare hyggelige mennesker der. Jeg har bodd i Thailand i et år, der er de jo mer vant med turister, noe dyrere prisnivå men samtidig høyere standard (grei standard på private sykehus f.eks, bedre helsevesen enn Kambodsja). Jeg vet ikke om du på planlegger en lengre reise og vil innom flere land, men hvis du vil ha begynne med en kortere tur ville jeg anbefalt deg å starte med Thailand. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Del Skrevet 15. april 2024 Pusle skrev (På 13.4.2024 den 18.01): Jeg kan sterkt anbefale både Thailand, Vietnam og Kambodsja hvis du ikke har vært der før🤩 Jeg vil si at alle tre land er trygge å reise alene til. Kambodsja har nok dårligst infrastruktur og levestandard, men jeg møtte bare hyggelige mennesker der. Jeg har bodd i Thailand i et år, der er de jo mer vant med turister, noe dyrere prisnivå men samtidig høyere standard (grei standard på private sykehus f.eks, bedre helsevesen enn Kambodsja). Jeg vet ikke om du på planlegger en lengre reise og vil innom flere land, men hvis du vil ha begynne med en kortere tur ville jeg anbefalt deg å starte med Thailand. Ville aldri dratt til Kambodsja, altså støttet et land som godtar barneprostitusjon. Etter at Thailand og Vietnam tok tak i problemet, drar alle "jævlene" til Kambodsja. Dette skjer med myndighetenes velsignelse. Anonymkode: 750fc...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #12 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ville aldri dratt til Kambodsja, altså støttet et land som godtar barneprostitusjon. Etter at Thailand og Vietnam tok tak i problemet, drar alle "jævlene" til Kambodsja. Dette skjer med myndighetenes velsignelse. Anonymkode: 750fc...734 Kilder til påstandene? Anonymkode: 12980...b73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #13 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ville aldri dratt til Kambodsja, altså støttet et land som godtar barneprostitusjon. Etter at Thailand og Vietnam tok tak i problemet, drar alle "jævlene" til Kambodsja. Dette skjer med myndighetenes velsignelse. Anonymkode: 750fc...734 Hvis du tror dette er tatt tak i i Vietnam og Thailand så er du temmelig godtroende. Anonymkode: 81b3a...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #14 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 21.15): Ville aldri dratt til Kambodsja, altså støttet et land som godtar barneprostitusjon. Etter at Thailand og Vietnam tok tak i problemet, drar alle "jævlene" til Kambodsja. Dette skjer med myndighetenes velsignelse. Anonymkode: 750fc...734 Ønsker kilde på det? Anonymkode: 89c45...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #15 Del Skrevet 23. april 2024 Libanon var ganske fint og trygt. Samme med Azerbaijan og Kasakhstan Anonymkode: be5e0...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #16 Del Skrevet 23. april 2024 Japan er jo det desidert tryggeste landet for kvinner i asia, men du har jo valgt det bort. Om du tar med Australia så er det jo også trygt. Anonymkode: 00b4c...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #17 Del Skrevet 23. april 2024 Samt Sør Korea og New Zealand Anonymkode: 00b4c...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 23. april 2024 #18 Del Skrevet 23. april 2024 Sør-øst Asia er generelt ganske trygt, så finn ut hvor du vil. Av land som ikke er nevnt her kan jeg trekke fram Indonesia og Mongolia. Finn ut hvor du har lyst til å reise, og gjør heller undersøkelser om det landet før du bestiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #19 Del Skrevet 23. april 2024 Sør-Korea! ♥️👍 Anonymkode: e0027...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #20 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 12.52): Asia er generelt veldig trygt. Øst og Sørøst-Asia er veldig trygt. Ligg unna India. Anonymkode: ee8d5...370 India går veldig fint, bare hold deg til de kristne/hinduistiske områdene. Anonymkode: ed5ca...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå