Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pusser med fotfil, fotbad og krem men hælene er helt tørre og sprukne, ingenting ser ut til å hjelpe. Hvorfor?!

Anonymkode: c0724...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, men hyppige fotbad og bruk av fotfil kan faktisk tørke ut huden. Du sier ikke noe om hvilken krem du bruker, men det er viktig at du bruker en krem som tilfører både fukt og fett. Foreslår at du prøver å begrense fotbad og filing en periode, og heller investerer i en fotkrem med salicylsyre eller karbamid (urea), som er eksfolierende  (hjelper huden å kvitte seg med overskudd av døde hudceller) og mykgjørende. Noen kremer du kan vurdere, er f.eks. 

CeraVe Renewing Foot Cream (fås hos de fleste apotek)

Australian Bodycare Heel Repair (finnes med 10% og 25% karbamid/urea). Australian Bodycare forhandles også av Vita.

Scholl fotkrem for hard hud - inneholder både salicylsyre og melkesyre, samt sheasmør som både er fuktgivende og mykgjørende.

• Nyttig 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Jeg har pimstein i dusjen, skrubber hver dag. Smører inn med baby olje i dusjen og bepanthen salve etterpå. 

Dette har gjort mine føtter mye bedre. Hadde mye sprekker og var veldig tørr. 

Skrevet

Min erfaring er at pimpstein gjør det verre, men det er vel individuelt. Anbefaler å file godt ned med en god fotfil, kan virkelig anbefale Opi fotfil. Fil først med den grove sida, deretter den fine. Deretter bør de smøres daglig, gjerne to ganger om dagen, med en god fotkrem. Anbefaler Scholl sin som nevnes over her. 

AnonymBruker
Skrevet

Går til tørr-pedikyr hver 8. uke. 

Bruker elektrisk fotfil akkurat på hæl og der huden er tørr. Men må ikke være overdrevent. God fotkrem, rett før sengetid. Favoritten er heels rescue balm fra this works. 

Anonymkode: f67e9...f31

Skrevet

Cucumber Heel Therapy fra CND. 

AnonymBruker
Skrevet

Baby Feet! 
Er ikke så veldig plaget selv, men naboen min sliter veldig. Jeg bruker de en gang i året på våren, og føttene holder seg hele sommersesongen. Naboen fikk ei pakke av meg for å prøve, hun sleit veldig, ingenting hjalp. Nå er hun hekta, bruker hver 3-4 mnd. 

Anonymkode: 0ac4f...8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...