AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Del Skrevet 13. april 2024 Hvordan er regelverket når man har to jobber? Jeg jobber i dag 80%, ønsker i utgangspunktet å gå ytterligere ned i stilling, kanskje til 70%, og jobbe med noe annet ved siden av. Jobben jeg har i dag er i helsevesenet, og den andre bedriften er inne konkurrerende bedrift på noe vis. Håper på å etterhvert få fast innenfor den andre stillingen og si opp den jobben jeg har i dag. Men hvordan fungerer dette i praksis? Hvis jeg starter i en annen jobb uten å gå ned i stilling der jeg er, MÅ jeg snakke med sjefen om det først? Det er ikke noe jeg skal holde hemmelig på noe vis, men må man ha godkjenning liksom? Dette står i kontrakten: "Arbeidstakar stadfestar ved signering av denne avtala at eventuelle bierverv i tillegg til dette arbeidsforholdet er meldt til arbeidsgjevar. Alle bierverv skal registrerast og sakshandsamast i føretaket sitt system for dette. Biervervet må ikkje hindre den tilsette i å utføre hovudervervet på ein fullt forsvarleg måte. Arbeidstakaren må ikkje, utan skriftleg førehandssamtykke frå arbeidsgjever, ta tilsetting i eller drive verksemd som konkurrerer med helseføretak eller verksemd eigd av helseføretak,....." Blir litt forvirret av avsnitt nr 2 der, gjelder det om man har biverv fra før, for i avsnitt nr 3 så gjelder det kun konkurrerende virksomheter? Noen som har erfaring med å ha to jobber når den ene stillingen er av relativt høy prosent, hvordan gikk det og hvordan tok arbeidsgiver det? Anonymkode: 39c85...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Del Skrevet 13. april 2024 Skal stå at det IKKE er en konkurrerende bedrift. Ts Anonymkode: 39c85...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 13. april 2024 #3 Del Skrevet 13. april 2024 Det er vel bare å informere arbeidsgiver om at du har en annen jobb ved siden av. Hvis du jobber innenfor helse kan jeg ikke tenke meg at det skal ha noe å si. Har selv jobbet innenfor helse, og helt vanlig at folk der hadde flere jobber. En jobbet faktisk 100 % i det offentlige og 100 % innen privat helsesektor. Han jobbet døgnet rundt. Er vel strengt tatt ikke lov mtp. Arbeidstidsbestemmelser, men siden han jobbet privat og i det offentlige snakket vel ikke systemene sammen. Total inntekt må en skatte av, så riktig at du oppgir forventet årslønn på skattekortet til begge arbeidsgiverne. Hadde du jobbet i to konkurrerende it-selskap hadde det vært problematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Del Skrevet 13. april 2024 Ja alt må meldes inn. Jeg måtte melde inn frivillig arbeid. Har litt å si hvis sykmelding øker da kan de be deg droppe den andre jobben. Anonymkode: c72bd...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå