AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Hvordan gikk dere frem ifht å forklare dette til barnet og hvor gammelt var barnet? Her har barnefar mer eller mindre valgt å kutte kontakten med barnet etter at jeg gikk fra han. Han ringer barnet sporadisk rundt en gang i mnd men gjør ingenting for å treffe h*n eller få i stand en samværsavtale (han møtte ikke opp på FVK). Jeg gikk fra han pga psykisk vold og hvordan han oppførte seg mot barnet, sånn sett er jeg «glad» for at han involverer seg så lite men er svært bekymret for hvilke skader barnet mitt kan ta av dette. Han nekter å skrive under på alt som omhandler barnet og det virker som at det viktigste for han er å straffe meg. Hvordan bør jeg gå frem her ifht han og barnet? Barnet vårt er 7 år. Er det noen her som har noen gode tips eller erfaringer fra en slik situasjon? Anonymkode: b79f8...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #2 Skrevet 12. april 2024 Det var ikke snakk om vold, men han var psykisk ustabil, og vi var ikke sammen etter barnet ble født. Han tok av og til kontakt, men innfridde aldri det han sa, så jeg valgte å kutte kontakten helt. Barnet mitt takker meg den dag i dag for at jeg holdt ham unna. Noen ganger er det faktisk bedre å kutte kontakten fullstendig. Vi bodde heldigvis 50 mil fra hverandre. Anonymkode: 94232...000 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #3 Skrevet 12. april 2024 Far her der mor ikke har kontakt med barnet. Jeg har stått på så godt jeg kan for å opprettholde noe kontakt mellom mor og barnet, men har hele veien møtt motstand og liten interresse noe som er helt utrolig at skal være mulig. Det var utrolig vanskelig å vite hvordan man skylle forklare dette til barn. Jeg fikk et godt råd av en familieveileder. Hun sa til meg at når barnet er 6 år og har evnen til å tenke nok til å stille spørsmål ved det, så er barnet stor nok til å få et ærlig svar. Man svarer selvsagt kun på det barnet spør om uten å utbasunere noe mer. Svaret må være ærlig, faktabasert og uten egne meninger om den andre. Det er vanskelig å si hvordan du burde forholde deg til far. Spesielt når han ikke møter på familievernkontoret. Kanskje du skal skal lage forslag til en avtale og sende den på epost til far og be han svare. Svarer han ikke på den så har du bevis på at du har forsøkt. Når du har gjort det har du gjort alt du kan. Her høres det ut som om far ikke er interressert i det hele tatt. Anonymkode: 1adef...b38 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 Det har gått seg gradvis til her. Det er barna selv som ikke ønsker å snakke med han i telefonen når han en sjelden gang ringer. De er aldri hos han fordi han er alkoholiker og bor hos sin mor. Jeg og min mann har av og til (en gang i året) vært der med barna på middag men han blir syk av å ikke drikke så opplevelsen for barna blir skremmende og negativ så vi gjør det ikke lengre.. De har en pappa som er der for dem 100% og de husker ikke noe annet så tror ikke de føler de trenger den biologiske Anonymkode: be872...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå