AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Del Skrevet 12. april 2024 På grunn av en ulykke for noen år siden har jeg lite følelse i halve panna. Øyenbrynet på den siden er litt mer «trykt ned,» og øyelokket ser tungt ut i fht det andre øyet. Det vises mer jo eldre jeg blir, er 38 nå. Det er og kommet kråketær på den siden. Men samtidig er det blitt rynker i panna på andre siden, men ikke på denne der jeg ikke har følelse. Er det kun botox som kan gjøre noe med kråketær? Har ikke lyst til det siden det må taes så ofte og er så dyrt. Vil bare ha litt mer symmetri i ansiktet.. Anonymkode: e67e0...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #2 Del Skrevet 12. april 2024 Jeg er 1 år eldre enn deg, å tar botox i pannen og kråketær. Det finnes ingen hokus pokus kremer som fjerner rynker. Jeg unner meg botox hver 3 måned, som gir resultater, isteden for å kaste vekk tusenvis av kroner på svindyre kremer som ikke fungerer. Anonymkode: 16d02...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #3 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 20.33): Jeg er 1 år eldre enn deg, å tar botox i pannen og kråketær. Det finnes ingen hokus pokus kremer som fjerner rynker. Jeg unner meg botox hver 3 måned, som gir resultater, isteden for å kaste vekk tusenvis av kroner på svindyre kremer som ikke fungerer. Anonymkode: 16d02...c72 Ekspander Koster ikke det veldig mye? Jeg er litt redd for at øynene skal bli enda mer nedsunkne og se slappe ut på en måte med botox. Nå er jo det ene sånn. Skulle vel hatt panneløft eller noe, men det koster jo en formue. Anonymkode: e67e0...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. april 2024 #4 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 20.25): På grunn av en ulykke for noen år siden har jeg lite følelse i halve panna. Øyenbrynet på den siden er litt mer «trykt ned,» og øyelokket ser tungt ut i fht det andre øyet. Det vises mer jo eldre jeg blir, er 38 nå. Det er og kommet kråketær på den siden. Men samtidig er det blitt rynker i panna på andre siden, men ikke på denne der jeg ikke har følelse. Er det kun botox som kan gjøre noe med kråketær? Har ikke lyst til det siden det må taes så ofte og er så dyrt. Vil bare ha litt mer symmetri i ansiktet.. Anonymkode: e67e0...4e2 Ekspander Dette er jo muskulært, og da er det kun botox som hjelper. Om du fortsatt har en viss muskelkontroll, kan det hende at ansiktsyoga kan fungere. Det er rett og slett en måte å trene ansiktsmuskulaturen på, og kan gi mer symmetri i ansiktet. AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 20.33): Jeg er 1 år eldre enn deg, å tar botox i pannen og kråketær. Det finnes ingen hokus pokus kremer som fjerner rynker. Jeg unner meg botox hver 3 måned, som gir resultater, isteden for å kaste vekk tusenvis av kroner på svindyre kremer som ikke fungerer. Anonymkode: 16d02...c72 Ekspander Det er forskjell på mimikkrynker som skyldes muskelsammentrekninger (som "sinnarynke", smilerynker/kråketær) og rynker som skyldes tørr hud, solskader etc. Du har helt rett i at ingen kremer kan fjerne førstnevnte type rynker, men det finnes virkestoffer som har dokumentert effekt på rynker som skyldes solskader. Akkurat når det gjelder kråketær, er det det ofte en kombinasjon av rynker som skyldes muskelsammentrekninger og rynker som skyldes mangel på fukt og UV-beskyttelse, og da vil f.eks. bruk av retinoider til en viss grad kunne redusere rynkene noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #5 Del Skrevet 14. april 2024 Roci skrev (På 13.4.2024 den 9.54): Dette er jo muskulært, og da er det kun botox som hjelper. Om du fortsatt har en viss muskelkontroll, kan det hende at ansiktsyoga kan fungere. Det er rett og slett en måte å trene ansiktsmuskulaturen på, og kan gi mer symmetri i ansiktet. Det er forskjell på mimikkrynker som skyldes muskelsammentrekninger (som "sinnarynke", smilerynker/kråketær) og rynker som skyldes tørr hud, solskader etc. Du har helt rett i at ingen kremer kan fjerne førstnevnte type rynker, men det finnes virkestoffer som har dokumentert effekt på rynker som skyldes solskader. Akkurat når det gjelder kråketær, er det det ofte en kombinasjon av rynker som skyldes muskelsammentrekninger og rynker som skyldes mangel på fukt og UV-beskyttelse, og da vil f.eks. bruk av retinoider til en viss grad kunne redusere rynkene noe. Ekspander Er det ikke mer sannsynlig pga nerver, siden jeg ikke har kontroll på musklene, og jeg føler meg litt "bedøvd" når jeg stryker over den siden av panna? Jeg slo meg kraftig og fikk hjernerystelse for mange år siden. Har tenkt mange ganger på om det er noen måte man kan få tilbake nervekontrollen på.. Anonymkode: e67e0...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 14. april 2024 #6 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 9.58): Er det ikke mer sannsynlig pga nerver, siden jeg ikke har kontroll på musklene, og jeg føler meg litt "bedøvd" når jeg stryker over den siden av panna? Jeg slo meg kraftig og fikk hjernerystelse for mange år siden. Har tenkt mange ganger på om det er noen måte man kan få tilbake nervekontrollen på.. Anonymkode: e67e0...4e2 Ekspander Dette tror jeg nesten du bør spørre en nevrolog om. Nå er det jo slik at nervene sender signaler til musklene om å f.eks. trekke seg sammen, og den skaden kan jo ha påvirket denne prosessen på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå