Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare helt feil? Og for liten tid?

Vi venter på svar fra lokale vi skal ha, får mest sannsynlig svar mandag. Er det innafor å gi invitasjoner mandag, og ha bursdagen lørdag? (5 års dag)

Eller ser det bare dumt ut?

Anonymkode: efb5e...811

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det bare helt feil? Og for liten tid?

Vi venter på svar fra lokale vi skal ha, får mest sannsynlig svar mandag. Er det innafor å gi invitasjoner mandag, og ha bursdagen lørdag? (5 års dag)

Eller ser det bare dumt ut?

Anonymkode: efb5e...811

Er da akkurat passelig det.ca en uke før

Anonymkode: 64816...849

• Liker 4
Skrevet

Både å....vi for ofte invitasjon 1 uke før...men det kan jo gjøre at mange ikke kan. Serlig på lørdag 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bedre enn de som setter ut datoen 6 uker i forkant. Og har opplevd å få invitasjoner enda senere. Det meste er lov 😊 Men hvis du bor på et lite sted kan det være lurt å sjekke at tiden ikke kræsjer med et lokalt arrangement som "alle" skal på den helga

Anonymkode: fd267...bc2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det holder da i massevis, enten passer det, eller så passer det ikke. 

Anonymkode: 18c6f...80e

Skrevet

Vi får ofte invitasjoner en uke før så jeg vil jo se det er ganske vanlig, men man må nok i større grad forvente at folk allerede har lagt planer enn om man får litt bedre tid. 

Skrevet

Utrolig hvordan tidene forandrer seg. På 1990-tallet var man aldri pålagt å ha klassefest når man hadde bursdag. Invitasjoner delte vi ut to-tre dager i forveien. 

Skrevet
Millimani skrev (4 minutter siden):

Utrolig hvordan tidene forandrer seg. På 1990-tallet var man aldri pålagt å ha klassefest når man hadde bursdag. Invitasjoner delte vi ut to-tre dager i forveien. 

Pøh, det er ikke fasit. 
Vi måtte invitere alle (eller alle av samme kjønn) også på 90-tallet. Halvannen ukes varsel var normen. 

Skrevet (endret)
Kålrota skrev (12 timer siden):

Pøh, det er ikke fasit. 
Vi måtte invitere alle (eller alle av samme kjønn) også på 90-tallet. Halvannen ukes varsel var normen. 

Da kommer det vel an på hvor i landet man bor eller bodde. Vi flytta når jeg nærma meg tenårene. Det var vanlig å dele ut innbydelsene tidligere enn to-tre dager før dit vi flytta, og det var vanligere at man hadde selskap med mange venner fram til man var langt mer enn 12 år som var "greia" der jeg bodde i nord. I nord hadde vi barneselskap med flere venner fram til vi var 12, og etter det ble selskapene "trappet ned". Venne-selskap var det, men på en litt annen måte. Der vi flytta til, et sted i sørøst, var det som nevnt litt annerledes. Men klassefester, eller fester med alle i klassen av samme kjønn, var aldri påtvunget. 

Endret av Millimani
AnonymBruker
Skrevet

Nå er økonomi også noe som kan spille inn. Ikke alle har ekstra på kontoen til en gave evt klær, og er avhengig av lønn først..

Er vel ingen rett eller galt. Men jo kortere frist, jo færre har anledning til å møte..

Anonymkode: 75cbd...84f

AnonymBruker
Skrevet

Her er det vanlig med både 2 uker før og 4 dager før. Null stress.

Anonymkode: 845ec...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...