AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Jeg har endel gjeld fra tidligere som jeg gjerne vil få en ordning på. Men er ikke så lett. Har vært hos gjeldsrådgiver på NAV og har såpass mye at jeg kanskje burde søke om om gjeldsordning. Men pga av at jeg får AAP(og bostøtte) så er ikke det ett alternativ. Jeg må ha fast inntekt og AAP er ikke det. Vet ikke ennå om jeg noen gang kommer tilbake i full jobb. I mellomtiden øker gjelden mer og mer. Dette er noe som plager meg daglig. Vet ikke hva jeg skal gjøre, Er det noen som har gode råd så hadde jeg blitt veldig takknemlig Anonymkode: e1fbd...cf5 2
Sofakona Skrevet 12. april 2024 #2 Skrevet 12. april 2024 Har du 1 gjeld eller flere? Har du prøvd å dele opp? Betale avdrag og ikke renter? Har du ringt de du har gjeld oss
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #3 Skrevet 12. april 2024 Jeg gikk på AAP og fikk gjeldsordning. Anonymkode: ccce8...09b 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #4 Skrevet 12. april 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Har du 1 gjeld eller flere? Har du prøvd å dele opp? Betale avdrag og ikke renter? Har du ringt de du har gjeld oss Har flere. Hatt kontakt med noen av de. Men pr nå er inntekt så dårlig at jeg nesten ikke klarer meg fra måned til måned. Har en jobb og er meningen å jobbe litt men ikke 100% Anonymkode: e1fbd...cf5
Sofakona Skrevet 12. april 2024 #5 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har flere. Hatt kontakt med noen av de. Men pr nå er inntekt så dårlig at jeg nesten ikke klarer meg fra måned til måned. Har en jobb og er meningen å jobbe litt men ikke 100% Anonymkode: e1fbd...cf5 Har du noe du kan selge?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Skrevet 12. april 2024 Har fått beskjed om at jeg ikke får det Anonymkode: e1fbd...cf5
Gjest Bromance Skrevet 12. april 2024 #7 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har endel gjeld fra tidligere som jeg gjerne vil få en ordning på. Men er ikke så lett. Har vært hos gjeldsrådgiver på NAV og har såpass mye at jeg kanskje burde søke om om gjeldsordning. Men pga av at jeg får AAP(og bostøtte) så er ikke det ett alternativ. Jeg må ha fast inntekt og AAP er ikke det. Vet ikke ennå om jeg noen gang kommer tilbake i full jobb. I mellomtiden øker gjelden mer og mer. Dette er noe som plager meg daglig. Vet ikke hva jeg skal gjøre, Er det noen som har gode råd så hadde jeg blitt veldig takknemlig Anonymkode: e1fbd...cf5 Hvor mye gjeld er det snakk om her? Rentesats? Boutgifter? Har du noen tall til oss så er det enklere å ta en vurdering.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #8 Skrevet 12. april 2024 Nei egentlig ikke. Har såvidt d jeg trenger. Mistet alt jeg eide pga av ett samlivsbrudd. Anonymkode: e1fbd...cf5
Sofakona Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei egentlig ikke. Har såvidt d jeg trenger. Mistet alt jeg eide pga av ett samlivsbrudd. Anonymkode: e1fbd...cf5 Hvor mye gjeld har du? Har du barn?
Gjest Gentleman59 Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har endel gjeld fra tidligere som jeg gjerne vil få en ordning på. Men er ikke så lett. Har vært hos gjeldsrådgiver på NAV og har såpass mye at jeg kanskje burde søke om om gjeldsordning. Men pga av at jeg får AAP(og bostøtte) så er ikke det ett alternativ. Jeg må ha fast inntekt og AAP er ikke det. Vet ikke ennå om jeg noen gang kommer tilbake i full jobb. I mellomtiden øker gjelden mer og mer. Dette er noe som plager meg daglig. Vet ikke hva jeg skal gjøre, Er det noen som har gode råd så hadde jeg blitt veldig takknemlig Anonymkode: e1fbd...cf5 Et møte med din rådgiver i banken din, samtale og dialog og åpenhet er det du må iverksette.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #11 Skrevet 12. april 2024 Ikke helt oversikt men gjeld på ca 500 000.husleie 8500. Strøm internet og tlf kommer i tillegg. Vet ikke rente satser. Anonymkode: e1fbd...cf5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #12 Skrevet 12. april 2024 Hvis det er snakk om over en mill så er det vel å gå for gjeldsordning. Få en vurdering fra nav først og evt. bli videresendt til namsmann. Anonymkode: 4b0d0...a4f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14 Skrevet 12. april 2024 Er ikke bare i banken men flere låne og inkasso selskap. Synes det er vanskelig når jeg ikke har noe jeg kan betale heller. Anonymkode: e1fbd...cf5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #15 Skrevet 12. april 2024 Eks er delvis skyld i gjeld og kan bare glemme noe hjelp fra han Men er kanskje en ide å kontakte namsmannen. Har flere ganger fått varsel om tvangstrekk men pga av lav inntekt går ikke d Anonymkode: e1fbd...cf5 1
Nymerïa Skrevet 12. april 2024 #16 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke helt oversikt men gjeld på ca 500 000.husleie 8500. Strøm internet og tlf kommer i tillegg. Vet ikke rente satser. Anonymkode: e1fbd...cf5 Det første du må gjøre er å få oversikt. Lag en liste med saldo og rentesatser. Du må gjerne dele med oss, kanskje er det noen her som har innspill på hvilke kreditorer det er mulig å forhandle med osv. Pluss at vi er mange som gjerne heier deg fram. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #17 Skrevet 12. april 2024 Tusen takk for d. Det var veldig koselig å høre. Trengte d nå😊 Ja jeg skal prøve i løpet av helga og finne fram d meste. Har masse på digi post som ikke er åpnet Anonymkode: e1fbd...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #18 Skrevet 12. april 2024 Få en vurdering fra nav. Ring gjeld telefonen til nav, prøv å ordne en time med gjeldsrådgiver. Sørg for å ha oversikt over inntekt,skatt, boutgifter og total gjeld , gjerne fordelt på studie,bil,forbruk etc. Tipper du såvidt klarer å betale rentene, ved vurdering av gjeldsordning så er gjerne ute av stand hvis man ikke klarer å betale gjelden på 10års periode med forsinkelsesrente rundt 10% Anonymkode: 4b0d0...a4f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #19 Skrevet 12. april 2024 Takk skal prøve på det. Tusen takk for alle gode råd så langt 😊 Anonymkode: e1fbd...cf5 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #20 Skrevet 12. april 2024 Trodde man fikk gjeldsordning hvis man var ufør. Har også en del sliter mye skal gå fra en voldelig man har med et barn, men ringte til nav hjem greier hu dama kjefta jo på meg Anonymkode: a7439...d39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå