AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Hei Er det noen som har/vet hvordan de lager dressingen/"sausen" til makaronien som ofte er i salatdiskene i matvarebutikkene? Har prøvd å google og ser det er oppskrifter både med rømme og majones og med creme fraishe og majones. Er det tilfeldigvis noen som vet hva som blir brukt til å lage den makaronblandingen? Anonymkode: 9142b...f41
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Skrevet 13. april 2024 Rømme og creme fraiche har samme egenskaper og samme smak. Det er kun ved varmebehandling det er forskjell, da creme F er kokefast. Hva gjelder oppskrift så må du høre med butikken. Noen får ferdig levert fra Bama/andre leverandører til storkjøkken, noen lager selv. Anonymkode: a68c5...966
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Rømme og creme fraiche har samme egenskaper og samme smak. Det er kun ved varmebehandling det er forskjell, da creme F er kokefast. Hva gjelder oppskrift så må du høre med butikken. Noen får ferdig levert fra Bama/andre leverandører til storkjøkken, noen lager selv. Anonymkode: a68c5...966 Nei. Det smaker overhodet ikke likt. Anonymkode: df8f5...fcf 7
Daisy-love Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 Bama som en del har fra har en med Creme fresh og ramsløk, kan det være den du tenker på? Står vel etikett også på salgsdisken, og da om det er rømme eller creme fresh. 😊
Belima Skrevet 13. april 2024 #5 Skrevet 13. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Rømme og creme fraiche har samme egenskaper og samme smak. Det er kun ved varmebehandling det er forskjell, da creme F er kokefast. Hva gjelder oppskrift så må du høre med butikken. Noen får ferdig levert fra Bama/andre leverandører til storkjøkken, noen lager selv. Anonymkode: a68c5...966 Lettrømme er ikke "kokefast", men vanlig rømme er det. Rømme smaker syrlig, noe ikke creme fraiche gjør. TS: Spør i butikken hva de har i dressingen, kan jo si at det ikke er alt du tåler å spise. Har gjort det en gang selv og fikk et greit svar. En italiensk salat en Menybutikk lager selv, der står ingrediensene på prislappen. Endret 13. april 2024 av Belima rettet skrivefeil 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Skrevet 13. april 2024 Takk for svar. Jeg har ikke anledning til å reise tilbake til butikken jeg kjøpte det i sist, så det var derfor jeg spurte her TS Anonymkode: 9142b...f41
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 On 4/12/2024 at 9:10 PM, AnonymBruker said: Hei Er det noen som har/vet hvordan de lager dressingen/"sausen" til makaronien som ofte er i salatdiskene i matvarebutikkene? Har prøvd å google og ser det er oppskrifter både med rømme og majones og med creme fraishe og majones. Er det tilfeldigvis noen som vet hva som blir brukt til å lage den makaronblandingen? Anonymkode: 9142b...f41 Generelt i pastasalaten er det: rømme & majo og diverse krydder. Siden jeg har allergier mot noen få krydder og smakstilsetninger og i butikkpastasalater er det ofte diverse tilsetningsstoffer som jeg kan reagere på, lager jeg egen pastasalat. Min oppskrift har: - Rømme (kan også ta halv rømme og halv kesam om jeg vil være sunn), Hellmans majonaise, litt sennep, salt, pepper, gjerne fersk persille eller dill. Men av og til også litt chili eller røykt paprika. Prøv deg fram! Bland mest rømme, noe majo og sennep, krydder og test! Du finner fort ut hva du liker. Du kan også ha litt parmesan eller annet revet ost med, finhakket gressløk, osv. Anonymkode: 0c3a8...931
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 8.37): Det er kun ved varmebehandling det er forskjell, da creme F er kokefast. Du skal ikke bare være enda mer effektiv med forkortelsene dine, da? Kunne jo ha skrevet posten din slik D e K v vbh d e fkjl d C F e kkf. Anonymkode: 73319...92e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal ikke bare være enda mer effektiv med forkortelsene dine, da? Kunne jo ha skrevet posten din slik D e K v vbh d e fkjl d C F e kkf. Anonymkode: 73319...92e Dårlig dag idag? 🤗 Anonymkode: 281fc...80a 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #10 Skrevet 14. april 2024 50/50 rømme og majones og en pakke tacokrydder 🤝 Anonymkode: 03514...145
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #11 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 50/50 rømme og majones og en pakke tacokrydder 🤝 Anonymkode: 03514...145 Da har vi nok ikke vært i samme butikk, for det var ikke noe tacokrydder i denne blandingen heldigvis. TS Anonymkode: 9142b...f41
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #12 Skrevet 14. april 2024 Jeg mener det er rømme, majones og fløte, tilsatt litt syre. Kan være lake fra sylteagurk eller litt sitronsaft. Anonymkode: 83abe...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå