Gå til innhold

Om far ikke betaler bidrag en måned, må han da betale dobbelt neste måned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om han i det hele tatt betaler.. Fikk en tusing av nav som plaster på såret, men hjelper meg  ikke så mye.

Anonymkode: 3d204...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei,han får bidragsgjeld,og kan betale tilbake litt om gangen, hvis økonomien hans er dårlig. 

Anonymkode: 8c19f...a63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg jobber kun 50% men ønsker mer, er desverre ikke mulig med mer jobb per nå hos arbeidsgiver, så jeg er avhengig av bidraget for å få ting til å gå rundt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huff, jeg jobber kun 50% men ønsker mer, er desverre ikke mulig med mer jobb per nå hos arbeidsgiver, så jeg er avhengig av bidraget for å få ting til å gå rundt.

Da kan du vel få deg en deltidsjobb til?

Anonymkode: 27b51...7be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trodde han ble trukket i lønn av arbeidsgiver? Mener å ha lest at det er der som skjer om dette vedvarer å etter nav innkreving har sendt purring

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trodde han ble trukket i lønn av arbeidsgiver? Mener å ha lest at det er der som skjer om dette vedvarer å etter nav innkreving har sendt purring

Man skal unnlate å betale bidrag ganske lenge før de går inn og tar direkte trekk fra lønn. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om han i det hele tatt betaler.. Fikk en tusing av nav som plaster på såret, men hjelper meg  ikke så mye.

Nei han må dessverre ikke betale dobbelt, han opparbeider seg bidragsgjeld som han i all teori kan nedbetale 10kr i slengen om han ønsker. 

Her betaler far bidrag hver 3mnd - akkurat ofte nok til at NAV ikke går inn og setter opp bidragstrekk i lønn. Han skylder vel rundt 90.000 og betaler 100kr ekstra hver 3mnd som "nedbetaling". 

Anonymkode: ca85f...519

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Man skal unnlate å betale bidrag ganske lenge før de går inn og tar direkte trekk fra lønn. 

Nei han må dessverre ikke betale dobbelt, han opparbeider seg bidragsgjeld som han i all teori kan nedbetale 10kr i slengen om han ønsker. 

Her betaler far bidrag hver 3mnd - akkurat ofte nok til at NAV ikke går inn og setter opp bidragstrekk i lønn. Han skylder vel rundt 90.000 og betaler 100kr ekstra hver 3mnd som "nedbetaling". 

Anonymkode: ca85f...519

Hva ER det med sånne søppelmenn? Fy fader. Føler med deg!

Anonymkode: 8eb5f...07b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Skaff deg mer jobb. Det er barnet som skal ha disse pengene. Ikke du.

Anonymkode: 6cec6...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva ER det med sånne søppelmenn? Fy fader. Føler med deg!

Anonymkode: 8eb5f...07b

Vel, i enkelte situasjoner må man vel også spørre seg om ungen var planlagt og ønsket av BEGGE foreldrene. 

Anonymkode: d0184...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pengene går til barnet, barnet skal ha tak over hodet, mat og klær. Det er fars oppgave å forsørge barnet på lik linje med mor.

Anonymkode: 18619...b39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Barnebidrag skal dekke konstanter for barnet, som klær og mat, lek og fritid osv. Barnebidrag er ikke til for å gå direkte på en konto barnet får ved fylte 18.

Anonymkode: 6be85...7b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...