AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Jeg har nå vært sammen med min samboer i 4 år. Han er 35 og jeg 38. Vi tok barnepraten tidlig i forholdet og begge var enig om at vi ønsker barn. Nå 4 år senere er han fortsatt ikke klar. Han kan heller ikke gi meg noe tid. Han er tydelig på at det er meg han vil være med. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan vente. Trenger råd. Anonymkode: 04390...928
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #2 Skrevet 12. april 2024 Du kan ikke vente. Tiden din renner jo ut. Du må jo begynne nå. Det kan ta et år ++ for å bli gravid. Blir du gravid, så er det enda 9 måneder før barnet kommer. Du vil være 40+ når du får ditt første barn. Anonymkode: fdcc6...0ec 8 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #3 Skrevet 12. april 2024 For alt du vet kan det være for seint for din del, så det valget må han ta nå. Anonymkode: 8de71...177 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #4 Skrevet 12. april 2024 Jeg blir ikke overrasket om han om 10 år stiller opp i Aftenposten med en sippehistorie om hvor vondt det er å være ufrivillig barnløs og samfunnet svikter menn og at kvinner har det sååå lett. Anonymkode: c0a50...9c2 9 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #5 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har nå vært sammen med min samboer i 4 år. Han er 35 og jeg 38. Vi tok barnepraten tidlig i forholdet og begge var enig om at vi ønsker barn. Nå 4 år senere er han fortsatt ikke klar. Han kan heller ikke gi meg noe tid. Han er tydelig på at det er meg han vil være med. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan vente. Trenger råd. Anonymkode: 04390...928 Hvis han ikke er klar og heller ikke vet når han blir klar etter 4 år hadde jeg blitt litt bekymret. Det tyder på at han synes det er litt skummelt å tenke på og ta an beslutning om, og heller skyver det foran seg, uten å virkelig vurdere og tenke nøye gjennom det. Man kan ikke presse noen til å få barn, men jeg synes han ihvertfall må kunne si noe om hva som gjør at han ikke er klar og når han er kalt for å prøve. Mange ganger passer det aldri helt, eller man skal bare leve litt til uten barn, og så går tiden.. Selv om du potensielt kan bli gravid til langt opp i 40 årene er vi mange som har erfart at det kan være mye vanskeligere enn vi trodde (både før og etter 40). Så selv om mange sier «slapp av du har god tid», så vil jeg av erfaring ikke si det. prosessen kan være lang, og sannsynligheten for at det tar lang tid øker jo med årene. Og den tiden kan være ganske utfordrende, spesielt for deg. Anonymkode: 70453...b15 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Skrevet 12. april 2024 Hvis barn er viktig for deg må du nesten gi han ultimatum. Han kan enten bli far til dine barn, eller du skaffer donor. Så kan han velge om han vil være far, kjæreste til kvinne med barn, eller singel. Anonymkode: 04394...fce 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #7 Skrevet 12. april 2024 Enten så er han klar, ellers så er han ikke klar - og klar kommer han ikke til å bli med tiden heller om han ikke er det nå. Anonymkode: c444d...455 2
Tipaa Skrevet 12. april 2024 #8 Skrevet 12. april 2024 Sorry men han er ikke klar og blir aldri klar. Holde en kvinne på vent mens tiden hennes renner ut, er skikkelig respektløst, da det ødelegger for dine muligheter for å få barn. Hadde virkelig satt ultimatum, vi begynner å prøve ved neste eggløsning og du bør be om en sædprøve for å sjekke at han faktisk har svømmere og ikke har sterilisert seg i skjul 6 2
tussi84 Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 Dere må jo starte nå. For all del så kan det hende at du har problemer med å bli gravid også uten at du vet det, og du får ikke noe hjelp før det har gått 1 år med prøving. Men la oss si det klaffer i løpet av et år, og første barn blir født når du nærmer deg 37.. Vil du ha flere enn et barn? Ja da nærmer du deg 40 om ikke over innen nr 2 er født. Jo eldre du blir jo vanskeligere er det å bli gravid også, samt dessverre risikoen for spontan abort blir høyere jo eldre du er. Han har verdens beste tid..det har ikke du. Du er ikke fruktbar for alltid og barna skal følges opp i minst 18-20 år framover. Jeg fikk min første som 36 åring i 2020. Hadde da prøvd med min nåværende mann i 3 år. Første 1,5 år ble jeg ikke gravid i det hele tatt, så 3 ganger etter det mistet jeg. Prøvde så på nr 2 fra høst 2021, men ble ikke gravid med nr 2 før i august i fjor. Skal snart føde nr 2 i en alder av 40. Flere barn blir det ikke her i gården, pga alderen våres hovedsakelig. Tror du nesten må stille et ultimatum. ENTEN starter dere prøvingen innen kort tid, eller så må du gå. Evt må du innfinne deg med at barn ikke skjer med denne mannen.. 1
Queen19 Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 38 år og ikke klar? Da får du kjøre på uten han, for tiden er ikke på din side. Og til tross for hva man kanskje har trodd tidligere, så er ikke tiden på hans side heller, for kvaliteten på cellene hans blir bare dårligere med alderen, spesielt når han bikker 40+. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #11 Skrevet 12. april 2024 Du har jo ikke mer tid nå 😳 Anonymkode: 71030...5a2
regine Skrevet 12. april 2024 #12 Skrevet 12. april 2024 Og du går sikkert på p-piller….. si klart fra at du slutter med prevensjon NÅ. Hvis han ikke er «klar» for barn så må han ta ansvar for prevensjon. Samtidig må du ta et valg om han er så viktig at du vil forsake ditt ønske om barn for han. Du er såpass voksen at det ikke nødvendigvis er barebare å bli gravid. Dermed må du ta ansvar for deg selv. Vil du ha barn? Ja da må du ta aktive valg, ikke vente på at «han skal bli klar»….. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #13 Skrevet 12. april 2024 Queen19 skrev (1 time siden): 38 år og ikke klar? Da får du kjøre på uten han, for tiden er ikke på din side. Og til tross for hva man kanskje har trodd tidligere, så er ikke tiden på hans side heller, for kvaliteten på cellene hans blir bare dårligere med alderen, spesielt når han bikker 40+. Det er ts som er 38. Han er 35. Anonymkode: fdcc6...0ec
Queen19 Skrevet 12. april 2024 #14 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ts som er 38. Han er 35. Anonymkode: fdcc6...0ec Samme gjelder fremdeles, bare at TS da tydeligvis har enda dårligere tid..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #15 Skrevet 12. april 2024 Du kan ikke vente! 38 er allerede relativt seint. Anonymkode: fdc7b...aec
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #16 Skrevet 12. april 2024 En mann som etter fire år ikke "er klar" for barn med deg, han vil ikke ha barn, eller han vil ikke ha barn med deg. Ingen er så kunnskapsløs i dag at de ikke vet at når en kvinne nærmer seg 40 år, så haster det, om man vil ha barn. Han vil ikke si noe om når han eventuelt klar, man han sier veldig tydelig til deg at han ikke er klar nå. I hvert fall ikke med deg. Han holder deg for narr når han vet du er nesten 40 år og han fremdeles "vil vente". Jeg hadde dumpet ham og heller fått barn med donor eller med ny mann. Vil du ha barn må du nok finne deg ny mann eller gjøre det med donor. Anonymkode: ce4ca...0ed 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #17 Skrevet 12. april 2024 Ville sluttet på p-piller og gått over til kondomer. Ta det litt rolig og bare si at ofte etter og slutte på hormoner kan det ta flere måneder før kroppen er tilbake til normalen og du føler at nå må tiden snart komme til og begynne og prøve. Tror ikke en trenger og forklare kvinneklokke tror han vet det. Men med og bruke kondomer er det lettere for mannen og plutslig si i natt tror jeg vi dropper kondomen. Anonymkode: 5ae15...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #18 Skrevet 12. april 2024 35 år og ikke klar!! Tror ikke jeg ville hatt barn med en slik mann. Hva er det han venter på egentlig? Hva gjør han klar? Anonymkode: 71af5...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #19 Skrevet 12. april 2024 Han kommer aldri til å bli klar. Min venninne var sammen med en sånn mann i 6 år, da gikk hun. Hun var da i starten av 40 årene, og hadde jo da ikke noe mulighet til å finne en ny mann og få barn med. Men hun fikk barn på egenhånd. Anonymkode: 6e8f3...12a 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #20 Skrevet 13. april 2024 Da finner du en mann på 45 + Anonymkode: 4d332...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå