AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Barna tok det greit, men hun er kun et par år eldre enn datteren vår. Det er snakk om 20+ år forskjell. Han er i 50 årene. Hvordan forholde seg til en som er så ung ? 😅 Hun er mye med barna og det virker som hun har kommet for å bli. For meg er det unaturlig pga hun er min datters alder. Noen med lignende erfaring ? Anonymkode: 0ec3f...cd2 3
Nooni Skrevet 12. april 2024 #2 Skrevet 12. april 2024 Jeg kunne fint ha vært sammen med en på 50 da jeg var 30 - så fremt det var riktig fyr. Er problemet at du ikke vet hvordan du skal forholde deg til henne? Jeg forstår ikke problemet ditt. 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #3 Skrevet 12. april 2024 Du har jo ikke "barn" lenger. Hvorfor må du forholde deg til noe som helst? Anonymkode: 1023a...def 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #4 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har jo ikke "barn" lenger. Hvorfor må du forholde deg til noe som helst? Anonymkode: 1023a...def Vi har yngre barn også. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #5 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barna tok det greit, men hun er kun et par år eldre enn datteren vår. Det er snakk om 20+ år forskjell. Han er i 50 årene. Hvordan forholde seg til en som er så ung ? 😅 Hun er mye med barna og det virker som hun har kommet for å bli. For meg er det unaturlig pga hun er min datters alder. Noen med lignende erfaring ? Anonymkode: 0ec3f...cd2 Han har gjort helt riktig… skifte ut med mye yngre! Well played! Anonymkode: ddbf2...65d 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Skrevet 12. april 2024 Eksen min har 30 år yngre kone og ble småbarnsfar igjen i 50-års alderen. Helt uproblematisk for min del og det beste som kunne skjedd i forhold til våre felles barn. De har vært sammen i snart 20 år. Eksens eldste er eldre enn sin stemor. Også helt uproblematisk. Anonymkode: 11d3c...ce2 2
tirben Skrevet 12. april 2024 #7 Skrevet 12. april 2024 Du trenger vel ikke forholde deg til det i det hele tatt? 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #8 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har yngre barn også. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2 Hvorfor nevner du da eldste datter? Dere trenger jo ikke samarbeide om henne? Hun kan jo styre det hele selv? Anonymkode: 1023a...def 2
Daria Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 Så lenge barna synes det er greit, er det vel strengt tatt ikke noe du trenger å forholde deg til? Det er jo dessuten snakk om et voksent menneske, ikke en som knapt er ute av tenårene. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 Jeg hadde ikke forholdt meg til det. Det er hans valg. Der i mot, syns jeg som datter at det er litt kleint med en "stemor" som er 5 år eldre enn meg. Jeg skjønner ikke helt hva hun skal med den gamle mannen. Anonymkode: 7835b...1b0 1 1 1
Queen19 Skrevet 12. april 2024 #11 Skrevet 12. april 2024 Hvis hun er på din datters alder, så trenger vel ikke du å forholde deg så mye til den nye damen, for da er jo tydeligvis datteren din voksen? Ser heller ikke problemet dersom deres felles barn, tar det fint.. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #12 Skrevet 12. april 2024 Vi har flere barn sammen og 2 yngste er i tenårene. Vi skal nok ha en del kontakt når de flytter sammen og hun bor med barna. Spør pga det er nytt for meg. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #13 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har flere barn sammen og 2 yngste er i tenårene. Vi skal nok ha en del kontakt når de flytter sammen og hun bor med barna. Spør pga det er nytt for meg. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2 Du forholder deg til henne som du ville gjort til enhver annen dame? Hva gjør det forskjell at hun er yngre? Anonymkode: e241a...335 6
Nooni Skrevet 12. april 2024 #14 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har flere barn sammen og 2 yngste er i tenårene. Vi skal nok ha en del kontakt når de flytter sammen og hun bor med barna. Spør pga det er nytt for meg. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2 Hvis jeg kan få komme med et forslag så er det at du tenker på det som noe positivt som kan tilføre barna dine noe fint. Og mannen din, som du en gang har elsket. Han fortjener vel kjærlighet? Kanskje vil du like henne også? Jeg aner at det ligger en slags "sårhets slør" over denne problematikken og tror at det beste du kan gjøre for deg selv er å jobbe med at du har gått videre. Ikke bare si det, men se om du kan klare å nå dit også hvor du også føler det. Hvis du gjør det så kan det faktisk bli fint. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #15 Skrevet 12. april 2024 Om du er sjalu kan du tenke at du fikk han da han var ung. Anonymkode: 59039...f03
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #17 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde ikke forholdt meg til det. Det er hans valg. Der i mot, syns jeg som datter at det er litt kleint med en "stemor" som er 5 år eldre enn meg. Jeg skjønner ikke helt hva hun skal med den gamle mannen. Anonymkode: 7835b...1b0 Enig. Hadde pappa blitt sammen med ei på min alder har jeg spurt henne hvorfor hun sparker ben på segselv. Anonymkode: 59039...f03 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #18 Skrevet 12. april 2024 Vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg forstår at det må føles dritt Anonymkode: cd0d9...9dc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #19 Skrevet 12. april 2024 Nooni skrev (2 minutter siden): Hvis jeg kan få komme med et forslag så er det at du tenker på det som noe positivt som kan tilføre barna dine noe fint. Og mannen din, som du en gang har elsket. Han fortjener vel kjærlighet? Kanskje vil du like henne også? Jeg aner at det ligger en slags "sårhets slør" over denne problematikken og tror at det beste du kan gjøre for deg selv er å jobbe med at du har gått videre. Ikke bare si det, men se om du kan klare å nå dit også hvor du også føler det. Hvis du gjør det så kan det faktisk bli fint. Jeg unner ham absolutt lykke og kjærlighet. Måten det ble presentert ut av ingenting er noe alle reagerte på. Hun virker som en ok dame og det er det viktigste når det gjelder barna. Det er de som kommenterte alderen og synes det er litt rart. Jeg har kjæreste selv og det ble slutt for flere år siden. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2
Nooni Skrevet 12. april 2024 #20 Skrevet 12. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg unner ham absolutt lykke og kjærlighet. Måten det ble presentert ut av ingenting er noe alle reagerte på. Hun virker som en ok dame og det er det viktigste når det gjelder barna. Det er de som kommenterte alderen og synes det er litt rart. Jeg har kjæreste selv og det ble slutt for flere år siden. ts Anonymkode: 0ec3f...cd2 Skjønner. Da synes jeg vi som medmennesker (ikke nødvendigvis foreldre) kan bli bedre på er å bidra til å nyansere saker. Kultur, alder, kjønn, utseende, forventninger, krav - snakke om alt dette. Hvis mennesker elsker hverandre - og ikke lurer hverandre - hvorfor spiller det noen rolle de andre "greiene". Jeg tror vi må øve mer på å være romslig med hverandre. Endret 12. april 2024 av Nooni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå