Gå til innhold

Gode tips for å redusere lukt fra kattedo?

300DPI

Anbefalte innlegg

Hei! Enkelt og greit. Spørsmålet er om noen har tips til produkter eller kjerringråd for å redusere lunt fra kattedoen. Jeg rengjøres den hver dag og har nylig prøvd en ny kattesand som visstnok skal fjerne lukt. Det lukter ikke vondt der doen står, men det er en liiten kiling i nesen. Tenker mest på om det setter seg i veggene over tid. Noen kloke hoder der ute?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har kattesand med lavendel lukt, funker veldig bra. 

Anonymkode: e4f5d...06b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare EverClean kattesand, passer på at det er godt med sand i kassen og renser kassen morgen og kveld. Det lukter ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Ever Clean lavendel som er en bra kattesand, men jeg kjenner når katten driter så da må jeg fjerne driten med en gang.

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
300DPI skrev (4 timer siden):

Hei! Enkelt og greit. Spørsmålet er om noen har tips til produkter eller kjerringråd for å redusere lunt fra kattedoen. Jeg rengjøres den hver dag og har nylig prøvd en ny kattesand som visstnok skal fjerne lukt. Det lukter ikke vondt der doen står, men det er en liiten kiling i nesen. Tenker mest på om det setter seg i veggene over tid. Noen kloke hoder der ute?😅

Kjøp everclean sand. Lukter ingenting,lukter kun lavendel her. Type sand og kvalitet har ALT å si..tro meg🙏

Anonymkode: 914dd...293

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ever clean spring. Funker bedre enn lavendel. Ever clean har en som skal være ekstra bra, ifølge navnet, mulig den er uten lukt, men ikke prøvd den. Det er også en for langhårede katter, en om man har flere katter.. og en vanlig uten lukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som anbefaler ever clean, har dere prøvd compact care? Hvis så hvordan er den sammenliknet med ever clean?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bruker everclean odour control, synes de med lukt er verre enn kattepisset i seg selv.... orker ikke gammel dame-duft i hele leiligheten! 

ellers er lokk og svingdør på doen et must, og å bytte kullfilter ved behov. 

Anonymkode: cb2f8...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få tak i en i stål, lukt setter seg i plast. Den i stål trekker ikke lukt til seg, og er mer bakteriehemmende. Og bruk pooperscooper etter bæsjing.

Anonymkode: de06e...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt oftere. Jeg bruker bare first price sand. Katten har ett toalett med dør det hindrer lukt 

Anonymkode: d54c3...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Papirpellets, vasker og bytter en gang i uken. Lukter aldri. 

Ikke kjøp kattesand med lukt. Er skadelig for katter og kun for mennesker som er for late til å bry seg. 

Anonymkode: 7f139...2f7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjøpt dyr hvit kattesand fra vanlig matbutikk som er helt fantastisk mtp å ta vekk lukt (merket er «Catsan hygiene ikke klumpende kattesand»), ingen tilsatt lukt.

Jeg fjerner kattebæsj så raskt som mulig, dvs er jeg hjemme så tar jeg den med en gang, men er jeg på jobb så går det mange timer. Skifter sand ca hver 14.dag (katten min er ute og inne, så noe gjøres ute også). Vasker doen med klorin og masse vann når jeg bytter sand. 

Min erfaring med annen sand er at hvis doen ikke er ren nok og lukter (ifølge pus) så setter hun seg langt ut oppå siden og treffer kanten og utenfor, men er den ren så sitter hun midt i uten søl. 

Anonymkode: b05a4...32b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker kun tre-pellets fordi jeg hater støv og lukt. Skulle jeg byttet hadde jeg nok gått over til mais-strø.

Ellers synes jeg både catsan og vivito er positiv sand.

( har tre egne puser, og passer puser i ca 3 boliger i snitt pr mnd)

Anonymkode: 28899...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker trepellets kjøpt på Jula/Felleskjøpet. Billig i drift, lite lukt og alt går i matsøpla. (Har ikke spurt renovasjon om det er greit da 😬)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat det du var ute etter men her kjøpte vi kattedo med avtrekk og filter, ganske dyr men utrolig effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...