Gå til innhold

Reise med buss eller tog til Italia eller Spania? Noen som har gjort dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mange bytter av buss / tog i for eksempel Sverige eller Frankrike / Tyskland, og så videre? 

Anonymkode: dc697...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det mange bytter av buss / tog i for eksempel Sverige eller Frankrike / Tyskland, og så videre? 

Anonymkode: dc697...f85

Jeg vil annbefale tog, går raskt og mer behagelig. Jeg ville annbefalt å ta båt til Kiel. Fra Kiel kan du komme helt til Roma med kun 3 bytter. Hamburg, Munchen og Bologna. Bare som et eksempel.

Selv synes jeg db.de er den beste siden til å søke rutetider på tog for hele Europa.

Endret av Kjetil E
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (På 12.4.2024 den 19.48):

Jeg vil annbefale tog, går raskt og mer behagelig. Jeg ville annbefalt å ta båt til Kiel. Fra Kiel kan du komme helt til Roma med kun 3 bytter. Hamburg, Munchen og Bologna. Bare som et eksempel.

Selv synes jeg db.de er den beste siden til å søke rutetider på tog for hele Europa.

Jeg må rette litt på meg selv, og legge til noe. Det er 4 ikke 3 bytter på den veien. Da man kommer til Munchen HBF mens tog videre går fra Munchen ostbanhof. Men enkel overgang. Masse tog som går mellom HBF og ostbanhof, ikke lange turen.

Og en annen ting hvis du reiser med interrailpass så er Italia og annbefale 10 av 10 ganger fremfor Spania, siden Spania er det mest intarrailuvennligelandet som er. Du må ha plassreservasjoner på alle tog unntat lokal/regionaltog. Og har du interrailbillett kan du IKKE bestille plassreservasjoner på nett eller telefon. Men må ordne dette i luka på en betjent stasjon i Spania.

Plassreservasjoner i Italia kreves og på alle langdistansetog men der kan man i det minste ordne det via nettet.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...