Gå til innhold

Er Änglamark sine produkter dårlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper mye Änglamark produkter både når det gjelder mat og vaskemidler. En dag hadde jeg en bekjent til middag som spiser bare økologisk.

Hun tok frem en avlang krystall i et kjede som hun holdt over maten for å se om maten ble godkjent før hun spiste, og da unnlot hun å spise rundstykkene som var fra Änglamark, fordi hun sa at Änglamark sine produkter ikke er gode nok som økologiske produkter.

Jeg ble så satt ut at jeg spurte ikke om noe mer.

Hva mener dere?

Skrevet

Tull🤣🤣 disse kommer alltid best ut hver sommer når det kommer til sol kremer etc. En krystall kan ikke si om noe er bra eller ikke. Din venn høres litt... anderledes ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke finne ut om et produkt er godt eller dårlig ved å holde en avlang krystall over. 

Anonymkode: 91c32...0b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv? 
Tror du at en tilfeldig stein har noen som helst grunn til å mislike et spesifikt merke?

Tror du den steinen har noen form for bevissthet? 

Anonymkode: 41a54...191

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil si både og.

Änglamark sin kokkosmelk er ultraprossesert. Viktig å lese innholdsfortegnelsen selvom produktet er økologisk. 

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror overhodet ikke på krystaller og pendel over mat, men jeg bare lurer på om det er forskjell på økologiske produkter. 

Ts

Skrevet
LadyGrey skrev (2 minutter siden):

Jeg vil si både og.

Änglamark sin kokkosmelk er ultraprossesert. Viktig å lese innholdsfortegnelsen selvom produktet er økologisk. 

Bakepapiret er dårlig.

Skrevet
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Jeg tror overhodet ikke på krystaller og pendel over mat, men jeg bare lurer på om det er forskjell på økologiske produkter. 

Ts

Økologisk er dyrere og skal liksom ikke bli sprøytet med ting. 

Den økologiske maten inneholder vesentlig mindre plantevernmiddelrester enn konvensjonell mat, siden det ikke er tillatt å benytte kjemiske plantevernmidler i økologisk produksjon. Grenseverdiene er satt lavt og med gode sikkerhetsmarginer, og VKM vurderer derfor at både konvensjonell og økologisk mat er trygg.24. nov. 2023

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo å bake brødmat selv.

Men jeg sverger änglamark når det gjelder bind, solkrem, olivenolje osv. 

Alt er bedre enn parfyrmerte produkter full i kjemikalier.

Anonymkode: 9d7a0...799

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble du satt ut og hvorfor spør du om dette når du ikke tror på krystall-magi-greia? Vi kan ikke vurdere hva som er "godt nok". Hva mener krystalldama med ikke godt nok?

Anonymkode: e83e9...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingen til Änglamark er i hvert fall fra Homlagarden i Hardanger, og den er den beste kyllingen du kan få i Norge både mht sakte vekst og dyrevelferd: https://www.coop.no/egne-merkevarer/dagligvare/aenglamark/oko-kylling-fra-hardanger

Ellers anbefaler jeg deg å lese deg opp om Debio-merking. Det er strengt regulert, og garanterer at mange krav er oppfylt til produkter og varer.

Anonymkode: c1ab0...abf

• Liker 2
Skrevet
A new man skrev (1 time siden):

Bakepapiret er dårlig.

Jeg er fornøyd med bakepapiret. Synes det er bra at det ikke er bleket. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville vurdert vennskapet om noen hadde dratt frem en pendel over maten jeg serverte.😂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
LadyGrey skrev (11 minutter siden):

Jeg er fornøyd med bakepapiret. Synes det er bra at det ikke er bleket. 

Ja det er bra. Men det tåler ikke høy temperatur i ovnen. 

• Liker 1
Skrevet

Synes de er gode

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (På 12.4.2024 den 16.21):

Ts

Det er forskjell på økologiske produkter ja, men så lenge de er debiomerket så er både råvareprodusenter og prosesseringsanlegg, og lager, blitt godkjent i henhold til europeisk standard.

Vi prosesserer økologiske produkter og revisorer fra Debio kommer på revisjon hvert år, og sjekker alle rutinene våre. Vi har ikke lov å benytte debio-merkingen om ikke alt er innenfor regelverket. De sjekker også at eksterne lager vi benytter for frysevarer er godkjent.

Anonymkode: b69cf...984

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns kaffen er god

AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun bare spiser Durek-velsignet bakst. 

Anonymkode: 7c0aa...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...