Gå til innhold

Var dette rart av Nav veilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sendt inn søknad om noe, veilederen ringte meg med sin telefon etter stengetid. Hun sa hun drev og ringte litt rundt om disse søknadene.  Senere skrev hun en melding om noe med den søknaden, jeg svarte på meldingen men fikk da beskjed om å ikke svare på hennes private telefon men gå via Nav. Hvorfor kunne hun da kontakte meg med sin private telefon? Trodde ikke de hadde lov til det en gang. Syns dette var veldig firkanta, føler meg litt dum og lite verdt. Lyst til å si noe om det på møtet jeg skal på, men er redd for å miste vedtaket mitt. Høres nok rart ut, men det er sant.

Anonymkode: a2638...bd2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt underlig, men en grei beskjed fikk du og da er det jo bare å følge den. 
Pluss for veileder som følger opp også etter stengetid👏🏻😊

Anonymkode: 5326a...bb6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt underlig, men en grei beskjed fikk du og da er det jo bare å følge den. 
Pluss for veileder som følger opp også etter stengetid👏🏻😊

Anonymkode: 5326a...bb6

Joa, men tenkte bare det var greit å svare på meldingen da hun jo sendte melding. Men da vet jeg det.

Joa bra det, viste ikke at det var lov, men samme det 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun var gåen i hodet etter stress og  overtidsjobbing for å rekke alt, og tok feil telefon når hun ringte deg uten å merke det selv. 

Anonymkode: 54297...8dc

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tipper hun var gåen i hodet etter stress og  overtidsjobbing for å rekke alt, og tok feil telefon når hun ringte deg uten å merke det selv. 

Kanskje det ja...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette 👆 Alle har sin egen jobbtelefon. Veileder burde passa bedre på hvilken hun brukte og kanskje ikke tenkt over det når du sendte melding.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du nevner det så kan det hende hun tror at du prøver å ta henne på noe. Hun glemte seg sikkert bare.

AnonymBruker
Skrevet

"Helt i orden. Tenkte bare at du ville ha svar på det nummeret du kontaktet meg på - hadde ikke gjort det ellers". Noe slikt hadde jeg svart, for jeg tenker det er naturlig å svare der du blir kontaktet. Tok hun feil telefon, så kunne hun formulert seg på en annen måte i sin respons til deg.

Anonymkode: 598d0...109

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig en IKKE- SAK.

Anonymkode: 65781...adb

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare litt surr fra veileders side sikkert eller hen er ny. Du trenger vel ikke ta det så tungt, de som jobber i nav er mennesker de og, og hun har jo ikke sagt noe stygt til deg.

Anonymkode: d32e2...443

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å miste vedtaket ditt pga du sier noe da. Det er lover som regulerer det. Om du opplever det kan du ringe statsforvslteren. 

Men vi er ofte på jobb til utpå kvelden for å få unna papirarbeid, dagene går mye til møter. I slle fall der jeg jobber. 

Men jeg syns også hun kunne tenkt seg om slik at det ringte en bjelle når du faktisk svsrte på hennes nr. Men prøv å ikke ta det personlig. Men om det plager deg så tenker jeg det er helt greit å si det til henne. Kan hende hun blir litt flau når hun forstår hun har surra sånn da. Men da får dere det ut av verden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det her! Har gjort det selv.. Sa selvfølgelig fra på en fin måte at jeg hadde brukt feil telefon, og spurte om de kunne kontakte meg på xx i stedet for hvis det var noe.

Anonymkode: 3ba82...674

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Senere skrev hun en melding om noe med den søknaden, jeg svarte på meldingen men fikk da beskjed om å ikke svare på hennes private telefon men gå via Nav. Hvorfor kunne hun da kontakte meg med sin private telefon?

Om hun vil ha svare via nav, får hun sende via nav. Ja, idiotisk å bruke privat telefon.

Anonymkode: c1ea2...f15

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

NAV-ansatte kan ringe fra egen telefon, men ikke sende/motta meldinger pga personvern/lagring av informasjon.

Anonymkode: e4689...1bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ringt fra privat telefon ved en feil. Jeg oppdaget ikke det før en stund etter jeg hadde lagt på. I en stressa situasjon så er det lett å ta feil telefon om de ligger i nærheten av hverandre.

Jeg sender sjelden SMS til brukere og i hvert fall fra egen jobbtelefon, for da kommer nummeret til jobbtelefonen frem og ikke 55 nummeret. Har noen ytterst få jeg har gitt nummeret mitt til. Men rart å sende SMS også "nekte" at du svarer på SMS. Da må man eventuelt sende SMS fra et dataprogram slik at ingen nummer kommer frem og du kan ikke svare, det er en mulighet. Mulig hun var såpass ny at hun ikke visste at dette var en mulighet.

Men jeg flere ganger ringt etter kl 16 og på lørdager, fordi jeg jobber overtid. 

Uansett hva du sier eller gjør så vil ikke det påvirke vedtaket ditt. Du har lov til å si i fra, så lenge det er på en ordentlig måte.

Anonymkode: f0776...4be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også gjort, som NAV-veileder. Jeg har kun en telefon, men med dual-sim, slik at jeg velger selv hvilket nummer jeg skal ringe fra. Det hender jeg glemmer å sette over på NAV-nummeret dersom jeg jobber utover ettermiddagen, for da må jeg gjøre det manuelt. Selvfølgelig skikkelig uproft og noe jeg absolutt ikke skal gjøre, men i en stresset hverdag er det ikke alltid jeg husker på det. 
Har uansett aldri "kjeftet" på brukere dersom de bruker mitt privatnummer når det er min feil at de har det. 

Anonymkode: 9a4bb...56d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde foretrukket at all kontakt gikk gjennom nav systemet. 

Anonymkode: e398c...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Det minste man kan kreve av nav før en saksbehandler jobber på egenhånd, er vel at den ansatte kan kontakte bruker via sms epost eller nav systemet.

Anonymkode: e398c...b8b

Skrevet

Du tåler ikke kritikk noe særlig ts?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du har behov for å rense luften og at det er litt ubehagelig, man føler seg veldig avhengig av goodwill fra saksbehandlere. Hva med om du sier noe sånt som "jeg ville bare beklage at jeg svarte deg på privatnummeret ditt, det var bare naturlig for meg å svare der henvendelsen kom. Heretter skal jeg svare på nav.no", si det lett, sleng på et smil og skift tema.

Men du, det er ikke sånn at dine vedtak er avhengig av at du stryker veileder medhårs. Dine rettigheter er de samme.

Anonymkode: bf0e2...984

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...