AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Jeg bor i blokk, bor i første etasje. Er det vanlig at når de ringer på porttelefonen så åpner man for de og de kommer til døra di? Eller bruker dere bare å gå til hovedinngangen og ta imot? Jeg har ikke mulighet til å snakke med de gjennom porttelefonen dessverre (den fungerer ikke). Har oppgitt leilighetsnummer osv Var her en dag jeg bestilte hvor hun som leverte ringte på, da trykket jeg på knappen for å åpne døra. Gikk henne i møte i trappa. Vet ikke hva som er normalt? Og ja jeg er sosialt klein og vet lite, derfor jeg spør.. Anonymkode: 33495...000 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #2 Skrevet 12. april 2024 Jeg henger ved døra mi, så ser de meg når de kommer oppover. Skulle det ane meg at de er på ville veier, går jeg dem i møte. Anonymkode: d8f25...39e 1
Pal Fungi Skrevet 12. april 2024 #3 Skrevet 12. april 2024 Jeg har måttet gå ned til ytterdøra, de bare ringer og sier at de er der. Budet fra Wolt derimot har kommet opp til leiligheten noen ganger. Jeg bor i tredje etasje.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #4 Skrevet 12. april 2024 Det varierer hva de ønsker, og gjør. Bestiller en del til hotellrom. Innimellom kommer de rett på døra (resepsjonen slipper dem inn i heisen), som oftest ringer de når de er i resepsjonen, og vi blir enige om hvorvidt de skal komme opp eller jeg komme ned (de foretrekker som regel å komme opp på grunn av eget tempo), en sjelden gang leverer de bare i resepsjonen og drar. De har telefonnummeret ditt. Så å bruke tid på å luske i vinduer og dører hadde jeg aldri giddet 😅 Anonymkode: 4c613...15b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #5 Skrevet 12. april 2024 Har bare bestilt en gang. Da snakket ikke budet norsk eller engelsk. Han snakket i telefonen med en kjerring og svarte ikke når jeg prøvde å ringe. Bor i 4 etasje uten heis, måtte ned og stå ute i 10 minutter før budet fant adressen min. Jeg bor midt i Oslo, forresten. Ikke vanskelig å finne ut hvor jeg bor. Anonymkode: 44cfe...64f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Skrevet 12. april 2024 De skal komme til døra, men altfor mange prøver å snike seg unna det. Anonymkode: 9e05d...779 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #7 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg henger ved døra mi, så ser de meg når de kommer oppover. Skulle det ane meg at de er på ville veier, går jeg dem i møte. Anonymkode: d8f25...39e Har du egen knagg ved døra? Anonymkode: 47152...7d0 1
Gjest takinova Skrevet 12. april 2024 #8 Skrevet 12. april 2024 Hva som er vanlig vet ingen. Det er bingo. Har sluttet å bestille hos dem, da man aldri vet om varm og god mat blir levert til døra av en bilkjørende sjåfør eller satt igjen utenfor døra av en vintersyklist som leverer iskald mat.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 takinova skrev (1 time siden): Hva som er vanlig vet ingen. Det er bingo. Har sluttet å bestille hos dem, da man aldri vet om varm og god mat blir levert til døra av en bilkjørende sjåfør eller satt igjen utenfor døra av en vintersyklist som leverer iskald mat. Det siste er jo fantastisk. Klager du å det kommer de med ny mat, dobbelt opp. Anonymkode: 4c613...15b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 De pleier å ringe her for å si at de er framme, ingen som har kommet opp til min dør. Ba om kontaktløs levering en gang, da tror jeg de ringte, og så satte maten utenfor hoveddøra, så jeg måtte ned og hente. Har aldri opplevd at de faktisk kommer opp til leiligheten. Anonymkode: 4e491...cca 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #11 Skrevet 13. april 2024 Bestiller foodora el wolt mye, og de ringer alltid på nede, jeg åpner og venter utafor leiligheten i 2.et, og de kommer opp med maten. Det har hendt de har ringt fordi det kan være vanskelig å finne fram, men har aldri måttet ned eller ut for å ta imot. Anonymkode: 1fba1...d89
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #12 Skrevet 13. april 2024 Har bare bestilt en gang - da kom vedkommende opp til tredje etasje uten heis uten diskusjon. Dette var på vinteren og jeg tar det vel som en selvfølge at det det blir levert på døra, ikke nede ved oppgangen. Gjennom appen kan man jo følge hvor vedkommende er på vei, noe som er veldig greit, så man slipper å gå rund å lure på hvor lenge det er igen... Anonymkode: 52535...001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå