Gå til innhold

Hvor mange her inne har et godt forhold til barnefar og bonusmor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser så mange tråder her inne om hvor elendig samarbeid man har med barnefar, og hvor kjip og vanskelig bonusmor er.

Er dette kun her inne, eller er det egentlig sånn i virkeligheten også?

Er det noen av dere som har et godt forhold til barnefar/bonusmor?

Anonymkode: 3725a...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et helt greit forhold til barnefar, vi samarbeider og møtes i noen sosiale sammenhenger. Vi har vært skilt i seks år. Bonusmor er hyggelig, men jeg kjenner henne ikke veldig godt. Barna er begeistret, det holder for meg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et godt forhold til barnefar og et problemfritt samarbeid, fars kjæreste har jeg ikke møtt enda. Skjer sikkert før eller siden men jeg stresser ikke med det, hun bor ikke sammen med far så ser ikke på henne som noen bonusmor enda.

Ei god venninne av meg har ei veldig vanskelig bonusmor til sitt barn og et tidvis vanskelig samarbeid med far, og det forstår jeg godt. Far var utro med det som i dag er bonusmor, og bonusmor er ei sjalu og skikkelig umoden urimelig  dame (selv sett og hørt 😅)

Så hva slags kvinne bonusmor er har nok mye å si, noen av de er jo slettes ikke opptatt av å ha et greit forhold med mor til fars barn. 

Anonymkode: eee33...529

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva slags kvinne bonusmor er har nok mye å si, noen av de er jo slettes ikke opptatt av å ha et greit forhold med mor til fars barn.

På samme måte som det har noe å si hvordan mor og far er som mennesker ☺️

Anonymkode: a5eb3...f18

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har et godt forhold til barnefar og et problemfritt samarbeid, fars kjæreste har jeg ikke møtt enda. Skjer sikkert før eller siden men jeg stresser ikke med det, hun bor ikke sammen med far så ser ikke på henne som noen bonusmor enda.

Ei god venninne av meg har ei veldig vanskelig bonusmor til sitt barn og et tidvis vanskelig samarbeid med far, og det forstår jeg godt. Far var utro med det som i dag er bonusmor, og bonusmor er ei sjalu og skikkelig umoden urimelig  dame (selv sett og hørt 😅)

Man skal jo ikke straffe sin eks med dårlig barnesamarbeid fordi om han var utro.

Hei kan det jo være din venninne som er vanskelig da , og du har jo bare hennes synspunkt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt forhold til begge. Feiret jul sammen har vi også 😅 Ofte ved levering blir han eller hun igjen og tar en kaffe og sist ble begge igjen og spiste taco med oss. Kjempetrivelig! (Og bra for barna, ikke minst!) 
Vært sånn i 12 år nå så det er ikke bare forbigående one big happy familiy heller 

Anonymkode: 56e7c...cb5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På samme måte som det har noe å si hvordan mor og far er som mennesker ☺️

Anonymkode: a5eb3...f18

Selvfølgelig, det er jo underforstått. Men her var det vel snakk om bonusmødre. Får du ei skikkelig vanskelig ei så et det ikke lett å få til noe godt forhold.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man skal jo ikke straffe sin eks med dårlig barnesamarbeid fordi om han var utro.

Hei kan det jo være din venninne som er vanskelig da , og du har jo bare hennes synspunkt.

Ts

Hvor sa jeg hun straffer eks? 

Det er han som sørger for et dårlig samarbeid, jeg kjenner begge og har selv vært vitne til mye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Vi er bare mennesker, og når noen sårer deg dypt ER det jo vanskelig å samarbeide godt med dem etterpå. 

Selvsagt skal ikke barn være skadelidende, men det kan likevel ta lang tid å komme seg over et svik fra den man elsker. 

En bekjent fant sin beste venninne til sengs med sin mann. Hun mistet altså begge de to viktigste personene i livet på en gang, pluss livet sitt slik hun kjente det.

Hun gikk rett i kjelleren, så ille at hun etterhvert ble innlagt på psykiatrisk avdeling i flere måneder. Det tok henne flere år å bli frisk.

Naturligvis ble barna skadelidende i det tilfellet. Og ansvaret må man kunne legge på alle de tre voksne, ikke bare på hun som ble syk.

Anonymkode: c92e2...a4e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg leser så mange tråder her inne om hvor elendig samarbeid man har med barnefar, og hvor kjip og vanskelig bonusmor er.

Vi har et supert forhold og godt samarbeid. Ingen problemer eller utfordringer. Vi fungerer som en familie enhet - i 2 hushold. 

Jeg og far hadde opparbeidet oss et godt samarbeid før nye partnere kom inn i bildet, og det har vi bygget videre på. Med feil partner så kan det jo bli vanskelig.  Så mye ligger på hva man legger til rette til fra starten av og forventinger til ny partner. 

Anonymkode: 36f14...28b

Skrevet

Kanskje litt feil for meg å svare siden jeg er bonusmor, men mor har et bedre forhold til meg enn far. Jeg sender mor ofte bilder osv fra hverdagen, noe jeg vet mor har behov for. Jeg tenker det ikke koster så lite, og der gjør samarbeidet mellom mor og far bedre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Forøvrig er jeg selv bonusmor og i følge barnemor er jeg både slem og manipulativ. Sannheten er at jeg ikke blander meg inn i diskusjoner rundt deres barn i det hele tatt og jeg er oppriktig glad i barna. Noen ganger kommer det også an på øyet som ser. 

Endret av Kålrota
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt forhold 😊 Er veldig glad i min eks sine nye kone. Har og vært barnevakt for deres felles barn. 

Anonymkode: c00c9...ee1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et veldig godt forhold til min ekskone og hennes nye partner. Det har de til min nye partner også. 

Anonymkode: 16805...321

AnonymBruker
Skrevet

Overfladisk kontakt, men samarbeider greit. Desverre er mor psykisk og fysisk syk noe som igjen går utover barna. Hun baksnakker vennene til barna til sine egne barn. Setter diagnoser på barna og det er ikke det som er ille. Barna er lever på sukker hos mor og kun mobil. De ser bare dagslys når de skal på skolen.

Så jeg som bonusmor orker egentlig ikke dama, men for ungene gjør jeg så godt jeg kan. Men de begynner å bli så store nå at de ser hva moren er. Heldigvis...

Anonymkode: 43553...909

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er bonusmor, hilste på barnemor høflig, blander meg ikke osv… allikevel er hun ekstrem vanskelig å ha med å gjøre. Hun har et psykelig kontrollsbehov, så et godt forhold til henne tror jeg er bare å gi opp. Ingen er godt nok for hu, dessvere stiller hun like høy krav til barna og aldri gjør de godt nok de heller. Uten å sette diagnose, så vil jeg allikevel påstå at hun er en narsissist og psykopat. Lyver ofte og selv om bevisene ligger der på at hun løy så virker det som at hun fortsatt tror på sin egen sannhet.

Hun er flink til å prate for seg og skader mange rundt deg, det er veldig synd at sånne folk ikke blir oppdaget før det er for sent.

Endret av Latina1989
Skrev ikke ferdig
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 13.34):

Selvfølgelig, det er jo underforstått. Men her var det vel snakk om bonusmødre. Får du ei skikkelig vanskelig ei så et det ikke lett å få til noe godt forhold.

Nå er det vel ikke bare bonusmor som kan være vanskelig ??? 

Biologisk mor er perfekt ???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 13.12):

Har et greit forhold, liker bonusmor godt også

Anonymkode: ff6e4...b02

AnonymBruker
Skrevet
siesta skrev (2 timer siden):

Nå er det vel ikke bare bonusmor som kan være vanskelig ??? 

Biologisk mor er perfekt ???

Les første setning??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...