Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har alltid sagt værsågod så jeg har brukt uttalige timer på min kjæreste sin tlf om han sovner og jeg ikke får sove. Har lest 100 vis av kjedelige mail, mail SMS messenger fra gamle flammer/ekser. Og annet egentlig bare døll 😅 

Jeg sliter generelt etter mye traumer å stole på menn,så jeg må ha kontroll.

Ikke kjempe morsomt å finne flørtete meldinger og faktisk noen naken bilder på messenger samtaler sånn for mange år siden langt ned i messenger loggen. Når jeg finner dette sletter jeg det som måtte passe meg. Kan kjenne på sjalusi,men det finnes også ekser av meg som 100% har fått et naken bilde av meg på snap/messenger for ørten år sia så sjalusien går fort over. 

Er jeg den eneste som har dette kontroll behovet?

Jeg kan kjenne litt på dårlig samvittighet over at jeg til og med har lest private syke journaler om ekser som jeg fant på noe dokumenter. 

Jeg skulle ønske jeg slapp litt på denne kontrollen. Er kun på han jeg er slik,hatt mange kjærester før men denne mannen elsker jeg så høyt og er nok redd for å miste han.

Han gir meg støtte og bekreftelser hver dag,vi har et harmonisk forhold. Han har dog sagt at han ikke mener jeg bør lese på hans mobil egentlig fordi han sier dette skader meg og jeg fort kan overtenke. 

Er det bare meg som er så ekstrem? Dette er pga traumer i tidligere forhold.

Anonymkode: f9adc...c33

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du jobbe med traumene dine!! Slitt sjalu er greit, forstår det. Men å slette og gå igjennom absolutt alt... nei!

Anonymkode: 99938...45e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du jo oppsøke hjelp for.. Uansett hva slags traumer du har opplevd tidligere, så er ikke dette akseptabel oppførsel. Jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse, og selv jeg vet bedre enn å gjøre dette... 

Anonymkode: 38eb9...73b

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv med traumer selv så er denne type oppførsel ikke greit i det hele tatt, det er jo privat det han har på telefonen. Og det du gjør nå gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste med iforhold til å kunne stole på noen igjen, prøv å la være og skaff deg hjelp. Slik snoking skader bare ett forhold, selv uskyldige tekster blir jo blåst opp. 

Anonymkode: 72f00...c70

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke bra. 

Samtidig er det veldig tydelig at mannen din ikke har noe å skjule for deg. Du må ikke la gamle greier ødelegge forholdet du har til nåværende mann. Han er jo åpenbart dønn ærlig og bryr seg katta om du bruker telefonen hans. 

Kanskje du bør søke hjelp noen plass? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må oppsøke hjelp.

Han burde LØPE.

Anonymkode: be6e7...945

Jeg går til psykolog. Han har sagt jeg kan se på mobilen. Jeg gjør ikke noe bak hans rygg,men føler meg ikke bra av å se da jeg hadde ikke likt det motsatt. Innser dette er litt ekstremt ,men jeg gjorde ikke dette i siste forhold. Hyggelig mann,godt forhold og alt,jeg hadde null interesse av å sjekke mobilen hans🤷 Jeg gjorde det slutt da,elsket han ikke mer som en venn. Jeg vet ikke hvorfor jeg er motsatt med dette vedr min nåværende kjæreste. Elsker han høyt.

Løpe gjør han ikke, han har nylig fridd til meg. Vi har det helt fantastisk.

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har alltid sagt værsågod så jeg har brukt uttalige timer på min kjæreste sin tlf om han sovner og jeg ikke får sove. Har lest 100 vis av kjedelige mail, mail SMS messenger fra gamle flammer/ekser. Og annet egentlig bare døll 😅 

Jeg sliter generelt etter mye traumer å stole på menn,så jeg må ha kontroll.

Ikke kjempe morsomt å finne flørtete meldinger og faktisk noen naken bilder på messenger samtaler sånn for mange år siden langt ned i messenger loggen. Når jeg finner dette sletter jeg det som måtte passe meg. Kan kjenne på sjalusi,men det finnes også ekser av meg som 100% har fått et naken bilde av meg på snap/messenger for ørten år sia så sjalusien går fort over. 

Er jeg den eneste som har dette kontroll behovet?

Jeg kan kjenne litt på dårlig samvittighet over at jeg til og med har lest private syke journaler om ekser som jeg fant på noe dokumenter. 

Jeg skulle ønske jeg slapp litt på denne kontrollen. Er kun på han jeg er slik,hatt mange kjærester før men denne mannen elsker jeg så høyt og er nok redd for å miste han.

Han gir meg støtte og bekreftelser hver dag,vi har et harmonisk forhold. Han har dog sagt at han ikke mener jeg bør lese på hans mobil egentlig fordi han sier dette skader meg og jeg fort kan overtenke. 

Er det bare meg som er så ekstrem? Dette er pga traumer i tidligere forhold.

Du er sjuk i hue. Søk hjelp.

Anonymkode: 63471...584

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

r jeg den eneste som har dette kontroll behovet?

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har aldri hatt dette behovet. Jeg har aldri sett på mannens telefon. Jeg føler ubehag bare av å tenke på å gå sånn inn i noens sfære som du gjør.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Goodtimes skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke bra. 

Samtidig er det veldig tydelig at mannen din ikke har noe å skjule for deg. Du må ikke la gamle greier ødelegge forholdet du har til nåværende mann. Han er jo åpenbart dønn ærlig og bryr seg katta om du bruker telefonen hans. 

Kanskje du bør søke hjelp noen plass? 

Svarte under her.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er sjuk i hue. Søk hjelp.

😂😂😂😂😅

Ingen er vel helt normale,det går bra. Jeg er meget Oppegående,aldri hatt dette behovet før...før nå. Men ja..ekstremt vet det.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Off, det der hadde jeg aldri orket. Tror ikke det er mange som hadde funnet seg i det. Synes du burde oppsøke hjelp. Jeg har aldri hatt dette behovet. 

Anonymkode: e077b...d28

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg går til psykolog. Han har sagt jeg kan se på mobilen. Jeg gjør ikke noe bak hans rygg,men føler meg ikke bra av å se da jeg hadde ikke likt det motsatt. Innser dette er litt ekstremt ,men jeg gjorde ikke dette i siste forhold. Hyggelig mann,godt forhold og alt,jeg hadde null interesse av å sjekke mobilen hans🤷 Jeg gjorde det slutt da,elsket han ikke mer som en venn. Jeg vet ikke hvorfor jeg er motsatt med dette vedr min nåværende kjæreste. Elsker han høyt.

Løpe gjør han ikke, han har nylig fridd til meg. Vi har det helt fantastisk.

TS

Har han sagt du kan slette ting også?

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂😂😂😂😅

Ingen er vel helt normale,det går bra. Jeg er meget Oppegående,aldri hatt dette behovet før...før nå. Men ja..ekstremt vet det.

Ts

Du må bare le og prøve å overbevise deg selv om noe annet. Syk er su uansett hvordan du vrir og vender på det

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ekstremt! Og ikke minst slemt mot de han tidligere har kommunisert med. 

Jeg har også en eks som bedro meg på det groveste. Der fant jeg også mye snusk på tlf hans.

Med min nye mann har jeg ALDRI sjekke tlf hans. Har gjemmer den ikke og det er tydelig at han ikke har noe å skjule. 

Når han ikke har gitt deg noen grunn til å ikke stole på han. Hvorfor gjør du det ikke da? 

Du sier du er redd for å miste han. Da hadde jeg kuttet ut denne adferden sporenstreks. For jeg tipper at det er sånne ting som du driver med som til slutt vil ende forholdet. 

Jeg har heller ingenting å skjule for min kjæreste. Men jeg hadde blitt drittlei om han hele tiden måtte sjekke om han fortsatt kunne stole på meg når jeg ikke hadde gitt han noen grunn til det. 

Gå i terapi og jobb med deg selv

Anonymkode: ebccf...608

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Off, det der hadde jeg aldri orket. Tror ikke det er mange som hadde funnet seg i det. Synes du burde oppsøke hjelp. Jeg har aldri hatt dette behovet. 

Anonymkode: e077b...d28

Han bryr seg oppriktig ikke. Men han har blitt oppgitt et par ganger da jeg må ha svar på ting for å finne roen selv. Så det er mer at han mener det ikke er sunt for meg. Han selv lar mobilen ligge rett ved meg,og jeg har søvn vansker så ja😅 Trykker jeg da..skjer ikke så ofte,2 ganger per måned....ca

Men vil slutte egentlig. Ser jo dette er litt drøyt.

Ts

Skrevet

Dette høres psykt ut. Dette er ikke normalt, du må få hjelp. Selv om du har opplevd å ikke kunne stole på folk tidligere, skal ikke det gå utover din kjæreste nå. Han har ingenting med det der å gjøre. Hvorfor vil du utsette deg selv for det der? Hvis du blir sjalu over noe som skjedde for flere år siden og du ikke var med i bildet, da torturerer du jo deg selv. Og ikke minst, tråkker over helt klare private grenser. Både ovenfor kjæresten, men også ovenfor de han tidligere har snakket med. Du har ingenting med hva de har snakket om.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

noen naken bilder på messenger samtaler sånn for mange år siden langt ned i messenger loggen. Når jeg finner dette sletter jeg det som måtte passe meg. 

Oj.. det her var mye ja.

Du burde kanskje vurdert profesjonell hjelp? Du har det neppe bra med en sånn utrygghet i deg?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette behovet må være veldig slitsomt å ha.. 

jeg har også traumer, men min reaksjon er motsatt: jeg vil ikke se på tlf til forloveden min og snur meg når han sitter på tlf😆 Passordet hans kan jeg fordi det er min bursdag og han gir meg full tilgang hvis jeg vil eller trenger det, men jeg går ALDRI på den med mindre jeg skal bytte sant på Spotify når vi kjører bil eller slikt haha

Anonymkode: edc33...dd2

AnonymBruker
Skrevet
Fireflies skrev (2 minutter siden):

Har han sagt du kan slette ting også?

Nei,men han merker jo ikke det eller bryr seg. Jeg fant noen bilder tidlig i forholdet som jeg ble drittsur for at han ikke hadde slettet da dette var kun få måneder før meg. Han forsto ingenting for han hadde jo glemt dette ut,altså disse bildene. Da sa jeg at jeg slettet disse. Han virket bare takknemlig for det. Han er bare chill. Når det er sagt så handler det om kontroll for meg,jobber med saken hos psykolog hver uke.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...