Gå til innhold

Fungerer det greit å ha med 2 barn på T-bane for levering i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En i vogn og en som er 4 år, hvordan er det å ha med disse på T-bane frem og tilbake fra barnehagen? 

Blir bilkjøring noen dager men også mye bane, det er ikke så langt, men en rask overgang, henholdsvis 5 og 1 stasjon. 7 min og gå fra hjem til bane og bane til barnehage.

Kan det gå?

Anonymkode: d7670...f61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor skulle det ikke gå? Kan bli slitsomt hvis banen er veldig full, kanskje?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har sett mange med barn og barnevogn på t-banen i morgenrushet.

Anonymkode: 14ac8...149

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette ser jeg daglig. Burde ikke være noe problem.

Anonymkode: 06460...866

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som tar banen med ett og flere barn både morgen og ettermiddag. Det ser stort sett ut til å gå helt fint. 

Vær tydelig med eldste om hva som gjelder når dere tar banen. (Typisk - hold deg sammen med meg, når vi går av og på skal du holde meg i hånda, og sånne regler.) 

Anonymkode: 06af4...949

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mange som gjør dette!

Anonymkode: 1d783...832

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar🥰Jeg ser bare meg selv her jeg bor, har foreløpig kun en men venter nr 2🥰

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det en periode. Hadde søskenbrett på vogna til eldste. På tbanen er det som regel grei nok plass, hadde ikke følt meg komfortabel med å pendle daglig med trikk eller buss i rushtiden. 

Anonymkode: 105ba...e00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var HELT grusomt, men vi er veldig bortskjemte med barnehagen som nærmeste nabo. Måtte bo borte en periode på grunn av oppussing, og den ekstra tiden det tok å levere og hente i barnehagen når vi måtte reise med T-bane, synes jeg virkelig var helt fullstendig pyton. Slitsomt å vente på banen med en sulten og sliten unge, grining og styr. 

Jeg tar T-banen frem og tilbake til jobb hver dag, og ser uendelig mange stressa foreldre med en baby som griner og et storesøsken som har melt down. Jeg skjønner helt ærlig ikke at folk holder ut å ikke ha barnehage rett i nærheten av boligen.

Anonymkode: 60932...01e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg da jeg bodde i Oslo, null stress. Snakk med eldste om å holde i deg/vogna når dere går av og på tbanen. Mye enklere med banen enn med bussen og trikken 

Anonymkode: 67a43...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det var HELT grusomt, men vi er veldig bortskjemte med barnehagen som nærmeste nabo. Måtte bo borte en periode på grunn av oppussing, og den ekstra tiden det tok å levere og hente i barnehagen når vi måtte reise med T-bane, synes jeg virkelig var helt fullstendig pyton. Slitsomt å vente på banen med en sulten og sliten unge, grining og styr. 

Jeg tar T-banen frem og tilbake til jobb hver dag, og ser uendelig mange stressa foreldre med en baby som griner og et storesøsken som har melt down. Jeg skjønner helt ærlig ikke at folk holder ut å ikke ha barnehage rett i nærheten av boligen.

Dette er på vei til jobben, så det tar ikke ekstra tid en om barnehagen lå i nærheten av hjemmet. 

På morgenen drar vi også før rushet,så da er det alltid sitteplass å få de få stasjonene det er.

Overgangen kommer etter 5 min, så det er omtrent bare tiden det tar å bytte perrong.

AnonymBruker
Skrevet

T-bane går. Skikkelig dritt, men det går. Buss funker ikke i rushen.

Anonymkode: f92b4...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det å ta bane med fireåringen? Å ta bane med vogn er litt ekstra stress, så det kan være lurt å trene litt først. Tren på hva dere skal gjøre, gå av og på, hvor dere skal stå og hvor hen kan stille seg Hvis hen mister deg. Det kan også være lurt å passe på at fireåringen alltid har sko/jakke/sekk med ditt telefonnummer, og vet å vise det til en voksen om dere blir borte.

Hvis det er trangt på banen i rushen kan du vurdere bæresele/-sjal på minste, dersom du er sterk nok. Det er også litt lettere å manøvrere når dere skal av/på, spesielt med mye folk. 

For å unngå for slitne barn på ettermiddagen er det lurt å ha med litt hentetemat. En banan, en brødbit eller annet de liker pleier å gjøre turen hjem lettere. Morgentrøtte barn er det selvfølgelig ikke så mye å gjøre med, annet enn å prøve å ikke stresse.

Anonymkode: 0b159...970

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det å ta bane med fireåringen? Å ta bane med vogn er litt ekstra stress, så det kan være lurt å trene litt først. Tren på hva dere skal gjøre, gå av og på, hvor dere skal stå og hvor hen kan stille seg Hvis hen mister deg. Det kan også være lurt å passe på at fireåringen alltid har sko/jakke/sekk med ditt telefonnummer, og vet å vise det til en voksen om dere blir borte.

Hvis det er trangt på banen i rushen kan du vurdere bæresele/-sjal på minste, dersom du er sterk nok. Det er også litt lettere å manøvrere når dere skal av/på, spesielt med mye folk. 

For å unngå for slitne barn på ettermiddagen er det lurt å ha med litt hentetemat. En banan, en brødbit eller annet de liker pleier å gjøre turen hjem lettere. Morgentrøtte barn er det selvfølgelig ikke så mye å gjøre med, annet enn å prøve å ikke stresse.

Greit nok det, men så er det ryddedag i barnehagen i tillegg. Du har da en unge i bæresele, to sekker, en pose med utrustet tøy og en hel ikea blåpose med alt skifttøy som måtte hjem i helgen. I tillegg må du ha en hånd fri for å hjelpe eldstemann av og på banen🙅🏼‍♀️ Du blir et pakkesel uten like, og neppe sitteplass i rushen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ryddedag i barnehagen? Hva er det? Det vet man vel i tilfelle om på forhånd. Det virker jo som om TS har mulighet til å kjøre bil, og da kan hun jo velge bil de dagene. Jeg støtter også forslaget om bæresjal fremfor vogn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem? Bodde i Oslo med barn i 15-16 år uten bil. Vi brukte buss, bane, trikk. Var da aldri et problem. Hadde alltid baby i sjal/sele, og ting/sekker osv i vogn. 

Anonymkode: 926a6...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok det, men så er det ryddedag i barnehagen i tillegg. Du har da en unge i bæresele, to sekker, en pose med utrustet tøy og en hel ikea blåpose med alt skifttøy som måtte hjem i helgen. I tillegg må du ha en hånd fri for å hjelpe eldstemann av og på banen🙅🏼‍♀️ Du blir et pakkesel uten like, og neppe sitteplass i rushen. 

De fleste klarer å planlegge litt. En rydddedag kommer ikke brått på den samme dagen. 

Anonymkode: afbd2...962

AnonymBruker
Skrevet

Ryddedag i barnehagen? Hva er det? Det vet man vel i tilfelle om på forhånd. Det virker jo som om TS har mulighet til å kjøre bil, og da kan hun jo velge bil de dagene. Jeg støtter også forslaget om bæresjal fremfor vogn.

Ryddedag i vår barnehage er at alle må ta med ALT av tøy og div fra skap/hylle/knagger. Da kommer vaskepersonalet og vasker alle de områdene, og foreldrene går gjennom ting for å se på om noe bør byttes ut eller om noe mangler. Tror det er mye av grunnen til at barnehagen vår oppleves veldig ryddig. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar med alt hjem fredager, og tilbake mandager, så vaskes det i helgen. Nå som vi har to barnehagebarn kan det bli mengder av utstyr, så da tar vi vogna. Noen ganger må faktisk yngste på ryggen i sele, fordi vogna er full.

De resterende 80% av turene går det lettest uten vogna. 

AnonymBruker
Skrevet

Ryddedag i vår barnehage er at alle må ta med ALT av tøy og div fra skap/hylle/knagger. Da kommer vaskepersonalet og vasker alle de områdene, og foreldrene går gjennom ting for å se på om noe bør byttes ut eller om noe mangler. Tror det er mye av grunnen til at barnehagen vår oppleves veldig ryddig. 

Ok, vi har aldri ryddedag annet enn siste dag før sommer- og juleferie. Barnehagen vår er likevel ryddig foreldrene skjønner at de må holde det ryddig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...