Gå til innhold

Kortreist mat vs langreist innvandring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et eple i går, det var fra Argentina. Det likte jeg, det ga meg en god eksotisk følelse å tenke på at det eplet jeg hadde i hånden kom helt fra et så fjernt og fantastisk land. Mye heller det enn at eplet kom fra ei lita kjedelig bygd i Norge.

Men så har vi miljøhysteriet og kravet om kortreist mat. Jeg skjønner argumentet, men det er så lite romantikk i kortreist mat. Samtidig, hvorfor i all verden er det ingen som snakker om hvor lite bærekraftig det er for Norge å ta i mot langreiste innvandrere, helt fra sørlige Afrika? Hvorfor ignoreres miljøkonsekvensene av dette? Det står charterfly på Gardermoen som betjener trafikk til og fra familie og venner i Afrika. Dette pga innvandring fra så fjerne strøk. Dette er en enorm miljøbelastning. Er det ikke lov til å si det høyt kanskje? Skal vi bare mene det som er riktig å mene, politisk riktig? Norge er blitt et trist demokrati.

Anonymkode: b5471...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må huske på at når det kommer til mat så spiser en gjennomsnittlig nordmann omtrent 50 matartikler hver dag, både i form av ingredienser eller ferdigbehandlede produkter, og hvis alle de artiklene skulle ha vært langreiste så sier det seg selv at det forurenser flerfoldige ganger mer enn å fly en familie inn og ut av landet et par ganger i året.

Anonymkode: c429c...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...