Gå til innhold

Føler meg litt lurt av et PT firma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte meg opp etter nyttår for personlig trener på nettet. Og fikk en personlig trener som skulle følge meg opp. Jeg sendte inn og meldte meg opp for 1 måned først , men personlig trener endret det til 6 måneder medlemskap for hun sa det var billigere. Noen dager senere blir jeg syk og vært syk i flere måneder og bedt de fryse hver måned, for å unngå å bli trukket 2500 i måneden. Første måneden jeg betalte fikk jeg ikke refunsjon men de tilbød meg 2 uker gratis pt. Jeg stoppet/frøs hver måned og har prøvd å si opp men de er veldig bestemt på at jeg må bruke 6 måneder.

Nå ba jeg de fryse videre forrige uke pga min helsetilstand og likevel ble jeg trukket 2500,- i natt. Jeg snakket med banken og kan ikke gjøre noe enn prøve reklamere.

Jeg føler meg litt lurt og trodde man hadde 30 dagers angrerett i det minste? Siden jeg måtte stoppe opp før vi i det hele tatt fikk startet med noe som helst. Og jeg har alt betalt 2500 for en ubrukt måned 

Hva kan jeg gjøre her?

Jeg får ikke svar fra pt eller ansvarlige nå 

Anonymkode: 1eac9...a9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva står i kontrakten din da??

Anonymkode: d00df...b8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man fryse avtalen måned etter måned? 

Anonymkode: 13012...099

Skrevet

Har du legeerklæring? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sendte inn og meldte meg opp for 1 måned først , men personlig trener endret det til 6 måneder medlemskap for hun sa det var billigere. 

Jeg føler meg litt lurt og trodde man hadde 30 dagers angrerett i det minste? Siden jeg måtte stoppe opp før vi i det hele tatt fikk startet med noe som helst. Og jeg har alt betalt 2500 for en ubrukt måned 

Du skriver at PT-en endret det til 6måneder. Regner med du selv godkjente denne endringen eller? Personlige trenere er selgere, så jeg kan forstå at du kanskje har blitt overtalt til å si ja til noe du egentlig ikke ville ha. Men til en senere anledning må du lære deg å si nei takk og stå på ditt. Du kan ikke fraskrive deg alt ansvar og si at de har lurt deg, bare fordi du ikke har klart å si nei.

Angrerett vil jeg tro det står om i kontrakten dere har skrevet. Vanligvis gjelder angrerett fra datoen du godkjenner avtalen. 

Anonymkode: 55100...f92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men angreretten er vel gått ut nå? Det er ikke å bruke angreretten at du fryser avtalen. Angreretten går på at du trekker deg fra en avtale du gjorde for under 30 dager siden. 

Anonymkode: ba4b8...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...