Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å bli kvitt brystmelken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ammer fortsatt 2 åringen, er vanskelig å få barnet til å slutte. Hvordan kan jeg raskest få melken til å bli borte og hvor lang tid vil det ta? Er det eneste løsningen å kutte amming helt? Etter hvor mange dager er melken borte?

Anonymkode: 3b8af...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilke situasjoner får barnet melk, da? Er det fri tilgang hele døgnet? Da kan man jo begynne med enkel grensesetting som gir tilgang bare til en viss tid på dagen, f.eks ved legging. Ellers på dagen er det tomt, og du må være konsekvent på den grensen. Kan hende toåringen både raser, skriker, sparker og slår, men du har lov til å sette grenser for egen kropp. Det er en del av prosessen med å løsne på den symbiosen et barn og en ammende mor lever i. Hvis det bare gis ved legging allerede, så er det som smokkeslutt. Det blir skriking og fortvilelse en kveld eller tre, også er det over. Det er noen langhelger i mai som er fine til det. Greit å få far på banen.

Skrevet

Ha ha, må le litt. Jeg fikk brystbetennelse, melk alltid. Jeg ammet til barnet var ca 9 mnd. Betennelsen jeg snakker om kom 10 år etterpå. Hadde alltid melk i brystene. Gikk til legen, som spurte meg, hvor gammelt er barnet. Jeg svarte, barnet er 10 år. Jeg ler på egne vegne. Fikk noen tabletter for å stoppe melkeproduksjon. Jeg er nok noe unormal. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...