cathrineline Skrevet 11. april 2024 #1 Del Skrevet 11. april 2024 (endret) Hei Jeg trenger litt nøytrale meninger her nå. Det har oppstått en situasjon med noen venninner og jeg trenger å vite deres synspunkter før jeg tar det opp. Det har egentlig vært flere ting som har skjedd i etterkant som også har gjort at andre ting har eskalert litt, som jeg også skal ta opp med dem, men i utgangspunktet vil jeg vite om det ikke bare er jeg som er urimelig her. vi er da tre jenter som har vært venninner i nesten tjue år og er fra samme sted. Den ene, A, har bodd på andre siden av Norge i mange år og B er ufør og har da varierende helsedager der hun av og til kan være sosial og av og til ikke. På grunn av dette blir det til at vi sees nesten bare en gang i året, når A er på ferie i hjemtraktene, men av og til så sees jeg og B, men kanskje bare to ganger i året. Vi har derimot svært mye kontakt på en felles facebookchat gruppe, det vi nesten daglig forteller hverandre om livene våre så føler at vi er temmelig nærme likevel. Det som har vært mitt problem sosialt er at jeg på grunn av sen adhd-diagnose har fått et slags pleaser-syndrom. det fordi at jeg fikk høre at jeg var litt dårlig på å ta signaler og read the room. det førte til at jeg overkompenserte med å unnskylde meg hele tiden og bestandig gjøre som folk sa, ofte bli overkjørt og godta for mye. etter jeg fikk den diagnosen så har jeg begynt å kjenne meg selv mye bedre, blitt litt flinkere til å stå opp for meg selv også blant annet. Jeg og A var veldig nære da hun bodde på samme sted som meg. i etterkant har jeg følt (og flere i omgangskretsen og foreldrene mine faktisk) at hun ofte overkjørte meg og det at jeg var pleaser ble utnyttet. jeg har faktisk tenkt tanken på at om hun fortsatt hadde bodd i nærheten av oss så er det ikke sikkert jeg hadde orket å være venn med henne, hvertfall ikke like nære. Så kom det en anledning der A skulle tilbake til hjemtraktene, og jeg, A og B planla å møtes. Kan nevne at det bestandig var veldig hyggelig på når vi så hverandre på disse årlige møtene. Jeg gledet meg veldig og vi skulle være hos B. B bor litt kronglete til å komme for meg som på den tiden ikke hadde førerkort og måtte ta bussbytte flere ganger. dagen før vi skal møtes skriver A på chatten at hun er ganske sliten og vil avslutte tidlig. Jeg skriver vel egentlig bare ok på det. Det skjer mye trøbbel med bussbytte og det ender med at jeg tar taxi den siste biten for at jeg skal få mest mulig tid med begge to. Det er en hyggelig kveld, men plutselig avbryter A og sier til meg på en veldig tilgjort måte at " du X, når er det bussen din hjem går da"? og det er det jeg reagerer på. Virker litt rart at istedet for å si " nå begynner jeg å bli trøtt , skal vi avlsutte? " måten hun sa det på virket så veldig på at hun indikerte at jeg skulle dra. jeg kan også legge til at noen måneder tidligere så hadde jeg en annen bekjent av meg som jeg syntes virket toxic, og hadde fortalt om henne i gruppa til A og B, og lagt ved et eksempel der hun hadde sagt akkurat det samme " du X når er det bussen din går hjem da" for å få meg til å dra fra et nachspiel fordi hun skulle prøve å ha firkant med de andre gjestene der. (hun var selv gjest) de var enige om at det var manipulativt gjort. Jeg sier jo da at kan ikke du gå og legge deg mens jeg og B sitter igjen. rommet som A skulle sove på var langt unna stua så hadde jo ikke holdt henne våken. men da kommer hun igjen med en veldig tilgjort stemme og sier "at hun ikke klarer å legge seg så lenge vi fortsatt sitter sammen i stua" og jeg spør om hun ikke kan ordne seg på badet først så kan jeg heller dra når hun er ferdig med å ordne seg, men det nekter hun og at "hun ikke klarer å gå på badet osv at jeg må gå først før hun kan gå og begynne å stelle seg" Kan nevne at B er en som er den omgjengelige som bare go with the flow, så hun sier ingenting her. Jeg er redd det kanskje er noen signaler jeg ikke har forstått og vil ikke være den brysomme gjesten som bare blir igjen når alle skal legge seg. så jeg drar da, men har en veldig stor klump i magen. Det er faktisk ikke først og fremst fordi jeg følte meg urettferdig behandlet, men fordi jeg følte meg skikkelig overkjørt igjen. Og det førte til at jeg fikk en slags reaksjon siden jeg har jo jobbet med meg selv for å bli flinkere til å stå opp for meg selv og da har sviktet den personen jeg har blitt. og det at A bare gjorde at hun kunne behandle meg sånn også gjorde at jeg følte meg enda dårligere. så endte med at gråt et par timer og følte meg skikkelig uvel- Jeg følte at hele kvelden ble ødelagt av dette, og jeg ringer til B etter jeg har kommet hjem for å snakke om dette som hadde skjedd. B pleier å være flink på å forstå andres følelser osv. VIste seg at B hadde ikke lagt seg, men fortsatt sett på tv , gått tur med hunden osv. Hun ble overrasket over at jeg hadde reagert sånn og nesten lo det litt bort, og sa også at for hennes del kunne jeg gjerne blitt men siden A insisterte så lot hun det bare gå . Jeg syntes det var rart det og. Hadde jeg hatt gjester på besøk og en av gjestene hadde bedt en av de andre om å dra så hadde jeg som vertinne faktisk reagert. så lurer på om jeg har rett til å faktisk føle meg urettferdig behandlet her? Om det hadde vært sånn at vi hadde sett hverandre oftere så hadde jeg nok ikke reagert så mye, eller om vi satt i et rom som var veldig nærme der A skulle sove, eller om det faktisk hadde vært A som bodde der og ikke bare var gjest. Eller om det ikke hadde vært så kronglete for meg å komme meg dit, og det faktum at jeg endte med å ta en taxi for å få mest mulig tid. Og ja, vet at A hadde nevnt dagen før at hun ville avslutte tidlig, men føler det blir så feil at hun skal diktere oss to andre om dette. Endret 11. april 2024 av cathrineline 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Del Skrevet 11. april 2024 Tja, synst det er litt spesielt av venninna di å nekte å legge seg før du var dratt. Å kalle det "manipulasjon" er nok å dra det litt langt, då ho ikkje gjorde noko skjult. Men synst også at det var litt rart av deg å ikkje setje foten ned. Anonymkode: d6b19...972 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, synst det er litt spesielt av venninna di å nekte å legge seg før du var dratt. Å kalle det "manipulasjon" er nok å dra det litt langt, då ho ikkje gjorde noko skjult. Men synst også at det var litt rart av deg å ikkje setje foten ned. Anonymkode: d6b19...972 jepp , det er nettopp derfor jeg fikk den reaksjonen etterpå. Forklarer det i innlegget hvorfor. Har gått igjennom den situasjonen så mange ganger i hodet mitt og om hva jeg burde sagt istedet osv osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 11. april 2024 cathrineline skrev (Akkurat nå): jepp , det er det at jeg ikke satte foten ned som gjorde at jeg fikk den reaksjonen etterpå. Forklarer det i innlegget hvorfor. Har gått igjennom den situasjonen så mange ganger i hodet mitt og om hva jeg burde sagt istedet osv osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Del Skrevet 11. april 2024 Det som slår meg litt ver er jo at A høres ut til å ha et kontrollbehov og lider tydeligvis av fomo ( fear of missing out) Også er det noen sider med deg du må jobbe litt med. Som du sier at du sliter med signaler. Og at du er en pleacer. Du må også huske på at med din adhd antar jeg at du også har litt store følser. Og føler det mer når du får en avvisning. I form der andre også setter grenser for deg. Så tenker A har sin greie her og du din. Som blir litt kræsj. Her er det også bare din side av saken, og da vanskelig å vite hvorfor hun ber deg å gå. Jeg tenker at å be noen å gå ikke er uhøflig. Og st du kanskje bør velge å gå tidligere selv. Da har ikke din veninde kontroll på deg og du gjenskaper kontroll over deg selv. Så feks gjør en avtale med deg selv eller noen andre kl 9. Ikke bli om du da bmir bedt om å ikke gå. Da pleacer du igjen. Anonymkode: 41518...d32 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 11. april 2024 cathrineline skrev (2 minutter siden): så det at jeg ikke sto opp for meg selv var egentlig vondere enn at jeg ble bedt om å gå. siden jeg følte at jeg sviktet meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som slår meg litt ver er jo at A høres ut til å ha et kontrollbehov og lider tydeligvis av fomo ( fear of missing out) Også er det noen sider med deg du må jobbe litt med. Som du sier at du sliter med signaler. Og at du er en pleacer. Du må også huske på at med din adhd antar jeg at du også har litt store følser. Og føler det mer når du får en avvisning. I form der andre også setter grenser for deg. Så tenker A har sin greie her og du din. Som blir litt kræsj. Her er det også bare din side av saken, og da vanskelig å vite hvorfor hun ber deg å gå. Jeg tenker at å be noen å gå ikke er uhøflig. Og st du kanskje bør velge å gå tidligere selv. Da har ikke din veninde kontroll på deg og du gjenskaper kontroll over deg selv. Så feks gjør en avtale med deg selv eller noen andre kl 9. Ikke bli om du da bmir bedt om å ikke gå. Da pleacer du igjen. Anonymkode: 41518...d32 Takk jeg fikk på følelsen her at det var kanskje egentlig ikke for å legge seg, men for å kontrollere meg. Har gått til psykolog (på grunn av mange ting) og har snakket om denne episoden her faktisk, og spesielt den reaksjonen jeg fikk. Kan nevne at det går svært mye bedre med meg nå, og dette er lenge siden så dette hadde ikke skjedd i dag. men som nevnt så har det skjedd endel andre ting der A bestemte seg for å ikke snakke med meg lenger på grunn av noen filleting, og B forsvarte reaksjonen hennes. det skjedde midt under en stor krise i livet mitt, en stor rettsak der jeg kunne ha mistet leiligheten min og jeg var syk pga corona ( vil ikke komme med for mange detaljer så jeg ikke blir gjenkjent) så orket ikke ta den konflikten da siden livet var så vanskelig. men nå er ting bedre så vil ordne opp med B. men er nødt til å ta opp denne jentekveld konflikten med henne, og da trenger jeg litt nøytrale meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 11. april 2024 #8 Del Skrevet 11. april 2024 (endret) Dere er dårlige på å kommunisere alle 3. Svært passivt aggressivt av A og jeg ville aldri hatt sosial relasjon til slike individ som forsøker å bestemme hvem som kan være i huset til noen andre når de selv er på besøk. Det er sinnsyk oppførsel. B virker ikke å ha en ryggrad overhodet og er mulig verre enn deg når det kommer til å stå opp for seg selv mot A. Det kan være at hun også ville at du skulle dra, men siden hun mangler ryggrad så sier hun ikke det direkte til deg fordi A tar kommandoen der også later B som om det var A sitt ønske for å slippe drama. Jeg tror mest at A overkjørte dere begge og at det er den sosiale dynamikken dere har utviklet dere i mellom som er svært dårlig. Endret 11. april 2024 av megda 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det som slår meg litt ver er jo at A høres ut til å ha et kontrollbehov og lider tydeligvis av fomo ( fear of missing out) Også er det noen sider med deg du må jobbe litt med. Som du sier at du sliter med signaler. Og at du er en pleacer. Du må også huske på at med din adhd antar jeg at du også har litt store følser. Og føler det mer når du får en avvisning. I form der andre også setter grenser for deg. Så tenker A har sin greie her og du din. Som blir litt kræsj. Her er det også bare din side av saken, og da vanskelig å vite hvorfor hun ber deg å gå. Jeg tenker at å be noen å gå ikke er uhøflig. Og st du kanskje bør velge å gå tidligere selv. Da har ikke din veninde kontroll på deg og du gjenskaper kontroll over deg selv. Så feks gjør en avtale med deg selv eller noen andre kl 9. Ikke bli om du da bmir bedt om å ikke gå. Da pleacer du igjen. Anonymkode: 41518...d32 Det du skriver at "andre setter grenser" var virkelig SPOT ON! Takk for jeg føler at når andre setter grenser for meg så tråkker de over mine grenser. og det gikk utover selvfølelsen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 11. april 2024 megda skrev (3 minutter siden): Dere er dårlige på å kommunisere alle 3. Svært passivt aggressivt av A og jeg ville aldri hatt sosial relasjon til slike individ som forsøker å bestemme hvem som kan være i huset til noen andre når de selv er på besøk. Det er sinnsyk oppførsel. B virker ikke å ha en ryggrad overhodet og er mulig verre enn deg når det kommer til å stå opp for seg selv mot A. Det kan være at hun også ville at du skulle dra, men siden hun mangler ryggrad så sier hun ikke det direkte til deg fordi A tar kommandoen der også later B som om det var A sitt ønske for å slippe drama. Jeg tror mest at A overkjørte dere begge og at det er den sosiale dynamikken dere har utviklet dere i mellom som er svært dårlig. Ja. takk som satte ord på det, og det syntes jeg var så trist. B hadde sagt fra hun også om hun ville jeg skulle dra, så såå liten ryggrad har hun ikke men ble skuffet over at hun ikke sto opp for meg da. men det med sosiale dynamikken har du helt rett i, men jeg vil ordne opp igjen med B. men må som sagt ta opp akkurat det som skjedde denne jentekvelden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 11. april 2024 cathrineline skrev (1 minutt siden): Ja. takk som satte ord på det, og det syntes jeg var så trist. B hadde sagt fra hun også om hun ville jeg skulle dra, så såå liten ryggrad har hun ikke men ble skuffet over at hun ikke sto opp for meg da. men det med sosiale dynamikken har du helt rett i, men jeg vil ordne opp igjen med B. men må som sagt ta opp akkurat det som skjedde denne jentekvelden. mener at det er trist at den sosiale dynamikken har utviklet seg sånn. og spesielt når vi sees så skjeldent. Når jeg og B har vært alene sammen så er det bare koselig, vi er på lik bølgelengde, og hun har ikke noen problemer med å si ifra om det er noe, eller om hun er trøtt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 11. april 2024 #12 Del Skrevet 11. april 2024 1 minutt siden, cathrineline said: mener at det er trist at den sosiale dynamikken har utviklet seg sånn. og spesielt når vi sees så skjeldent. Når jeg og B har vært alene sammen så er det bare koselig, vi er på lik bølgelengde, og hun har ikke noen problemer med å si ifra om det er noe, eller om hun er trøtt. ja, men slike dynamikker oppdager man ofte ikke før man kommer i terapi og man lærer seg hvordan man burde kommunisere. Jeg har opplevd lignende relasjoner selv og det har fått konsekvenser for meg på godt og vondt. ingenting er jo bedre enn at man klarer å ivareta slike sosiale bånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 11. april 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 11. april 2024 megda skrev (1 minutt siden): ja, men slike dynamikker oppdager man ofte ikke før man kommer i terapi og man lærer seg hvordan man burde kommunisere. Jeg har opplevd lignende relasjoner selv og det har fått konsekvenser for meg på godt og vondt. ingenting er jo bedre enn at man klarer å ivareta slike sosiale bånd. vet, og det handler ikke så mye om at jeg måtte dra. men at A følte at hun hadde rett til å bestemme at jeg skulle dra. Og til og med før hun går på badet. Det var liksom så nedverdigende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14 Del Skrevet 12. april 2024 cathrineline skrev (4 timer siden): fordi hun skulle prøve å ha firkant med de andre gjestene der Ble veldig nysgjerrig på den andre venninnen din. Kan du utdype lett mer om det du nevnte her? Anonymkode: 9a290...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #15 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ble veldig nysgjerrig på den andre venninnen din. Kan du utdype lett mer om det du nevnte her? Anonymkode: 9a290...caf Ikke kupp tråden med urelevant ting. Anonymkode: c5b0e...c25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #16 Del Skrevet 12. april 2024 cathrineline skrev (4 timer siden): vet, og det handler ikke så mye om at jeg måtte dra. men at A følte at hun hadde rett til å bestemme at jeg skulle dra. Og til og med før hun går på badet. Det var liksom så nedverdigende. Tror ikke du gjorde noe galt. Men A skylder deg en unnskyldning. Anonymkode: c5b0e...c25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #17 Del Skrevet 12. april 2024 5 hours ago, cathrineline said: Det du skriver at "andre setter grenser" var virkelig SPOT ON! Takk for jeg føler at når andre setter grenser for meg så tråkker de over mine grenser. og det gikk utover selvfølelsen min. Jeg fikk mye hjelp i akkurat det der ved å lese meg mye om opp symptomet, det heter rejection sensitivity og de fleste med ADHD sliter med dette, mange uten ADHD også. Det har helt sikkert et norsk navn, men jeg leser engelske studier og søker mest opp på engelsk, men håper det kan hjelpe deg bedre denne biten. Anonymkode: f9546...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #18 Del Skrevet 12. april 2024 cathrineline skrev (6 timer siden): Hei Jeg trenger litt nøytrale meninger her nå. Det har oppstått en situasjon med noen venninner og jeg trenger å vite deres synspunkter før jeg tar det opp. Det har egentlig vært flere ting som har skjedd i etterkant som også har gjort at andre ting har eskalert litt, som jeg også skal ta opp med dem, men i utgangspunktet vil jeg vite om det ikke bare er jeg som er urimelig her. vi er da tre jenter som har vært venninner i nesten tjue år og er fra samme sted. Den ene, A, har bodd på andre siden av Norge i mange år og B er ufør og har da varierende helsedager der hun av og til kan være sosial og av og til ikke. På grunn av dette blir det til at vi sees nesten bare en gang i året, når A er på ferie i hjemtraktene, men av og til så sees jeg og B, men kanskje bare to ganger i året. Vi har derimot svært mye kontakt på en felles facebookchat gruppe, det vi nesten daglig forteller hverandre om livene våre så føler at vi er temmelig nærme likevel. Det som har vært mitt problem sosialt er at jeg på grunn av sen adhd-diagnose har fått et slags pleaser-syndrom. det fordi at jeg fikk høre at jeg var litt dårlig på å ta signaler og read the room. det førte til at jeg overkompenserte med å unnskylde meg hele tiden og bestandig gjøre som folk sa, ofte bli overkjørt og godta for mye. etter jeg fikk den diagnosen så har jeg begynt å kjenne meg selv mye bedre, blitt litt flinkere til å stå opp for meg selv også blant annet. Jeg og A var veldig nære da hun bodde på samme sted som meg. i etterkant har jeg følt (og flere i omgangskretsen og foreldrene mine faktisk) at hun ofte overkjørte meg og det at jeg var pleaser ble utnyttet. jeg har faktisk tenkt tanken på at om hun fortsatt hadde bodd i nærheten av oss så er det ikke sikkert jeg hadde orket å være venn med henne, hvertfall ikke like nære. Så kom det en anledning der A skulle tilbake til hjemtraktene, og jeg, A og B planla å møtes. Kan nevne at det bestandig var veldig hyggelig på når vi så hverandre på disse årlige møtene. Jeg gledet meg veldig og vi skulle være hos B. B bor litt kronglete til å komme for meg som på den tiden ikke hadde førerkort og måtte ta bussbytte flere ganger. dagen før vi skal møtes skriver A på chatten at hun er ganske sliten og vil avslutte tidlig. Jeg skriver vel egentlig bare ok på det. Det skjer mye trøbbel med bussbytte og det ender med at jeg tar taxi den siste biten for at jeg skal få mest mulig tid med begge to. Det er en hyggelig kveld, men plutselig avbryter A og sier til meg på en veldig tilgjort måte at " du X, når er det bussen din hjem går da"? og det er det jeg reagerer på. Virker litt rart at istedet for å si " nå begynner jeg å bli trøtt , skal vi avlsutte? " måten hun sa det på virket så veldig på at hun indikerte at jeg skulle dra. jeg kan også legge til at noen måneder tidligere så hadde jeg en annen bekjent av meg som jeg syntes virket toxic, og hadde fortalt om henne i gruppa til A og B, og lagt ved et eksempel der hun hadde sagt akkurat det samme " du X når er det bussen din går hjem da" for å få meg til å dra fra et nachspiel fordi hun skulle prøve å ha firkant med de andre gjestene der. (hun var selv gjest) de var enige om at det var manipulativt gjort. Jeg sier jo da at kan ikke du gå og legge deg mens jeg og B sitter igjen. rommet som A skulle sove på var langt unna stua så hadde jo ikke holdt henne våken. men da kommer hun igjen med en veldig tilgjort stemme og sier "at hun ikke klarer å legge seg så lenge vi fortsatt sitter sammen i stua" og jeg spør om hun ikke kan ordne seg på badet først så kan jeg heller dra når hun er ferdig med å ordne seg, men det nekter hun og at "hun ikke klarer å gå på badet osv at jeg må gå først før hun kan gå og begynne å stelle seg" Kan nevne at B er en som er den omgjengelige som bare go with the flow, så hun sier ingenting her. Jeg er redd det kanskje er noen signaler jeg ikke har forstått og vil ikke være den brysomme gjesten som bare blir igjen når alle skal legge seg. så jeg drar da, men har en veldig stor klump i magen. Det er faktisk ikke først og fremst fordi jeg følte meg urettferdig behandlet, men fordi jeg følte meg skikkelig overkjørt igjen. Og det førte til at jeg fikk en slags reaksjon siden jeg har jo jobbet med meg selv for å bli flinkere til å stå opp for meg selv og da har sviktet den personen jeg har blitt. og det at A bare gjorde at hun kunne behandle meg sånn også gjorde at jeg følte meg enda dårligere. så endte med at gråt et par timer og følte meg skikkelig uvel- Jeg følte at hele kvelden ble ødelagt av dette, og jeg ringer til B etter jeg har kommet hjem for å snakke om dette som hadde skjedd. B pleier å være flink på å forstå andres følelser osv. VIste seg at B hadde ikke lagt seg, men fortsatt sett på tv , gått tur med hunden osv. Hun ble overrasket over at jeg hadde reagert sånn og nesten lo det litt bort, og sa også at for hennes del kunne jeg gjerne blitt men siden A insisterte så lot hun det bare gå . Jeg syntes det var rart det og. Hadde jeg hatt gjester på besøk og en av gjestene hadde bedt en av de andre om å dra så hadde jeg som vertinne faktisk reagert. så lurer på om jeg har rett til å faktisk føle meg urettferdig behandlet her? Om det hadde vært sånn at vi hadde sett hverandre oftere så hadde jeg nok ikke reagert så mye, eller om vi satt i et rom som var veldig nærme der A skulle sove, eller om det faktisk hadde vært A som bodde der og ikke bare var gjest. Eller om det ikke hadde vært så kronglete for meg å komme meg dit, og det faktum at jeg endte med å ta en taxi for å få mest mulig tid. Og ja, vet at A hadde nevnt dagen før at hun ville avslutte tidlig, men føler det blir så feil at hun skal diktere oss to andre om dette. Jeg hadde vel skrevet i felles chat hvordan dette føltes og spurt hvordan vi heller kan løse dette en annen gang. Anonymkode: 4133b...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #19 Del Skrevet 12. april 2024 A vil aldri forandre seg, og vil antakelig bli defensiv om du tar dette opp - for hun føler nok at hun gjør rett. En person som kontrollerer og overkjører deg er ikke en venn, men en som utnytter deg. Jeg hadde også en sånn venninne (men mye verre). Vi var barndomsvenninner, men jeg og de andre i vår lille gruppe faset henne ut da vi var i 20årene, for da orket vi ikke mer styring. Hun skulle alltid bestemme hvem vi var venner med, og denslags. Om du har lyst, forsøk å behold vennskapet til B, men jeg råder deg å fase ut A. Anonymkode: aa183...8bb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #20 Del Skrevet 12. april 2024 Jeg tror det beste for deg er å tenke at det hun gjorde var ikke hyggelig, men andre folk er litt teite noen ganger. La det ligge, men reager med spørsmål om hvorfor neste gang. Da får du kanskje vite at hun lider av fomo og ikke klarer å takle det på en hyggelig måte, og at det egentlig ikke handler om deg. Anonymkode: a1547...3d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå