Gå til innhold

Er Håp for kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går igjen her på forumet at kvinner som har vært sammen med samme mann i 10 år +, virker ganske uengasjert når det kommer til å bevare sin og mannen sitt sexliv. 

Så jeg spør. Er det håp for kvinner i langvarige forhold å beholde sin seksualitet eller skal vi bare kalle spade for en spade…?

Anonymkode: 262b0...47e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne. Sex, lysten på sex, henger tett sammen med følelsene mine for partner.

Hvis han tar meg for gitt, er uengasjert, distansert, fraskriver seg ansvar, overlater det meste til meg, ligger på sofaen hver kveld, bidrar lite osv, da dør min lyst på han.

Jeg trenger respekt,  flørt, kjærlighet,  samtaler, latter, fysisk berøring, humor, felles opplevelser, omsorg, begjær, partnerskap og teamwork. Sjelen og hodet mitt trenger næring rett og slett for at jeg skal ha lyst på sex med han.

Poenget her er "sex med han". For jeg mister ikke lysten på sex. Jeg mister lysten på han.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ja det er det absolutt. 

Over 20 år siden jeg traff min mann nå, og sexlivet er fremdeles veldig bra. Dette har imidlertid ikke kommet gratis, og uten god innsats og innstilling fra begge. Vil nevne som viktigste punkter;

Aldri sex uten lyst hos begge og nytelse hos begge. 

God kommunikasjon, hvor ting som ikke føles greit blir tatt opp.

Aldri overtråkke hverandres grenser. Man kan dele ønsker, men ikke presse på angående ting den andre ikke ønsker. Verken sex når den andre ikke ønsker sex eller type sex den andre ikke ønsker. 

Man må ta ansvar for sine egne behov. (For eksempel at jeg som kjeder meg fort ved gjentagelse og rutiner tar ansvar for variasjon, siden det i hovedsak er mitt behov.)

Man må ha den holdningen at sexliv skal bevares som noe positivt for begge. Begge må ha den holdningen. 

Sexlivet eksisterer selvfølgelig ikke uavhengig av hvordan man generelt har det sammen. Man blir ikke kåt på sur, gretten, furt og/eller egoistisk partner man ikke har det bra sammen med. 

Man må forstå at kun god sex og det å sørge for at begge opplever sex som noe givende er absolutt nødvendig for å opprettholde et godt sexliv. 

Jeg var så "heldig " at jeg var i forhold hvor min lyst ble ødelagt to ganger før jeg traff min mann, og såpass klok at jeg tok lærdom av hva som gikk galt, så jeg gikk inn i dette forholdet med en visshet om hvilke feil som blir fatale, og at punkter over betyr alt for å holde dette bra. I tillegg kommer punktet at jeg ikke hadde akseptert en partner som ikke skjønner hvor viktig slikt er igjen. Om ikke helt av seg selv, så iallefall ha en god nok grunnholdning til å lytte når jeg sa fra om ting som kunne ødelegge mellom oss, og var såpass opptatt av at sex skulle være positivt for oss begge, alltid, at grunnlaget for god kommunikasjon og å passe på å ikke ødelegge dette var på plass. 

Så ved å ha gode holdninger og god kommunikasjon har vi nå passert 20 år, og har fremdeles et sexliv vi er svært fornøyd med begge to. Til sammenligning mistet jeg lyst på mine to tidligere partnere etter henholdsvis 2 og 4 år. Sex ble noe negativt for meg, på grunn av diverse. (Punkter over var lærdom av hva som gikk galt. )

Må også som første som svarte påpeke at det var lysta på partner som forsvant da de viste seg ukloke og destruktive for min lyst, ikke sexlyst generelt. 

Endret av Trolltunge
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går igjen her på forumet at kvinner som har vært sammen med samme mann i 10 år +, virker ganske uengasjert når det kommer til å bevare sin og mannen sitt sexliv. 

Så jeg spør. Er det håp for kvinner i langvarige forhold å beholde sin seksualitet eller skal vi bare kalle spade for en spade…?

Vær utro med en ung kjekk fyr, som i dine yngre dager

Anonymkode: d6aff...23f

Skrevet

Øh… selv om min sexlyst går litt i bølger, er den absolutt ikke død og jeg er veldig interessert i å ikke bare bevare, men å utvikle både min og hans sexliv. Og foreløpig går det veldig bra selv om vi har vært sammen i mer enn 10+++ år. 😉

Men så har jeg en mann som er veldig interessert i å gjøre meg godt på mine premisser. (Og det er gjensidig.) I perioder der sex bare blir kjappiser der han får «tømt seg» fordi vi ikke har tid til mer enn det i hverdagen, ja, så blir jeg mindre og mindre interessert.

Hvis jeg skal kalle en spade en spade, synes jeg sexlivet vårt blir mer og mer spennende med tiden. 😉

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her har du allerede fått 3 gode svar, fra 3 gode kvinner ser jeg.. men du skal også få et fra en manns synsvinkel😉

Manglende sexlyst tror jeg kommer av for lite samarbeid, trening og vedlikehold av kjærlighet og sex. Fordi problem løses alltid med godt samarbeid og gode samtaler (teamwork)..

Dette fikk jeg høre av et gammelt ektepar i 70årene, da jeg skiftet ut alle vinduene i huset deres. Jeg spurte hvordan de klarte å å bevare kjærligheten, uten å gå lei av hverandre? Mannes var vist (iflg dama) ofte leken og under skjørtet hennes, da klarte hun heller ikke å si nei. Ikke alltid at det førte til sex, men mest for å flørte til seg et kyss og vise sin kjærlighet. De kranglet svært sjelden, og ryddet alltid opp med å gi hverandre en klem rett etterpå. Og joda.. de har vært sammen i nesten 50 år, og begge var glad i kos og sex.. kunne de fortelle meg, under den betroende samtalen rundt kaffebordet😉

Jeg la jo merke til at de dultet mye borti hverandre, med kjærtegn hele tiden. Og selvfølgelig, humøret deres var på topp, og svært gjestfrie. Så jeg tror på den flørtingen og den magnetiske kraften mellom dem, for det virket som at lekenheten deres var gjensidig og noe de likte godt. Det beste svaret jeg fikk, var at jeg så at begge hadde omsorg for hverandre. De var gjensidige og enige om alt.. og selv etter en liten krangel, var de gjensidige på å gi hverandre en klem❤️

Så jo TS, det er håp for alle egentlig, men det må jo selfølgelig være felles interesse å fungere som et par. Så "fasiten" min for å lykkes i samlivet og sexlivet.. er at sexlivet gir lykken i samlivet, og lykke i samlivet gir mere sex.. Dette blir som et hjul i en evig runddans.. når hjulet blir smurt med gjensidig kjærlighet, og samarbeid for at hjulet skal gå i rundt.

Men desverre er det vanskelig hvis du har samtaler med en "stein" som ikke er samarbeidsvillig.. For blir det et ønske om forbedringer, eller foreslått parterapi.. blir det ofte reagert negativt? Eller kanskje større frykt for at det reageres negativt? Jeg vet at de som har omsorg i seg er konfliktskye, Det gjør det også vanskelig å ta opp problemet med "steinen"..

"De kranglet svært sjelden, og ryddet alltid opp med å gi hverandre en klem rett etterpå" det var det som rørte meg mest😉❤️🥰

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...