Gå til innhold

Bøker som likner på ...

Lill3My

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva med en tråd for deg som søker bok? Når du har lest en bok, eller flere, du liker og ønsker flere bøker i samme gate; det er det jeg vil denne tråden skal handle om. Er du feks fan av en bestemt bok/forfatter og vil lese mer av "den type bok" med samme språklige kvaliteter eller liknende tematikk? Oppgi boka, og se om noen her har lest den og har gode tips. Tenker det er en fin måte å gi RELEVANTE lesetips, dele leseglede og inspirasjon til å utvide bokmenyen litt!

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en god idé! 

Jeg holder på å "lese opp" (kan man si det?) raden uleste bøker jeg har i hylla, som har stått der i mange år. Merkelig med det hvordan en lengter til noe annet enn det en har. Lagrer tråden til senere anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
On 4/12/2024 at 7:38 PM, AnonymBruker said:

Oskespiralen av Leander Djønne

Anonymkode: f86a1...099

Holder på å lese denne nå, og har virkelig aldri lest maken. 

Det eneste jeg kan komme på som er i nærheten av å ha det samme mørket i seg, er Og Eselet så Herrens engel av Nick Cave, men den er jo samtidig noe helt annet. 

Hva synes du om Oskespiralen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på utkikk etter noe som kan gi samme følelsen som bøkene til Donna Tartt. Har lest The Goldfinch og The Secret History, og særlig The Goldfinch var helt fantastisk. Tenker å lese The Little Friend av Tartt også, men har ikke fått kjøpt den enda. Hun har dessverre bare utgitt tre bøker så langt, så jeg håper å komme over en forfatter med lignende stil. 

Anonymkode: d23b3...40b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er på utkikk etter noe som kan gi samme følelsen som bøkene til Donna Tartt. Har lest The Goldfinch og The Secret History, og særlig The Goldfinch var helt fantastisk. Tenker å lese The Little Friend av Tartt også, men har ikke fått kjøpt den enda. Hun har dessverre bare utgitt tre bøker så langt, så jeg håper å komme over en forfatter med lignende stil. 

Brideshead av Evelyn Waug
Station Eleven av Emily St. John Mandel
Everything I Never Told You av Celeste Ng
The Blind Assasin, Margareth Atwood

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv lurer jeg på om noen har lest Remarkably Bright Creatures og har forslag basert på den!? For meg var det ett eller annet ved den boka som minnet meg km Olive Kitteridge (som jeg jo da allerede har lest). Dette var virkelig en ny bokfavoritt for meg. Av de hundre bøkene jeg hardest i år, står denne øverst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 23.10):

The Goldfinch likte jeg veldig godt og :jepp:

Fikk litt samme følelsen da jeg leste Max, Mischa & Tetoffensiven av Johan Harstad, men det kan jo bare være meg. Det er uansett en fin bok som jeg anbefaler :jepp:

Fin tråd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...