Gå til innhold

Samarbeid med tidligere partnere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Dette blir nok ett rotete innlegg, men jeg prøver. 

Jeg ble sammen med en mann for 1,5år siden. Begge har barn fra tidligere. Han har en datter hvor han har hatt aleneomsorgen en stund da vi møttes. De hadde i utgangspunktet ved bruddet 50/50, men mor kjørte barnet hjem til far hver kveld, og ønsket ikke ha barnet på helg. Etter en stund informerte hun om at hun ikke hadde morsfølelse å måtte leve livet. 
Barnet hadde da en periode på 6mnd der det ikke møtte mor. Barnet utviklet en frykt for at også far skulle dra. Dette har de jobbet seg gjennom. 

Etter 6mnd kommer mor tilbake å ønsker igjen 50/50. Far sier dette ikke er aktuelt, og at hun først er nødt til å vise at hun har tenkt å være tilstede for barnet da barnet har behov for stabilitet og trygghet. Familievernkontoret blir koblet på, og det blir enighet om 1 dag i uken og en helg i måneden. Barnet er på en helg hos mor, og noen ukedager. 
Barnet forteller ved hjemkomst en gang at hun syns pappa er slem og at hun skal flytte til mamma når mor fortsatt er der. Når mor drar hyler barnet i panikk for at hun må flytte og at hun ikke vil flytte fra pappa. Mor hadde sagt hun måtte si at hun ville flytte. Far holder seg rolig å sier hun ikke må flytte, og at alt vil bli bra. 
Etter en stund slutter mor å møte opp ved planlagt samvær, og slutter å svare på sms. 
Far møter opp på planlagt møte på familievernkontoret hvor han får beskjed om at mor ikke kommer, og at hun har avsluttet saken. Dette er 6mnd siden. 

2 uker går å det dukker opp en bekymringsmelding. Hvor jeg og far beskyldes for vold, alkohol, narkotika og misbruk. Dette stemmer selvfølgelig ikke. Saken blir henlagt etter samtale og hjemmebesøk. Viser seg at det er mor som har meldt oss inn. Det står også i bekymringen at far nekter mor å møte barnet. 

Far har alltid oppfordret til kontakt, men hun møter ikke opp. Som igjen skaper en utrygghet for barnet. Får vondt av hele situasjonen. 

Far ble anbefalt å anmelde bekymringsmeldingen da den var såpass grov og anmelde for manglende betaling av penger. Men ønsker ikke konflikt, så det gjør han ikke. 

Jeg har sagt jeg ønsker å være en trygg og stabil bonusmor for barnet, men er tydelig på hvem som er mor. Ønsker ikke å ta noen sin plass. 

Det har nå gått 6mnd siden mor møtte barnet, og det eneste vi hører på bygda er at mor sier at far nekter henne samvær. Hun velger jo selv å ikke møte. 

Noen tips til hvordan man takler en sånn situasjon? Føler hele tiden jeg venter på «hva finner hun på neste gang» Eller hva er neste løgn. 
Barnet oppfatter jeg som trygg og glad. Etterspør ikke sin mor, da hun er vant med at hun ikke er der antar jeg. Snakker alltid positivt om mor om det skulle være et tema. 

Beklager rotete innlegg, mange tanker her i kveld. 

Anonymkode: 301e5...860

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke noe kjekk situasjon for noen av dere å måtte stå i. Særlig ikke for barnet. 

Er nok ikke så mye man kan gjøre annet enn hva far allerede gjør- særlig siden han ikke ønsker noe konflikt ved å anmelde eller lignende. 

Dersom han ikke har gjort det enda - ville jeg absolutt ha rådført meg med advokat om hva som eventuelt kan gjøres. 

Mor gjør bare vondt verre for seg selv med å holde på med slik oppførsel. Om det noen gang vil endre seg, tviler jeg på - da slike skjelden mennesker endrer seg. 

Du gjør en god jobb ❤️ Fortsett den. 

Anonymkode: 5bbab...4b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill og løp….. dette kommer til å bli veldig slitsomt for deg.

finn deg noe uten barn eller som har bra samarbeid med Exen.

jeg snakker av erfaringer, dette kommer til å tære på deg psykisk.

Anonymkode: 63beb...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...