Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en mann i 4 år. Jeg er 38 og han er 36. Jeg merket veldig tidlig at det å snakke om forholdet og oss var vanskelig. Men han har hele tiden vært sikker på at det er meg han vil ha. Han bruker mye tid med meg. Og er der. Men noe mangler. Han er av typen emosjonelt utilgjengelig. Tok jeg opp ting om forholdet i starten ble jeg møtt med stone face og for så neste dag late som problemet var borte . Jeg har fra starten vært tydelig med at vi kommunisere dårlig og at jeg trenger mer. Ingenting ble gjort. Etter 1 år gjorde jeg det slutt for det var rett og slett uutholdelig! Det å aldri føle seg sett, forstått og stilt spørsmål til var veldig vondt. Han lovte bot og bedring og at han skulle jobbe for å bli bedre. 1 år har gått og jeg ser fortsatt ingen endring. Jeg har sagt at jeg ikke har det bra, men da får jeg ingen respons. Ting funker ellers bra, men det er mye stillhet. Spørsmål og fremtid og barn kom tidlig opp og han var tydelig på at det ville han ha. Nå snart 4 år senere er han fortsatt ikke klar. Jeg har virkelig kjempet for oss og forholdet, men nå har jeg gitt opp, jeg har blitt en stillere person og lar være å ta opp ting. Jeg har et lite håp, men tror ikke dette bedrer seg. Trenger råd

Anonymkode: f10c0...78e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du gått i fire år og ikke hatt det bra? 

Anonymkode: fc267...570

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært i et forhold med en mann i 4 år. Jeg er 38 og han er 36. Jeg merket veldig tidlig at det å snakke om forholdet og oss var vanskelig. Men han har hele tiden vært sikker på at det er meg han vil ha. Han bruker mye tid med meg. Og er der. Men noe mangler. Han er av typen emosjonelt utilgjengelig. Tok jeg opp ting om forholdet i starten ble jeg møtt med stone face og for så neste dag late som problemet var borte . Jeg har fra starten vært tydelig med at vi kommunisere dårlig og at jeg trenger mer. Ingenting ble gjort. Etter 1 år gjorde jeg det slutt for det var rett og slett uutholdelig! Det å aldri føle seg sett, forstått og stilt spørsmål til var veldig vondt. Han lovte bot og bedring og at han skulle jobbe for å bli bedre. 1 år har gått og jeg ser fortsatt ingen endring. Jeg har sagt at jeg ikke har det bra, men da får jeg ingen respons. Ting funker ellers bra, men det er mye stillhet. Spørsmål og fremtid og barn kom tidlig opp og han var tydelig på at det ville han ha. Nå snart 4 år senere er han fortsatt ikke klar. Jeg har virkelig kjempet for oss og forholdet, men nå har jeg gitt opp, jeg har blitt en stillere person og lar være å ta opp ting. Jeg har et lite håp, men tror ikke dette bedrer seg. Trenger råd

Anonymkode: f10c0...78e

Jeg har vært der du er, og la meg si deg.. det blir desverre ikke bedre, om så til det verre.. Men det som hjelper er å støtte seg på de rundt deg, fortell en venn og si du ønsker å dra, også starte prosessen der❤️ jo flere du forteller, jo større nettverk har du rundt deg til å takle å dra så de står sammen med deg💞  masse lykke til❤️

Anonymkode: ec7cb...bb8

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har selvfølgelig hatt mye fint sammen og vi krangler aldri. Men vi snakker aldri i dybden og om oss. V

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du gått i fire år og ikke hatt det bra? 

Anonymkode: fc267...570

Vi har så klart hatt det bra. Men vi er ulike når det gjelder kommunikasjon. Så lenge jeg bare lar det gå og ikke stiller så mange spørsmål er hverdagen enkel. Men i lengden har dette blitt vanskelig. Jeg savner å kunne kommunisere på et voksent nivå. 

AnonymBruker
Skrevet
Kristina8888 skrev (2 minutter siden):

Vi har selvfølgelig hatt mye fint sammen og vi krangler aldri. Men vi snakker aldri i dybden og om oss. V

Vi har så klart hatt det bra. Men vi er ulike når det gjelder kommunikasjon. Så lenge jeg bare lar det gå og ikke stiller så mange spørsmål er hverdagen enkel. Men i lengden har dette blitt vanskelig. Jeg savner å kunne kommunisere på et voksent nivå. 

Etc hvis du ønsker å prøve, still forventningen til parterapi! Dra på familievernkontoret og prat sammen der, eller via lege henvise til parterapaut. Jeg tror det kan gjøre mye. Og selv dra til terapi, du kan ikke forvente mye fra ham om du ikke jobber med deg selv, begynte nettopp i terapi selv, og oh boy er det mange følelser jeg har lagt lokk på pga han ikke taklet følelsene & tankene mine🙈 jeg var som en ustabil flamme på slutten av forholdet hvor halvparten var jeg passiv/unnvikende og resten i krig for neste krangel

Anonymkode: ec7cb...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...