Gå til innhold

Nervøs hund, skvetter inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en JRT hann på 4 år. Overtok han som omplasseringshund for 1,5 år siden, og det har gått ganske smertefritt. Eneste problemet er at han er meget ageressiv oven for andre hunder, lever etter bit først, hils etterpå prinsippet. Derfor går han alltid i bånd, og så fort jeg ser at vi kommer til å møte andre hunder begynner jeg å distrahere han. Det funker ganske fint.

Men han er en ganske skvetten type, om jeg snakker litt strengt til han blir han helt rar, skjelver og går med halen mellom beina, lenge... Er skjelden det skjer da, men når jeg har tatt han på fersken med yndlingsskoen mine i kjeften ol, har det kommet en glose eller to.

Når han skal hilse på folk, folk han kjenner eller ukjente er han veldig glad, men alikevel så "kneler" han. Er det tegn på underkastelse eller hva. Han skjelver også lett og i det siste har han tisset litte bitt inne når han hilser på folk (selv om han kjenner de og i utgnagspunktet er stueren) Hva kan jeg gjøre med det??

Passet en annen hund og i helgen, og la merke til at min hund har veldig "mørk gul" urin, i forhold til den andre hunden. De er begge kastrerte... Kan det være tegne på at noe er galt eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en mulighet for at den har urinveisinfeksjon kanskje? Men mennesker får mørkere urin om de har drukket lite, kanskje det er sånn med hunder og?

Min omplasseringshund oppførte seg litt sånn i starten, men det gikk over av seg selv iløpet av et halvt år / ett år.

Skrevet

Du trenger sikkert ikke snakke så hardt til bikkja selv om du blir irritert. Det er tydelig at den er nervøs, og da vil den forstå et bestemt, men ikke irritert nei.

Det er forskjell på disse to typer nei...

At den tisser inne når det kommer folk, kan bety at den er nervøs. Det er mulig du selv har bidratt til det ved å bli mer og mer irritabel uten at du selv har merket det, når hunden gjør noe galt... I begynnelsen var du kanskje mer tålmodig med den nye hunden..?

Det er ikke sikkert, men bare tanker jeg gjør meg...

Når den går løs på sko osv, så kan det tyde på at den trenger mer aktivitet, men det kan også være nervøsitet. Kan du ikke ofre en tøffel el.lign. som hunden kan ha som sin og evt. aktivisere den mer om du tror det er en del av problemet...

Det er ikke alltid lett å overta en omplasseringshund og i alle fall ikke en som er nervøs og ikke er sosialisert med andre hunder.

Jeg ønsker deg lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...