Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et emne hvor jeg spør om stelleveske er nødvendig eller ikke, for vi har brukt vår mye og synes det er kjempepraktisk. Vi er mye på besøk og overnatting og bruker den til toåringen nå for å ha med klesskift til matsøl, uteklær, flaske, bleier, kluter og bleieposer. Vi har en baby på vei med termin ganske snart og lurer derfor på å kjøpe enda en veske, for det ikke blir plass til begge barnas ting i stelleveska. Alternativet blir jo å ha ene barnets ting i pose, men da mister man jo mye funksjonalitet, muligheter for organisering, skulderstropp og i det hele tatt mulighet for å henge det på vogna. 

Har sett meg ut en veske i tilfelle kjøp, så jeg trenger ingen anbefalinger. Lurer bare på om det er totalt overkill å kjøpe en til? Vi har jo som sagt veldig god nytte av den vi har, men eldstemann har fylt to år og jeg vet ikke hvor lenge vi kommer til å ha nytte av veska til hans ting.

Anonymkode: a4281...714

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en stellebag per barn. 

Anonymkode: 6169d...ca7

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør selvfølgelig hva du vil. Jeg brukte ikke stelleveske, så for meg ville det vært unødvendig. Du bruker stelleveske.

Anonymkode: a7330...972

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en liten ryggsekk til hver.

Anonymkode: 63465...adb

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en stellesekk felles til barna, som det er litt under to år mellom. Og jeg ville syntes det var upraktisk, og for mye å bære på, med to. Stellebagen er pensjonert nå, men den var i brukt ved både besøk og på byturer etter at vi stort sett hadde sluttet å ha med oss vogn også. For meg var det viktig at den var en enkel og grei måte å få med meg diverse saker jeg trengte til barna (og til meg selv, for jeg hadde håndveskesakene mine i den også når vi var på tur). 

Men jeg tenker det kommer an på bruk og behov og hvor mye en vil ha med seg også. Om jeg måtte ha med meg saker i en pose i tillegg til stellesekken hver gang vi skulle noe sted, hadde jeg sikkert heller ønsket meg en til. 

Anonymkode: 2b5e8...e47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 barn på akkurat 4 år, hadde aldri brukt for mer enn en stelleveske.

Anonymkode: 00390...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte ikke stelleveske med 2-åring.. Hadde med en bleie i sekken hans eller min egen

Anonymkode: f132c...725

Skrevet

Det er ihvertfall ikke praktisk med pose som du sier, så den støtter jeg deg i å droppe. Lett at den blir lagt fra seg et eller annet sted. 
Ofte er nyfødt-ting litt mindre og behovet til en toåring også etterhvert ihvertfall mindre, så da kan en ha en stelleveske. Trenger du to, og det vil fungere for deg med to, da hadde jeg gått for to. Du ser jo også hvilket behov din toåring har for bleier, og annet utstyr.

Jeg tror jeg hadde gått for en litt mindre, eller ihvertfall rimeligere (er en del ganske dyre der ute), om den jeg har nå holder god stand. Da kunne jeg hatt den mindre i tillegg i en overgangsfasen før jeg gikk over til å bare ha én. Er den du har godt slitt, og du gjerne vil heller ha en ny som overtar dens plass så kjøp hva enn som passer deg, ditt behov og økonomi (gjør det selvsagt uansett). Jeg hadde bare tenkt litt praktisk rundt å dra på to store stellevesker over tid, og på hvilken jeg hadde kjøpt.
Jeg hadde foretrukket å kun ha én selv, men heller to, enn pose og stelleveske.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok overført stelleveske til babyen og forsøkt å pakke til begge barna i den og så ha en liten sekk ved siden av de gangene det er nødvendig å ha med mer.. Bruker sekk ikke stelleveske til egen 2-åring men det varierer jo veldig hvor mye vi har med. Noen ganger bare en bleie og vannflaska, noen ganger skift + flere bleier + matboks + leker.. Men synes det virker upraktisk å skulle bære på 2 stellevesker.

Anonymkode: b9120...2ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri bruk for to. Hvor mye er det egentlig du drasser med deg ? :klo: 

Man får fint bleier og et ekstra klesskift til en baby og en 2-åring i ei stelleveske. En bamse og noen smokker får man oppi der også ++. 🤷‍♀️

Dersom dere skal overnatte har du vel en bag med ting til deg selv, som du kan putte noen av barnas ting oppi.

Anonymkode: c28fe...d7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde aldri bruk for to. Hvor mye er det egentlig du drasser med deg ? :klo: 

Man får fint bleier og et ekstra klesskift til en baby og en 2-åring i ei stelleveske. En bamse og noen smokker får man oppi der også ++. 🤷‍♀️

Dersom dere skal overnatte har du vel en bag med ting til deg selv, som du kan putte noen av barnas ting oppi.

Anonymkode: c28fe...d7d

Uteklær tar mye plass :) Har alltid med det når vi skal på besøk, og veska vi bruker nå er stappfull hver gang. 

Anonymkode: a4281...714

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri gått for to stellevesker. Jeg har hatt både tvillinger, og også et storesøsken i tett alder, men skjønner ikke helt behovet for to eller i mitt tilfelle tre vesker. Dersom det er for å slippe å pakke ut og inn, eller fordi far skal ha en så kanskje, men jeg ville heller gått for en større enn å ha to-tre vesker med meg rundt. Storebror er så stor at jeg ser for meg du snart dropper stelleveske. Uteklær for en toåring begynner vel å bli så stort at du uansett må over på bag om du skal ha med deg dette hver gang du skal ut døra. 

Anonymkode: cdbd2...ecb

Skrevet

En toåring begynner jo snart å ha så store klær at det er upraktisk å stappe alt oppi en stelleveske. Trodde man brukte det mest på typ trilletur med baby? Uansett ikke veldig praktisk å bære på to stellevesker samtidig.

• Liker 1
Skrevet

Hvor praktisk vil det være å dra på 2 stellevesker? Og om du ikke går men kjører bil dit dere skal så mulig det er bedre å ha mesteparten av klærne til 2åringen i en sekk som ligger i bilen også ha bleier og nødvendigheter til begge i en stelleveske? 

Jeg brukte stellevesken mye når barna brukte bleier eller fylt med nødskift når de akkurat hadde sluttet med bleie, men tenkte aldri det ville være praktisk med 2. Selv om vi også har 3 barn nokså tett i alder.

Om det er for å ha plass til mme, så blir det muligens litt annerledes. Men da kan en alikevel lett løse det med sekk til eldste, for sekk vil du trenge etterhvert uansett. Men det er kun du som vet hva som trolig vil passe deres bruk best.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva du skal ha med og hvordan du skal frakte det. Har to under to år, det holdt med stelleveska. Skulle jeg kjøpt ny hadde det blitt sekk, men uansett hva så hiver jeg bare nødvendigheter oppi i en haug 😅 med nummer to ble det ofte pakket i en pose i hui og hast, men vi har bilen rett utenfor døra. Og ellers var alltid vogna med så trengte ikke bære noe

Anonymkode: 01410...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme stelleveske til alle tre barna. Det høres tungvint ut å skulle dra på to vesker. Hva slags greier pleier du å ha med som gjør at du ikke får plass til alt i samme veske? Selv med flaskebarn var det null problem å ha med alt vi trengte i én veske. 

Anonymkode: 323d9...1df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller gått for en ryggsekk for alt som ikke passer til 'stell' (i hovedsak uteklær av det du ramser opp) og så hatt stelleveska felles til ekstraskift på farten etc. 

Anonymkode: 5c4f8...88e

Skrevet

22 mnd. mellom mine og de delte stelleveske. Størsten hadde jo egentlig bare noen bleier og et ekstra skift, så det tok ikke så mye plass😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert sekk til nr 2. Da kan du ha en stelleveske på skuldra, sekk på ryggen og en unge på den ledige armen

Anonymkode: 5cd85...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei som blir to i juni, hun har brukt en liten sekk fra Barnas Hus siste året snart. Har oppi en liten stellematte, bleier, våtservietter og litt annet div. Da har vi også plass til drikkeflaske og evt snacks. Hun synes det er stas å få bære selv. Vi får ny baby i juni, som vil bruke stellevesken som hører til vognen.

Anonymkode: bfc30...3c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...