Gå til innhold

Norge er på vei mot stupet

Gjest kah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette var utrolig godt skrevet, og noe å tenke på for de som mener de kan vanære og provosere som de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig godt skrevet, og noe å tenke på for de som mener de kan vanære og provosere som de selv vil.

Typisk multikultiere. De tåkelegger det sentrale elementet i debatten ved å gjøre den om til et spørsmål om hvorvidt ytringen har legitime hensikter eller ei. Alt for å forsvare masseinnvandringen, må vite.

Intensjonene til Jyllandsposten og Magazinet er irrelevant. Det sentrale spørsmålet er hvorfor vi skal godta at muslimene ikke er i stand til å akseptere ytringsfriheten, som er den fremste av den europeiske urbefolkningens verdier.

Muslimene sier deres verdier er hånet og spyttet på av europeiske aviser. Men selv håner og spytter de på den europeiske urbefolkningens verdier med den største selvfølge. Dog er det verst at så mange av vår egne, multikultierne, gjør det samme for å forsvare sitt eget multikulti-standpunkt.

Når fjellet ikke kommer til Muhammed må Muhammed komme til fjellet, er et arabisk ordtak som multikultierne åpenbart har gjort til sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir drøyt å sammenlikne med jødenes situasjon. Jødene truet ikke med å utrydde andre land eller si at all ikkemuslimer er hunder som må dø. Ingen jøde kom og spurte deg hvor du var ifra og om du er dansk så blir du drept.

Jødene tente ikke på ambasader, voldtektene gjort av muslimer er bevisført i retten og man har forklart det med at troløse fortjener det fordi de kler seg annerledes - skal man betvile det også?.

Jødene undertrykker ikke kvinnene sine slik islamiserte land gjør.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
Typisk multikultiere. De tåkelegger det sentrale elementet i debatten ved å gjøre den om til et spørsmål om hvorvidt ytringen har legitime hensikter eller ei. Alt for å forsvare masseinnvandringen, må vite.

Den siste setningen gir deg vel ikke nevneverdig kredibilitet, gjør den det? Det er vel et stykke mellom det å bringe nyanser inn i en debatt, til det å forsvare masseinnvandring, eller hur?

Nå kjenner jeg ikke saken godt nok til å uttale meg om intensjonene, men det blir litt for lettvint å avfeie dette momentet. Eksempelvis kan jeg når som helst dra ut i Oslo, finne en hjernedød fyllik og provosere han til å utøve vold mot meg. Så kan man spørre seg hvorvidt dette for anledningen (kanskje også ellers) hjernedøde eksemplaret står 100% ansvarlig for handlingen, eller om jeg faktisk burde holdt meg for god til dette. Det blir litt tafatt å, i ettertid, hevde jeg hadde rett til å si at dama hans var lite tiltrekkende.

Knut Nærum omtalte jo dette på en humoristisk måte i Nytt på Nytt. Han beskrev jo fjompene som stod og hoppet på det norske flagget, og at dette ikke hadde noen effekt - fordi vi ikke omgir oss med ting som ære og den slags. Så da behøver vi ikke bli "sjalu" på muslimer som har noe mer "opphøyd" i livet enn bensinpriser og AFP.

Som ihuga ateist skulle jeg mer enn gjerne sett at alt som har med religion å gjøre opphørte å eksistere, men inntil min utopiske drøm en vakker dag (evt.) går i oppfyllelse, bør vi holde hodet kaldt og ikke gjøre vårt til å polarisere debatten ytterligere. Det taper de fleste på, unntatt de nevnte fundamentalister som ikke vet bedre.

Og hva slags ord er forresten "multikultiere"? Jeg tror jeg skjønner tegninga, men blir skeptisk til ord som ikke gir treff verken i Escolas ordbok eller på Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuestStar

Intensjonene til Jyllandsposten og Magazinet er irrelevant. Det sentrale spørsmålet er hvorfor vi skal godta at muslimene ikke er i stand til å akseptere ytringsfriheten, som er den fremste av den europeiske urbefolkningens verdier.

Først et par velformulerte og veldig treffende setninger som gir et godt uttrykk for ditt verdisyn og dine verdiprioriteringer.

Muslimene sier deres verdier er hånet og spyttet på av europeiske aviser. Men selv håner og spytter de på den europeiske urbefolkningens verdier med den største selvfølge. Dog er det verst at så mange av vår egne, multikultierne, gjør det samme for å forsvare sitt eget multikulti-standpunkt.

Når fjellet ikke kommer til Muhammed må Muhammed komme til fjellet, er et arabisk ordtak som multikultierne åpenbart har gjort til sitt eget.

..Men så skjer det en kognitiv feilkobling et eller annet sted, og det introduseres krasse formuleringer + abstrakte generaliseringer uten spesielt imponerende mange faktaeksempler.

Det er en ting jeg lurer på; når du er så smart som du selv i dine mest stormannsgale øyeblikk ytrer- hvorfor kan ikke intelligensen din demme opp litt for det hatet som får deg til å spre ukritisk dritt? For av og til sier du jo tydelig ting som har snev av fornuft i seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...