AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Har gått ned i vekt og omkrets og tror kanskje jeg tør å gå og prøve mage/hoftebelte til å bruke på tur med bikkjene. Men jeg aner ikke hvilke typer/merker folk er fornøyde med? Det trenger ikke være det dyreste, for å si det sånn... Men fint om det tåler en hund på ca 23 kg som kan rykke godt i båndet. Er det noen som vet om et belte som har feste til to hunder (23 kg x 2), så kom gjerne med det også! Har nemlig to stk, men jeg kan selvfølgelig gå med den ene i vanlig bånd og den andre i magebelte. Tusen takk for hjelpen! Anonymkode: 8df7f...b4e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Jeg absolutt elsker denne: https://www.fjellsport.no/merker/non-stop-dogwear/non-stop-dogwear-canix-belt-black?channable=01384b6964003133362d3637353854&variantId=136-6758&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlN6wBhCcARIsAKZvD5h-44pa7llzQM9YweMhZG8o9Tf5JYVUQSKi1DzgAaOrHuE82gm5-CAaAnBIEALw_wcB Her legger vekten seg rundt hofta/rumpa, så man slipper å få vondt i korsryggen av rykk og napp. Perfekt for helt vanlige gåturer og også joggeturen, skiturer etc. Den er også såpass lett og tynn at den er svært behagelig på sommeren, og den delen som går rundt midja, kan festes både over eller under klær. På sommeren festes den gjerne over klærne, og om vinteren under tjukke vinterklær. Jeg bruker den hver dag, og kunne ikke vært mer fornøyd. Om du kjøper denne utløserkroken i tillegg, kan du feste på to bånd, fordi utløserkroken snurrer. Det er dette jeg bruker med mine to hunder. Helt perfekt! Finn kobbel med karabinkrok i begge ender, eller kjøp karabinkrok på byggmakker/Clas ohlson som du fester i båndene og utløserkroken. https://nettdyret.no/non-stop-lopebeltekrok-med-hurtigutloser/cat-p/c/p1500015782?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlN6wBhCcARIsAKZvD5g0jWA8OHXur8w4zl5TlYWdOBFnWmbVvljDUYPjmyZtsAjtGjb1pfcaAgBrEALw_wcB På andreplass kommer denne: helt grei, fint med ekstra lomme bak. https://www.fjellsport.no/merker/non-stop-dogwear/non-stop-dogwear-loype-belt-black?channable=01384b69640039383335353031&variantId=983550&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlN6wBhCcARIsAKZvD5jqFyrvbhs6LITNAylaV7AMLOM6eomMb-j2cYylQFAYcmbMAQFGu5gaAoyzEALw_wcB Anonymkode: b9064...2ae 1
Arx Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 Jeg har baggen x2 magebelte med baggen svingel så jeg kan gå med to bånd uten at de surrer seg. Tror det beste er å prøve mtp hva som passer din kroppsform. Jeg hadde eks non-stop sitt tidligere og var ikke så fornøyd med det, selv om mange er fornøyde med den typen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Skrevet 13. april 2024 Jeg liker og best baggen belte. Jeg liker spesielt godt at det er strikke i delen av båndet som er inne i selve magebelte, blir mye mindre rykk og belastning for meg om hunden drar. Jeg har stor hun, ca dobbelt så stor som din. (Og jeg kjøpte stort størrelse på nett av Baggen, da jeg på mitt største så størrelse er ikke nie problem på dette beltet. Jeg bruker str 52 i bukser og får fint på meg baggenmagebelte.) Anonymkode: 877b0...78f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Skrevet 13. april 2024 Har NonStop Løype med bungee-leash, men skulle jeg kjøpt nytt nå hadde jeg kjøpt NonStop Canix for å flytte trykket ned på hoftene Anonymkode: aa8d4...956
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg liker og best baggen belte. Jeg liker spesielt godt at det er strikke i delen av båndet som er inne i selve magebelte, blir mye mindre rykk og belastning for meg om hunden drar. Jeg har stor hun, ca dobbelt så stor som din. (Og jeg kjøpte stort størrelse på nett av Baggen, da jeg på mitt største så størrelse er ikke nie problem på dette beltet. Jeg bruker str 52 i bukser og får fint på meg baggenmagebelte.) Anonymkode: 877b0...78f Takk for tips! Da tør jeg prøve det! (er str 44/46 nå, men var din størrelse før, tusen takk for at du delte!) Anonymkode: 8df7f...b4e
NettoppJa Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 Non-stop canix er min favoritt. Det sitter godt ned på hoftene, og kan brukes under sekk, vinterjakke, osv osv. I tillegg har det glidende karabinkrok, så hunden kan veksle side uten at det merkes, veldig deilig i ulendt terreng!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Skrevet 14. april 2024 Jeg er også veldig fornøyd med non stop belter! Har et av typen trekking i str M og det kunne pappa bruke også (han bruker XL, var litt å gå på også) Men en ide er kanskje å bestille hjem så kan du prøve i fred? Anonymkode: 160a1...0bb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Skrevet 14. april 2024 NettoppJa skrev (1 time siden): Non-stop canix er min favoritt. Det sitter godt ned på hoftene, og kan brukes under sekk, vinterjakke, osv osv. I tillegg har det glidende karabinkrok, så hunden kan veksle side uten at det merkes, veldig deilig i ulendt terreng! Den er virkelig herlig. Jeg har prøvd noen forskjellige hoftebelter, og Canix er den eneste hvor trykket legger seg perfekt. Andre hvor trykket ligger øverst på hoftene eller høyere, føles ubehagelig ganske kjapt. Også som du sier, den kan brukes under sekk, og en annen ting er at man ikke blir klissvåt av svette under beltet på sommeren 😅 Anonymkode: b9064...2ae 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #10 Skrevet 14. april 2024 Vil anbefale Nonstop. Har hatt Nonstop trekking i sikkert 8 år og det hilder. Billigere typer jeg har prøvd før ryker ved rykk. Bl.a. Ruffwear holdt ikke. Har to hunder nå så har også kjøpt Nonstop Ferd. Vanskligere lås på beltet, men alt er metall, så uslitelig. Det gamle beltet holder også to hunder på tilsaman 50 kg. Har du litt tid på deg så legg inn søk på Finn feks. Anonymkode: 47ce7...cbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå