Gå til innhold

Svare ja eller nei til bhg plass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei søkte barnehage plass i feb. Fikk svar i går at barnet har fått tilbud om bhg plass. Men vi fikk fjerde bhg på prioriterings liste. Og jeg er ikke helt fornøyd med den barnehagen. Vil gjerne ha barnehage som jeg hadde på 1.eller 2.plass på ønskeliste.

Hva gjør jeg nå? Skal jeg svare nei til bhg plass som jeg har fått nå og be dem sette meg på venteliste?  Eller skal jeg svare JA og deretter stå på venteliste? Hva er best?

Gjelder Bærum kommune. Jeg må tilbake på jobb i juli og babyen må i bhg fra august

Anonymkode: af12d...9ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune er man prioritert til en spesiell barnehage hvis man allerede har plass i en annen. Så her hadde det vært best å si ja og stå på venteliste til den du helst vil ha. 

Anonymkode: 34c55...905

AnonymBruker
Skrevet

Du må svare ja. Ellers risikerer du stå uten barnehageplass. Så setter du deg på venteliste til de barnehagene du ønsker. 

Takker du nei, er du ute av hovedopptaket og har ikke lenger krav på plass i denne runden. Så det ville jeg ikke gjort. Da risikerer dere å måtte søke i løpende opptak .

Anonymkode: 67ea3...599

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her og er det slik at en må si ja til den en har fått, for å kunne stå på vente liste til annen bhg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri risikert å takke nei. Da er du ikke lenger garantert plass. 

Anonymkode: e199d...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke kan ha ungen hjemme, og sier nei. Hva et planen da? Du er ikke garantert plass i en annen bhg, da kommunen har gjort jobben sin, og tilbudt dere/barnet deres en bhg-plass. Det at dere skulle takke nei, er ikke kommunen sitt problem. Så du må jo takke ja, også stå på venteliste til de høyere ønskene. Om du ikke har andre planer om barnet ikke får en annen plass da.

Anonymkode: 32aa6...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...