AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #41 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 14.18): Hei TS, har du fått svar? Hvis ja, hvor lang tid tok det? Anonymkode: b6f7f...4b8 Hei. Fikk avslag pga diagnosen ikke var satt. Har ettersendt papirer fra bupp i klagen. Håper det ordner seg. Tok ca 4-5 mnd. 12 uker på klage. Har du søkt? Anonymkode: 54583...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #42 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Fikk avslag pga diagnosen ikke var satt. Har ettersendt papirer fra bupp i klagen. Håper det ordner seg. Tok ca 4-5 mnd. 12 uker på klage. Har du søkt? Anonymkode: 54583...e73 Så synd! Jeg har forstått det slik at det er hjelpebehovet, ikke diagnose, som er avgjørende. Veldig bra at du har fått sendt klagen allerede, krysser fingrene for rask og god behandling! Ja, søkte for noen dager siden. Fikk innvilget grunnstønaden så å si umiddelbart, selv om det står 6 mnd på begge stønadene. Nyttig å vite at du fikk svar etter 4-5 mnd, da skal jeg smøre meg med tålmodighet 😊 Har fått en diagnose, men hjelpebehovet står ikke i stil til hverken diagnosen eller alderen på barnet, det er langt større enn man skulle forvente. Så jeg er veldig spent på hva de lander på. Anonymkode: b6f7f...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #43 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så synd! Jeg har forstått det slik at det er hjelpebehovet, ikke diagnose, som er avgjørende. Veldig bra at du har fått sendt klagen allerede, krysser fingrene for rask og god behandling! Ja, søkte for noen dager siden. Fikk innvilget grunnstønaden så å si umiddelbart, selv om det står 6 mnd på begge stønadene. Nyttig å vite at du fikk svar etter 4-5 mnd, da skal jeg smøre meg med tålmodighet 😊 Har fått en diagnose, men hjelpebehovet står ikke i stil til hverken diagnosen eller alderen på barnet, det er langt større enn man skulle forvente. Så jeg er veldig spent på hva de lander på. Anonymkode: b6f7f...4b8 Her sto det i klagen at det var fordi diagnosen ikke var satt. Så godt at det tok så kort tid ☺️ Ikke ofte det er det med nav. Han trenger mye hjelp i hverdagen i forhold til jevnaldre. Alt glemmes. Dusjing/bytting av klær osv gjøres ikke, med mindre jeg står der omtrent (utenfor eller maser 400 ganger). Mye greier 😊 Håper dere får en høy sats 🤞🏻 Anonymkode: 54583...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #44 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 23.45): Så synd! Jeg har forstått det slik at det er hjelpebehovet, ikke diagnose, som er avgjørende. Veldig bra at du har fått sendt klagen allerede, krysser fingrene for rask og god behandling! Ja, søkte for noen dager siden. Fikk innvilget grunnstønaden så å si umiddelbart, selv om det står 6 mnd på begge stønadene. Nyttig å vite at du fikk svar etter 4-5 mnd, da skal jeg smøre meg med tålmodighet 😊 Har fått en diagnose, men hjelpebehovet står ikke i stil til hverken diagnosen eller alderen på barnet, det er langt større enn man skulle forvente. Så jeg er veldig spent på hva de lander på. Anonymkode: b6f7f...4b8 Her sto det i klagen at det var fordi diagnosen ikke var satt. Så godt at det tok så kort tid ☺️ Ikke ofte det er det med nav. Han trenger mye hjelp i hverdagen i forhold til jevnaldre. Alt glemmes. Dusjing/bytting av klær osv gjøres ikke, med mindre jeg står der omtrent (utenfor eller maser 400 ganger). Mye greier 😊 Håper dere får en høy sats 🤞🏻 fikk innvilget i går fra okt 2023. 32.000,- sats 2. kjempe fornøyd. Og klagen tok ca 4 uker og ikke 12 😊 Anonymkode: 54583...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #45 Del Skrevet 29. september 2024 Har vært en prosess og økt stønad ved økt alder. Min har barneautisme og uspesifisert PU. Startet med grunnstønad og sats 2. Fikk så sats 3. Etter 1 år med klage og klar for Trygderett fikk vi innvilget sats 4. Dette slår også ut på barneforsikring og om dere får innvilget nye satser innen 5 år fra dere fikk innvilget første sats utbetales hele forsikringssummen ved sats 4. De ser ikke på diagnoser, men på hjelpe og pleiebehovet. Dokumenterte selvsagt diagnosene, men hadde også med skriv fra skole, PPT og en grundig søknad som bygget opp alle utfordringene som beviste at barnet krever enormt mye oppfølging i forhold til andre barn på samme alder. Venter også på avlastningsbolig, men det er også et helvete i Oslo da det er for få plasser i forhold til behovet. Fikk da omsorgslønn i tillegg frem til bolig kommer på plass. Anonymkode: 725fe...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #46 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har vært en prosess og økt stønad ved økt alder. Min har barneautisme og uspesifisert PU. Startet med grunnstønad og sats 2. Fikk så sats 3. Etter 1 år med klage og klar for Trygderett fikk vi innvilget sats 4. Dette slår også ut på barneforsikring og om dere får innvilget nye satser innen 5 år fra dere fikk innvilget første sats utbetales hele forsikringssummen ved sats 4. De ser ikke på diagnoser, men på hjelpe og pleiebehovet. Dokumenterte selvsagt diagnosene, men hadde også med skriv fra skole, PPT og en grundig søknad som bygget opp alle utfordringene som beviste at barnet krever enormt mye oppfølging i forhold til andre barn på samme alder. Venter også på avlastningsbolig, men det er også et helvete i Oslo da det er for få plasser i forhold til behovet. Fikk da omsorgslønn i tillegg frem til bolig kommer på plass. Anonymkode: 725fe...2e4 Så flott at du fikk sats 4! Det skulle bare mangle med så mye oppfølging. Masse lykke til med avlastningsbolig. Er omsorgslønnen den samme som din vanlige lønn? Anonymkode: 54583...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #47 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så flott at du fikk sats 4! Det skulle bare mangle med så mye oppfølging. Masse lykke til med avlastningsbolig. Er omsorgslønnen den samme som din vanlige lønn? Anonymkode: 54583...e73 Den kommer ved siden av da kommunen lønner meg siden jeg må ta avlastningen jeg har krav på selv. Når jeg får bolig, som jeg heller vil ha, stopper omsorgslønn. Anonymkode: 725fe...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå