Gå til innhold

Hjelp til å identifisere en illustrert bok(serie) fra 90-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter en illustrert bok som jeg husker som barn på tidlig-midten av 90-tallet, men jeg kan ikke komme på tittelen eller hvem som tegnet den. Boken hadde en drømmeaktig verden, med massevis av striper, rare fasonger og merkelige vesener. For det meste svart-hvitt. Slik jeg husker illustrasjonene vil det ikke forundre meg om skaperen hadde eksperimentert med hallusinogene stoffer. Jeg har aldri sett noe lignende hverken før eller siden. Dette var ikke noe vi hadde hjemme men typisk noe de hadde på biblioteket den gangen.

Hvis noen av dere har noen ideer basert på beskrivelsen jeg har gitt, eller hvis dere har noen andre bøker fra 90-tallet å foreslå som passer beskrivelsen, ville jeg satt pris på all hjelpen jeg kan få.
Takk.

Skrevet

Barbapapa?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha gjettet på en av Roger Hargreaves sine bøker; figurene hans er karakteristiske:

d4aece849ab0f9e422f1416fccedcc3d.jpg

Anonymkode: 8c5ed...d88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville ha gjettet på en av Roger Hargreaves sine bøker; figurene hans er karakteristiske:

d4aece849ab0f9e422f1416fccedcc3d.jpg

... og utgivelsene kom også på norsk i løpet av 1990-årene; det var i alle fall da jeg selv ble oppmerksom på dette.

Han brukte riktignok masse farger (men kanskje man også finner noe i svart-hvitt i de andre seriene hans); noe mer psykedelisk er det i alle fall vanskelig å finne.

AnonymBruker
Skrevet

Kunne hjulpet om du husket litt av handlingen i boka

Anonymkode: d2e51...12b

• Liker 1
Skrevet

Noe av Zinken Hopp?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe av Tor Åge Bringsværd / Thore Hansen? 

Jeg elsket Ruffen på 90-tallet, og på biblioteket hadde de noen bøker som lignet, men som jeg ikke skjønte noe av. Jeg tror det skulle være fra en slags annen verden, med masse skumle (for meg) psykedeliske krussedullfigurer.  

Anonymkode: f0750...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noe av Tor Åge Bringsværd / Thore Hansen? 

Jeg elsket Ruffen på 90-tallet, og på biblioteket hadde de noen bøker som lignet, men som jeg ikke skjønte noe av. Jeg tror det skulle være fra en slags annen verden, med masse skumle (for meg) psykedeliske krussedullfigurer.  

Jeg tror det er "Det blå folket" jeg tenker på. Jeg husker det som svart-hvitt, men de er visst ikke det likevel. 
Det blå folket og det ensomme dyret - Deichman.no

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...